Gå til innhold

Ys-serien - noen som har erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei! Noen som har vært borti denne action-RPG-serien? Meg bekjent har den aldri blitt utgitt utenfor Asia, men det skal finnes patcher som endrer språk til engelsk på en del av spillene, så regner med at det finnes noen der ute som har prøvd dem. Er de verdt alt styret med å importere fra Asia, og tweakingen/patchingen som må til for å få dem installert på en ikke-japansk Windows og med engelsk tekst?

 

Synes spillene ser veldig interessante ut, og leter for øyeblikket etter aktuelle netbutikker å handle fra. Den eneste jeg har funnet som fører de japanske versjonene (påkrevd for at språk-patchen skal funke? Virker ellers som det er den kinesiske versjonen som er lettest tilgjengelig) er HimeyaShop.com. Noen som har erfaringer med den butikken?

 

Såvidt jeg vet er følgende av spillene i serien tilgjengelig for PC:

 

Ys Origin (2006) (bilder)

Ys I & II Complete (remake, 2000?)

Ys III: The Oath in Felghana (remake, 2005) (bilder)

Ys VI: The Ark of Nepishtim (2003) (bilder)

Endret av XE800
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Må si Ys III og VI imponerte meg. Skikkelig proffe action-rollespill med et hint eller tre av Zelda (men på speed). Fatter ikke hvorfor Falcom har valgt å ikke utgi dem i Vesten, siden disse spilla definitivt ville blitt ranket blandt de aller beste i sjangeren. Begge spillene har i tillegg fantastisk musikk, spesielt Ys III. Anbefales!

 

Hvis nå bare engelsk-patchen til Origin kunne dukke opp snart... *utålmodig*

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...