Gå til innhold

8-Bit Beading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De små er ganske enkle og greie. Det er noe alle kan gjøre mens de ser på en episode av Simpsons, Hotel Cæsar eller hva enn som rocker sokkene deres.

De store derimot krever litt mer. Det er like enkelt å perle dem som de små, bare tar litt mye lengre tid. Deretter kommer strykingen. Problemet med de store er at når du er ferdig med å stryke seksjon A, og begynner på B, så begynner A å bli kald. Den vil da trekke seg sammen og bli deformert. Hvis dere hadde sett Ryu Hayabusa i virkeligheten, hadde dere sett at den er litt "berg-og-dal-banete".

 

Angående plater. Jeg kjøper firkantete plater som er 27x27, men de har kroker (med mangel på bedre ord) så du kan feste de sammen og lage så store som du vil. Det er omtrent 50,- for fire plater. De kan du få tak på hos Panduro, Brio og sikkert alle andre steder som selger Hama perler.

 

Dette her er noe som nærmest alle og enhver kan gjøre. Jeg har ikke noe som helst kunstnerisk sans, så jeg bare klipper ut de bildene jeg vil ha fra spillene jeg liker, så perler jeg de. En som virkelig er flink, er Doctoroctoroc http://www.doctoroctoroc.com/bead-sprites/ så hvis det er noen dere burde beundre så er det vel han.

 

Edit: Fikset linken.

Endret av ShakyLuigi
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Heisann! sykt bra prosjekter du har på gang der :)

 

har drevet med sprite perling ei stund nå, men løper alltid inn i et problem når jeg skal lage 16 bit spriter. Jeg har ikke riktige farger. Hvor kjøper du perlene? og kjøper du sånne blandepakker og plukker ut perler, eller holder du deg til 1000-pakkene? Har merket når jeg kjøpte en blandepakke at jeg har funnet perler som ikke finnes i 1000-pakning. Litt irriterende for jeg har virkelig ikke tålmodighet til å sortere :D

 

også lurer jeg på hva du bruker til å henge de opp på veggen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...