Gå til innhold

MMO\RPG Tråden!


Anbefalte innlegg

sånn som planen min er no så holder eg på å ta lappen akkuratt no dermed har eg ikke råd til en drit. så når eg har fått lappen og bil så skal eg bygge men ny pc. då tenker eg i7 prosessor, radeon 5870 skjermkort, 8 gb ram. ja det er vel det viktigste. så skal eg deretter kjøpe meg et lekkert LCD tv til noen 1000 som eg skal ha på rommet. og 1 22 tommer LCD skjerm til pc-en.

 

til TV-en tenkte eg meg en slik 32 tommer som eg kunne henge på veggen. så skal eg koble pc-en til både PC-skjermen og tv'en så når eg spiller så spiller eg på tv'en og dermed får bedre bilde. også skal eg også koble xboxen på tv'en selfølgelig.

men så gjelder det jo å få råd til alt dette. det vil jo koste meg ca 15.000 alt sammen.

 

----------------------------------

dessvere sier hverken mass effect eller nights of the old republic meg mye, men tror eg skjønnar ka dåkkar mener. og det kan jo bli bra så eg gleder meg og skal helt klart prøves ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal Dragon Age liksom være som Knights of the Old Republic. Det likte jeg ikke å høre.

Jeg er ikke mye glad i noen av de spillene. Men men... Jeg tror ennå at det ikke kommer til å bli som det. Men kansje der er elementer som er like. Er jo tross alt et RPG. ;)

 

Er det noen her som likte Kotor? Vis ja, hvorfor? Jeg vil gjerne vite.

Jeg prøvet ikke spillet da det var nytt, men lenge etter. Tror det er 2-3 år siden eller noe slikt. Men det falt ikke i smak da. Værken 1 eller 2. Men kansje jeg ikke spillet langt nok!?

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig likte du likte du ikke gameplayet, semi-turbasert er veldig forskjellige fra f.eks. Oblivion sitt system, som er mer action orientert.

Jeg elsket Kotor, historien, karakterene, gameplayet, alt egentlig! Om alt hadde vært sandbox som Oblivion og Risen, så hadde jeg gått lei for lenge siden. Det skal sies at mitt favorittspill noensinne er Morrowind, som også er sandbox.

Lenke til kommentar

Om du kan velge hvor du vil gå når du vil gå dit, er det vel sandbox. Forskjellig grad av frihet, det er det, men det er jo fortsatt sandbox. Uansett, Dragon Age vil ikke være slik, du har diverse soner med forskjellige størrelser og tema som du kan besøke, du må gå til kanten av sonen som oftest for å få opp et kart som lar deg velge hvilken sone du vil til. Om spill skal være veldig fokusert på en historie som DAO vil være, er det veldig greit å gjøre det litt mer lineært.

Men jeg skjønner godt at ikke alle liker denne typen. Synes derimot ikke synd på deg, da det har vært mange flere sandbox spill enn lineære rollespill i det siste! :p

Lenke til kommentar

Sanbox er fremtiden. Og det og kunne lage bra sanbox er mer kunst en linært.

Men ja der er mye sandbox. Men eg liker det... Risen er en slags sandbox, men det jeg spillet føltes litt mer som et linært spill. Som BattleField: BC, der man får et kart der man velger vei selv, men er tvunget til en retning. Men som sakt så kommer nok Dragon Age til å bli som Mass Effect. Siden det funket så bra. Der er ganske linært men funker bra nok for min lyst til å utforske.

 

Så på sigen din. Kul gunner, men ser ut som plast. Kunne heller vært svart eller camo og sett ut som aluminium?!

http://www.youtube.com/watch?v=dXccNHpB9k4&feature=related

 

Men men... Gleder meg til DAO ;)

Sett noen gameplay vidz som får meg meget giret. Ser rått ut. Bestilte først til PS3, men så fant jeg ut at PS3 utgaven kommer mye senere. =( Så det ble xbox istede. Skulle nok kjøpt det til PC... Men det er større sjangse at jeg spiller det færdig vis det er på konsoll. Greier ikke sitte så lenge på PCen. Dårlig helse =P

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

Frista med PC utgaven... Siden slike spill er best på PC... Off... nei, må ikke tenkte på det. =P Sparer mye penger på PC utgaven også =P

 

Men fatter ikke hvorfor xbox utgaven av spillene koster så mye. Det er ikke så vanskelig å porte spillet fra windows til xbox. Å så snakker man jo om DVD og ikke blu-ray CDer.

Så hvordan de kan forsvare det fatter jeg ikke. Så kjønner jeg heller ikke hvorfor ikke PS3 spillene virker bedre? Siden det er mer plass til fine texturer og ukomprimert lyd filer.

Men det skal vis være vanskelig å porte til PS3. =(

 

Har lekt endel med Character Creatoren som ble lagt ut som en slags demo på DAO. Syntes den var bra, og jeg tror jeg vet hva jeg skal gå for, men usikker på om det blir mann eller kvinne. Jeg liker å bruker kvinner siden de er finere å se på, men det virker som et spill hvor en mann passer best inn... Men det gjør ikke noe... Kansje en lesbe scene fikser det. ;)

Fatter igrunn ikke hvorfor det er så mye mas om at der er sex i Mass Effect og DAO. Det er jo bøtter og spann med sex i filmer, og de kommer jo i alle variasjoner, helt ned til 12 år's grense. Sykt men sant. SÅ hvorfor kan man ikke hinte til litt kjærlighet i spill også.

