Gå til innhold

MMO\RPG Tråden!


Anbefalte innlegg

Utenom DDO, så spiller jeg Runes and Magic. Men blir lite av det.

Lite DDO også, men det er det eneste MMO spillet jeg spillet nå for tiden.

Blir heller mer RPG. Risen, Fallout3 (med mods), Oblivion (igjen)...

Men jeg har en sykdom. Alt må prøves. =S

Må nesten prøve å droppe mangen av de spillene jeg holder på med og konsentrere meg om et av dem. =\

 

Tror kansje en reinstall vil hjelpe på PCen, slik at der ikke er så mangen spill installert. =P

 

Men sitter ennå å er usikker på Aion. Kommer liksom alltid tilbake til det når det gjelder MMO.

 

Men nok om det.

Må se ep.3 av Stargate Univers. ;)

 

hehe x)

Jeg har også den sykdommen at alt må prøves. Men jeg har ikke noe interesse for Aion alikevel x)

Endret av Andy.N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men DDO var ikke så awesome som AoC :p

 

og eg er bare 33 på den charen eg spiller på nå så det tar ikke lang tid å ta meg igjen og om så kan eg spille sammen med deg på en av mine andre chars intill du tar bear shamanen min igjen. har uansett en priest og mitra og en guardian i lvl 5 eg har lyst å lvle opp :p

Lenke til kommentar

eg er ikke noe god på de direct 2 drive sidene siden eg aldri har brukt en så det vet eg egentlig ikke og gamecard kjøpte eg på playcom, men de var ikke billige for de ville ha 299 for det som var 50 kr dyrere en eg har sett de fleste andre steder. så eg ville prøvd spaceworld eller elkjøp :p

Lenke til kommentar

Satt og spillet DDO ikveld. Men ble bra irritert. Skulle joine en gruppe folk, å så var ingen av dem som brukte text til å snakke eller mic. Så mens jeg står og prøver å snakke med folka så svarer bare en av dem. Ganske grei kar han. Men han sa at han gikk pga. av de tullingene som ellers var i gruppa. For jeg sa at det ikke vaar noe vits i å holde på med de karene. Så skriver plutselig en hvor dum jeg er og hvor noob jeg er.

 

Jeg fatter ikke hvorfor det skulle liksom være min feil. ;=(

Sa jo bare noe som var sant.... Var ikke sur heller da jeg sa det. Så etter å ha gptt fra gruppa og sakt hade, får jeg karen på chatten igjen, der han klager og kjelder meg ut for å være noob og at jeg ikke skulle spille DDO. (Å ikke nok med at denne karen bare slenger sludder å vas, men han skriver sånn rart. og masser feil.) Så der sitter jeg og sliter med å lese all driten som blir slengt til meg.

 

Etter kansje noen minuter gidder ikke han mer og logger ut. Så sitter jeg å tenker. WTF, hva skjedde igrunn... Snakke med han andre som leavet, og han hadde vist også fått sendt masser av dritt fra samme karen. Snakker om problemer.

 

Men dette fikk meg til å tenkte...

Jeg har igrunn bare funnet groups eg liker 2-3 ganger. Folka i guilden min er kule, men lever i enn annen tidszone enn meg. Og resten av community'en er ikke pratsomme.

Så jeg er kraftig skuffet over det sosiale på DDO.

 

Spiller har jo muligheten for mic, men nesten ingen bruker den, eller party chatten.

Spill som PW Int. og Megaten har og hadde super flotte folke mengder som pratet og hjelpte.

Men jeg ser færre og færre snille spillere, og flere og flere små barn som sitter og banner og steiker, å missbruker orde noob...

 

MMO skal igrunn vær for voksne, men foreldre ser ikke hva barna gjør lengre, så det som skulle vært flott og fint blir søpplet til.

 

Kjenner noen barn som fikk spille MMO, men de gjør ikke det de burde, og springer bare rundt å slenger dritt om hvor good de er og hvor noob de lavere lvl spillerene er.

 

Liker ikke denne utviklingen. Greit nok at DDO er for 13+ men 7 og 10 åringer er feil.

Ønsker at der blir en lov hvor bare folk som har lagt inne f.eks person nr. for å vise alder får spille. Ikke at det kommer til å hjelpe syk. Men det vil filtre vekk noen.

