Gå til innhold

Det beste programmet til å ta ta opp i PvP


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som tittelen sier, men her litt mer utfyllende; Hva er det beste programmet til å ta opp World of Warcraft mens man er i PvP (arena og battleground).

 

Det jeg legger vekt på er om programmet spiser FPS. Jeg hater programmer som tar så masse kapasitet at det går ut over spillet!

 

Jeg kjører ellers spillet rundt 100 FPS, mer hvor grafikken er Classic og TBC. Men har hatt den erfaringen med Fraps f.eks. at programmet setter FPSen min til 30 all over. Dette er annoying i PvP hvor det skjer masse hele tiden. Dårlige framerates = dead!

 

 

Så hvis folk gidder å liste opp de programmene som dere syns er best så hadde jeg satt pris på det ^^

 

 

 

NB!

Jeg vet om følgende programmer:

 

Fraps

 

 

 

 

 

 

- Cocho

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at fraps er det beste, det er også veldig billig.

 

Fraps capper frameraten til det antal frames du ønsker å ta opp i, men du kan selv justere hvor mange fps du vil at opptaket skal være i.

 

Jeg kjører også fraps på CPU3 og 4 (har quadcore) samt lagring til egen disk, merker da nesten ingen ytelsestap under spilling.

Lenke til kommentar

Har ikke testet GameCam før, men vannmerke hørtes ikke så kult ut :/

 

Fraps er ok. Har også quadcore, men når jeg tar opp så blir det så dårlig kvalitet på filmen. Hvis jeg vil gjøre den bedre må jeg sitte å fikle med den i et eller annet videoprogram. Men er ikke 60 FPS maks i Fraps?

 

 

-Cocho

Lenke til kommentar

Hm du trenger absolutt ikke å ta opp i 60 fps. Det er ikke nødvendig for å få en smooth film

 

Og du kan jo bruke fraps til å ta opp så lenge du vil? O_O Du har sikkert bare prøveversjonen.

 

Bruker fraps hvis jeg skal lage litt mer "proffe" filmer. Men til vanlig bruk er jeg en stor fan av Wegame (www.wegame.com).

 

Det er gratis, lett å bruke (bare husk å velge hd record og 30 fps). Det bruker svært lite cpu kraft, og gir helt grei kvalitet, ikke noe i nærheten av fraps though.

 

Men hvis du uansett bare skal legge det ut på youtube, så funker jo at sånt program greit. Den gjør også all decoding jobb for deg. Så det er veldig enkelt å bruke, og hele prossessen går lynkjapt.

 

http://www.wegame.com/watch/Test_1801/

 

Her en test film jeg tok for å teste kvaliteten

Lenke til kommentar

Ok. Skal teste det ut ^^

 

Jeg har no brukt Fraps noen av timene jeg har loka rundt i BGs de siste dagene, og har vel egentlig funnet ut at sist gang jeg brukte Fraps var i 2006 mens jeg spilte BF2, noe som sikkert var grunnen til at jeg ikke likte resultatet. Jeg har i alle fall tatt opp noe pwnage de siste dagene og er vel egentlig generelt fornøyd med resultatet ^^

 

Fant også ut at man kan ta opp så lenge man vil. Var bare at sist gang jeg brukte det så hadde jeg bare demo, men nå har jeg fullversjon.

 

 

-Cocho

 

EDIT: Glem det jeg sa som at det funka helt fint med Fraps! For nå har jeg et problem igjen. Når jeg ser på "rå-fila" gjennom VLC så er kvaliteten god (1440x900 som er min oppløsning). Men når jeg kjører det gjennom et redigeringsprogram og skal se den etter det så er oppløsningen på videoen ekstremt dårlig og jeg kan ikke se hva som står eller skjer for alt er bare masse farger og lego. Jeg har redigert kippet gjennom både Pinnacle Studio og Windows Movie Maker, men ingen av de ga noe godt resultat. Kan noen forklare meg hva jeg gjør feil?

Endret av Cocho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...