Men må si at etter all hypen rundt Mass Effect så ble sex scenen "trist" for oss gutta. Men elegant utført.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

Grunnen til at konsollversjonene koster så mye er jo at alle andre spill også koster mer på konsoll. BioWare har ikke laget spill til PS3 før, så det er egentlig ganske naturlig at det tar litt lenger tid.

 

Det er vel 4 romanser i spillet, 2 for hvert kjønn, og 1 av hver som lesbisk/homoseksuell.

Vil tro de sutrer fordi det er sjeldnere i spill.

Likte CC ganske godt, og lagde en karakter jeg var svært fornøyd med. Du kan se den her.

Endret av Joakim Crichton
Lenke til kommentar

Sorry, kom ikke opp noe person på linken din. Ta et screenshot i CC så kan vi se der.

Ja, det at PS3 versionen tar litt lengre tid skjønner jeg. Å ja, prisen kan nok ha noe meg at de faktisk bare kan. PC er nok billigere slik at folk ikke bruker for mye pirat.

 

Men samme kan det være. Jeg har da kjøpt xbox versionen nå. Gleder meg til 3.nov.

Men kan fort se for meg at det tar en dag eller mer før jeg ser det på døra...

Håper virkelig at DAO er like spennende som det virker.

 

Rart, to uker siden visste ikke jeg at de var så langt i prossesen av DAO. SÅ det var som en koselig overraskelse. ^^

 

Hva sjer ellers i RPG og MMO verden? Any news?

 

Håper gamer.no får en "release" side snart. Jeg savner så sykt det gamle systemet som de først hadde. =\

Jeg startet faktisk å bruke siden på det grunnlaget. For det er få sider som har gjort "release" siden så bra.

 

Men noen som vet om et alternativ til venting imellom tiden.

En release side som er litt lett og nøyaktig.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

EVE-online har aldri falt meg som noe jeg ville prøve. Men jeg har aldri satt meg ordentlig ned med hva det er.

 

Slik jeg fatter det, så er det et spill som du flyr rundt i universet og samler resurser.

Det er vel slikt og at det kan gjøres stort på handel også. Men jeg vet som sakt ikke.

Men er det i det hele noe gameplay hvor du styrer en firgur?

 

Eindude, du kan jo fortelle litt, siden du virker som en som spiller det. ;)

 

Eg så på youtube om eve-online. Det virker greit det.

Eg elsker spaceships og sci-fi. Stargate og sånt.

Og jeg elsker fighter spill hvor man har dogfight i space.

 

MEN det er få slike spill som er bra. Husker jeg hadde noen gamle spill som var super kule, og var sci-fi. Det var ganke avangserte spill. Men som sakt så er der ikke mangen slike spill som er bra for min del.

 

Så eve-online er nok langt vekke fra noe jeg greier å spill, pga. magel på interrese. Men vil gjerne vite mer om det.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

I EvE kan du egentlig gjøre hva du vil. det å samle ressurser er en liten ting i forhold til hvor mye du egentlig kan gjøre. du kan drive egne stasjoner,konstruere skip og utstyr, være pirat eller anti pirat, drive logistikk, kjøre missions ("queste"). Skiller seg veldig ut fra alle andre MMO`er også. med tanke på at viss du dør her så mister du det du hadde på skipet ditt og cargo. med andre ord så betyr det faktisk noe når du blirr skutt i filler. er temmelig frustrerende men du lærer veldig mye på det. kommer snart en ekspansjon til spillet som heter "incarna" da vil du ha egen avatar som du kan gå rundt med inne på stasjonene med. ellers så er det et kaldt og mørskt som verdensrommet skal være.

du kan sjekke ut den nye traileren til den nye ekspansjonen som kommer 1.desember

http://www.youtube.com/watch?v=oq2oxt7Nrxo

 

glemte å skrive at du kan sjekke ut "eve online fanfest 2009" for å få mer info. finner de på youtube

Lenke til kommentar

Frista med PC utgaven... Siden slike spill er best på PC... Off... nei, må ikke tenkte på det. =P Sparer mye penger på PC utgaven også =P

 

Men fatter ikke hvorfor xbox utgaven av spillene koster så mye. Det er ikke så vanskelig å porte spillet fra windows til xbox. Å så snakker man jo om DVD og ikke blu-ray CDer.

grunnen til at konsollversjoner av spill koster mer er pga lisensen utgiveren må betale til sony/microsoft, det har ingenting med hvor vanskelig eller ikke det er å porte et spill

Lenke til kommentar

Fatter det gått... leste litt på en liste som var på nett om hva der var på EvE Online. Den var lang. Men styrer man skipet selv, med stikke som ellers, eller er det mus man bruker?

 

Tenker at dette er ganske engasjerende. Virker bra. Men tror ikke med det første at det blir noe på meg... Men vis der er noe spennende du vil fortelle om EVEO så er det bare å fortelle, så får vi kansje noe flere folk inn i diskusjonen, som kan dele info og nyheter, og kansje vise og forklare litt. Mer er bra. ;)

Lenke til kommentar

Da er det forsatt mye usvart for seg. Men tror det er det forsjellen pga. de kan... Folk kjøper tross alt spillene. Men jeg merker at jeg kjøper lettere et spill for 399 enn 499.

Kjøper ALDRI spill for 599, kun vis det er en heftig collectors Edition.

 

Vil nevne det at spill som er utviklet til PC er normalt vis dyre i produksjon, pga. all tiden som må gå i å lage det stabilt på få mangen hardware oppsett. Når de lager til konsoll så er det bare en hardware bit man trenger å tenke på. ;)

 

 

 

OMG OMG OMG OMG!!!!!!!!!!!!!!

infernored_3354x4062.f.jpg

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...