 

Ser også at ungene ofte ikke har bra av å spille MMO spill. Det gjelder mangen spill sjanger, men spesielt MMO. Er onkel til et barn som fikk spille MMO, og som spiller ganske mye dårlig for den alderen, å han snakker neste ikke om annet enn vold og dritt.

Men hva skal men gjøre.

 

Har ikke problemer med barn som takler å spille slike spill, å så etterpå leve normalt.

Men barn som får det naturlig for seg at første respons til noe er å bruker vold og frustrasjon er ikke bra. Vet ikke hva dere mener. Men jeg syntes foreldre skulle bli bedre med å passe på hva barna spiller.

 

Mitt første selv eide 18+ spill var Duke Nukem og Perfect Dark.

Å hvilke spill jeg spillet var som godt som opp til meg som barn.

Men jeg merker at det kansje har gjort det slik at det påvirker hvilken valg av media jeg velger å se eller spill. Ofte noe som er kreativt eller voldelig. Men da hadde man ofte andre ting som man gjorde. Fotball eller annen leking ute. Men nå er det slik at barna flipper ut vis de ikke får spille, eller se TV. Det er som en straff for dem å måtte gjøre annet, som ofte gjør at de er gladere enn når de spiller.

 

Ser ofte at barn idag sitter alene og spiller. Sitter stille i mangen timer uten noe spesiel utrykk i fjeset.

Men når de er ute og leker eller gjør noe med andre, så smiler de og ler.

Så hvorfor velge de spillet over denne gleden? For det er som en avhengihet.

 

Før fikk vi oppleve det med spilling på en annen måte.

Vi hadde venner over og spillet death match på GoldeEye eller annet slikt.

Men det ble til at det var mer det sosiale som satt seg og ikke selve spillingen.

Ser det idag, at det blir mindre og mindre ordentlig sosialhet blant barna utenom skole. Selvfølgelig gjelder dette ikke alle barn... Men det gjelder endel gutte og boys. Mer en det skulle vært.

 

Men nok om det.

Jeg babler bare. Syntes det er litt spennende tema, og syntes også det er et viktig tema.

Noen som har noen meninger om dette, eller egne erfaringer.

 

Tror nok dette er nok bare noe som blir værre med årene... Folk har ikke tid lenger til barna sine som de skulle lenger. Ikke lett med barn.

Jeg har ikke barn selv. Men jeg har to søsken som har barn som jeg ser dag ut og dag inn.

Og begge sider har vært sitt spille avhengi barn. Derfor er jeg et offer av "junkie kids" som kommer titt og ofte og spør etter en "dose"\"fix". =P

 

Nok om det.

Ellerst så sluttet jeg på Risen... ble bare ikke så givende i lengden...

Er det noe som har prøvet Fallout 3 mods list mi? Any feedback?

 

---------

HAHA.... ble litt mer enn planlagt. xD

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

ja det finnes mange sånne idioter dessvere. sikkert bare en unge som tror han er god, men egentlig ikke har peiling. personlig synes eg MMO'er er veldig kjedelig visst det ikke er noen sosialisering i dem. altså det er voice chaten som eg synes er kulest i slike spill. kunne sitte å snakke sammen menst man løper rundt i en dungeon kan være stor kos det.

 

det som er veldig synd med denne DDO'en er at det er den amerikanske så de fleste som spiller der er jo fra amerika og dermed har ganske anderledes tid på døgnet så det blir fort at du spiller så er det egentlig jobb tider der eller kvelds tider. så derfor kan det være litt stress å finne seg gode groups som du sier.

 

men eg er litt uenig med at MMO skal være for voksene, selvfølgelig er det en del MMO'er som barn ikke burde spille du bør liksom ikke gi en 10 åring AoC, men om en 10 åring spiller WoW eller aion ser eg ikke noe problem med det sånn sett, men dette er jo selfølgelig en negativ side med og. en del av de ungene tror jo så stort om seg selv og driter i de andres spill glede så de slenger drit og ødelegger det sosiale i spillet. som eg då tror eg av samme grunn som de fleste andre gjør det på forum og slikt. rett og slett at man tror man er anonym på nettet. eg vil tørre å påstå at de fleste som holder på sånn i spill og forum aldri ville gjort det visst de hadde oppført hvem de var og slikt, men det mange må tenke på er at man egentlig ikke er anonym på nettet. for eksempel eg vet ikke kem du MiLLHA er i virkeligheten, men eg kunne funnet ut av det med å spore IP adressen din til jeg finner maskinen du sendte ut informasjonen med eller nettverket, det kommer ann på hvordan du sikrer deg. så visst mange av disse folka klarer å irritere på seg en person nok så kan den personen finne ut hvem de er og det kan jo fort bli farlig.

 

også ideen din med person nummer kan være god sånn sett for då får du ut identiteten, men det er ett problem med det. det er en sikkerhets risiko å legge ut personnummer og bør ikke gjøres på steder du ikke kan stole på. eg ville aldri stolt på NCsoft nok til å gi dem mitt personnummer i motsettning til banken. ikke hadde de hatt lov å oppbevare slik data uansett, men de kunne tatt noe annet, men problemer et at man kan lyge på alt slikt.

 

også er vi jo litt inne på den evige diskusjonen på om spilling har en negativ effekt på barn pågrunn av vold og slikt. det er veldig sant det at noen barn har problemer med å se forskjell fra spill til virkelighet eller blir opphengt i vold og slikt og det er et problem, men det største problemet når man ser på MMO'er i denne sammenhengen er hvordan folk kan fort bli avhengig av et slikt spill. dette gjelder helle ikke bare barn, men mange folk. men eg tror ikke at folk blir mer avhengig av MMO'er en av andre spill, men eg tror den store forskjellen er det at de fleste MMO'er gir deg ingen måte å runde spillet på, det vil alltid være ting å gjøre, folk å bli kjent med og om du har gjort alt så kommer det mer. menst andre spill avslutter når story'en er tatt då har du rundet spillet og dermed slutter de fleste å spille. så de fleste blir nok bare mer synelig avhengige pågrunn av at de ikke kan runde spillet før spillet stenges ned.

 

men nå snakket eg veldig mye negativt om MMO'er så kan eg også ta med det at generellt sett så ser eg på MMO'er som en veldig positiv ting altså eg har hørt mange som sier det er helt idiotisk å spille et MMO for det er å bortkaste tiden din i en verden på pc-en, men de aller fleste driver jo med online chatting som på msn. så kosen er det då værre en å spille et MMO, du chatter der og som oftest bare at du samtidig spiller med personen gjør ting man synes er gøy. så eg ser på MMO'er også som et sosialt medie, med mindre du spiller aleine selvfølgelig. så eg synes det var et skritt mot høyere sosialisering når MMO markede vokste, det er også en måte å bli kjent med nye folk på eg er gode venner med en del folk fra rundt om europa som eg har møtt menst eg har spillet spill som WoW, AoC, WAR o.s.v. så eg synes samfunnet burde ha et mer åpent syn på MMO. man sier jo at spill er kultur, som eg er veldig enig med at det er så i så fall er jo MMO'er som oftest kultur fremvist på en sosial måte.

 

en annen ting er at spill generellt kan hjelpe deg i læring, det er faktisk tatt flere undersøkelser som viser det at barn som spiller fra de er liten er mer motagelig for informasjon en folk som ikke spiller. dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle, men en del. dette kommer av i at noe så enkelt som et pokemon spill på gameboy inneholder massive mengder informasjon som barn på bare 7 år klarer å lære til seg. dessuten hjelper det også på andre ferdigheter som språk, eg kan stolt si det at eg gikk opp 1 karakter i engelsk etter eg begynnte å spille WoW for då måtte eg lese og skrive engelsk. og det var en 14 år gammel gutt som lærte å kjøre bil av GTA IV, en som reddet en jente for han hadde lært første hjelp fra american army. dette er jo selvfølgelig noen litt mer ekstreme tilfeller, men er som jeg sa vist at spilling hjelper for læring.

 

selvfølgelig skal man jo ikke bli helt dratt in i et MMO som mange blir, det er viktig å holde grenser for til tross for at det er en form for sosialt medie betyr ijkke det nødvendigvis at det virkelig er sosialt. den eneste ekte sosiale formen er å snakke med en person face to face. så det bør man gjøre oftest og gå ut og få frisk luft og ja det vanlige. selvom eg til tider ikke er så flink til det selv.

 

og menst vi er inne på den diskusjonen om barn som ikke tåler voldelige spill eller spill generellt så vil eg tørre å påstå det at det er ikke på grunn av alders gruppen, men pågrunn av barnet selv, sånn som da et 12 åring begynnte å drepe folk pågrunn av han hadde spillt GTA (var i værtfall det de skyldte på) så er det ikke GTA sin feil at han gjor det, da er det tydelig det at det er noe psykisk gale med personen. for i 10 års alderen så bør du ha lært deg forskjellen fra film/tv/spill og virkeligheten.

det jeg også reagerer litt på er at det er alltid spill som får skylden for sånt, film og tv kan ha like mye effekt på ungdommen det, men eg kan forsåvidt forstå det at mange mener det at pågrunn av at man faktisk styrer tingene i spillet kan det skape en større effekt. men det er vel igjen en sak som kommer ann på barnet selv. personlig spillte eg GTA og slikt når eg var 10 år, hadde ingenting i mot det og eg har ikke blitt noen voldts freak av det. for eg har alltid skjønt det at spill er spill og virkeligheten er virkeligheten.

 

men du har veldig rett i det du sier at barn og ungdom bruker mer og mer tid på spill/film og tv en før enkelt å greit forde det er mye mer tilgjenngelig og grunnen til at mange kansje foretrekker det over utendørs aktiviteter er antagelig tanken på det at i spillet kan du gjøre ting du aldri villet kunne gjøre i virkeligheten så det skaper mer spenning, men man bør så absolutt vende oss tilbake litt og begynne å gå ut mer, det trenger eg selv og det. og det er også som eg nevnte tidligere, å gå ut å snakke med folk face to face er den eneste måten å virkelig sosialiere på.

 

litt synd at det blir mindre og mindre av dette å sitte hos en venn å spille CO-OP eller som vi kalte det fint før "2 player" det var jo veldig gøyt og sosialt, men nå kan man stort sett spille online og dermed ikke nødvendig å være med den andre spilleren, som selfølgelig til tider kan være veldig positivt for du kan spille med folk du ikke vanligvis ville hatt en sjans å få spillt med.

 

vel eg tror det er på tide å konkludere og avslutte alle mine spekulasjoner og påstander. alt i alt er spill både negativt og positivt. man kan bli for avhengig og bli mindre sosial og være i mindre aktivitet som då man burde ungå (som sagt ikke så flink til det selv), men eg ser på det mest som en positiv ting pågrunn av alt det kan gi deg, kan gi deg god underholdning, muligheter for sosialisering på et måte, muligheter for å bli kjent med nye folk og muligheter for lære ting. så ja spilling har sine negative og positive sider og visst du balanserer spillingen din vil du ta vekk det meste av de negative. og det var vel alt eg hadde å si. håper dette var intressang lesing for noen i værtfall og sorry for eventuelle skrivefeil eller dårlige formuleringer :D

 

øøøøø regnet ikke med at det skulle bli så langt så dåkkar får lese om dåkkar orker :p

 

------------------------------------

dessvere har eg ikke fått prøvd modsene dine enda MiLLHA for eg har enda ikke rundet fallout 3, er veldig treig på akkuratt det der, men skal gjøre det så snart eg får sjansen :p

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Spilling er kultur. Og spill er lærerikt på mangen vis.

Jeg lærte min myntlige engelsk fra TV og Spill i barndommen.

Det at barn spiller spill er greit. Å det er ikke spille firma (NCsoft) som har ansvar for å passe på andres barn og hva de spiller. Men voksne skulle blitt flinkere å passe på barna og hva de spiller. Ikke alle barn har problemer med å takle ting de ser. MEN megden barn som blir påvirket er så stor at det blir plutselig et større problem. Jeg syntes det skulle vært slikt at det var en sort for alders sperra på ting. Si vis der var en side som man måtte regitrere seg på hvor man beviste alderen sin. For å så måtte gå gjennom den siden og til registrering til spillet man skulle spille.

Da kunne ikke et barn spille et voksent spill siden IDen ville nekte dem tilgang.

Noe sånt kunne lett blitt gjort. Og jeg tror nok at alle de store MMO lagerene ville kastet seg på dette systeme. Men tror ikke så mangen av de gratis MMO spillene ville gått med på det siden de ville mistet store mengder spillere og penge brukere, siden det ofte er barn...

 

Samme kan det være. Noe skulle blitt gjort. Å det står mye på foreldrene først!

 

Gleder meg til å hørre fra deg om fallout mod list...

Kansje eg legger den i Fallout tråden som du sa, slik at jeg kan høre hva flere mener. Jeg likte det i det minste. Men eg har ikke spillet det på lenge.

Lenke til kommentar

veldig sant, foreldre burde ta mer ansvar når det kommer på hva barna spillet, men tviler på det er veldig mange som orker det. og tror ikke de fleste spill produsenter ville gått for en løsning hvor man måtte bevise alderen sin fordi det vil koste penger å lage og drifte den også vil de muligens tape noen spillere på det. men man kan jo håpe et slikt system kommer.

 

og skal se på fallout listen din så snart som mulig, akkuratt no sørger eg for tv'en min døde :p

Lenke til kommentar

http://www.play.com/Games/PC/4-/10109313/Call-Of-Duty-Modern-Warfare-2/Product.html

 

Du får kjøpe COD6 til PC heller. ;)

Eg liker også bedre slike spill på PC, men jeg kommer nok til å kjøpe det på Xbox siden alle som eg spiller med eier xbox... Har du LiVE? hva er navnet ditt på Xbox?

 

 

------------

 

Noen andre her som er giret over Dragon Age Character Createren som er lagt ut?

Har laget en person. Of syntes det igrunn var en meget flott editor. ;)

 

Gleder meg stor til Dragon Age, håper det har mer å gjøre fritt i som Oblivion, enn Mass Effect. Syntes Mass Effect var bra, men hadde litt tam RPG bit. Stats systemet var greit og bra, men det var liksom ikke mer til det enn det.

-------------------------

 

Tenkte på at du hadde CRT som du spiller Xbox på. Er det en PC skjerm? Vis det er et normalt TV... OMG... da er det på tide å kjøpe nytt ;)

Husker da jeg første fikk 360en min, da hadde jeg normalt TV, men kunne ikke lese texten på flere spill... Dead Rising f.eks. =S

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

ja modern warefare 2 skal eg garantert ha på pc.

og eg har xbox live, men xboxen min er ikke koblet til nett akkuratt no for eg har ikke trådløs sak og eg har ingen kabel som er lang nok, men heter antroth tror eg i værtfall. skal vel kjøpe trådløs snart.

CRT eg spiller xbox på er et tv veldig gammelt et som eg fikk brukt for 50 kr, menst eg har 2 CRT pc skjermer som eg bruker for gaming og slikt. så ja burde vel kansje oppdatere meg :p

 

og eg må jo laste ned dragon age creatoren, må se hvordan den blir. men spiller man 1 person i dragon age eller spiller du en hel gruppe? foretrekker de spillene man bare spiller en :p

 

EDIT: NVM det var Shadowhaunte eg het på xbox live.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Man lager og styrer enn man, men har med en gruppe som man må forholde seg til. Som i Mass Effect. Gleder meg meget mye til Mass Effect 2 og Dragon Age. Har en del spill som er forhåndbestillet nå ja. ;)

 

Ang. Skjerm oppdateringen din, så ambefaler jeg sterkt det at man kjøper en PC skjerm som tar HDMI. Billig og greit. Så sant som du har HDMI på xboxen. Viss ikke kjøper du den analoge kabelen til xboxen og kjøpere en mye billigere skjerm som har full HD. 22"-25" er billig idag. ;)

 

Hadde denne løsningen selv, der jeg hadde en 22" LCD som jeg spillet på, før jeg fikk TV i stua. ;)

Savner igrunn det nesten. Siden man ofte sitter nærmere og får et mer sammen trykket bilde som virker prima. :D

Men kjøper man et greit TV idag så er det greit det. Men jeg ville nok valgt en billigere løsning vis det kun er for gutte rommet. Men du finner ut av det.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...