Gå til innhold

Diskuter Overlord 2 her!


Anbefalte innlegg

Fant det i morges i byen og har spilt siden da, stortrives! Hvis du likte det første spillet så må du kjøpe dette, mer eller mindre bare positive forandringer som det første spillet trengte.

 

Pathfinding er langt bedre, du blir for eksempel ikke å tilfeldigvis miste alle slavene dine fordi du gikk nær vannet. Det er langt mer å bruke pengene/jewels på, du kan oppgradere blant annet minons for å gjøre dem sterkere. Slottet ditt er enormt og har fått en rekke praktiske oppgradringer, og en haug med andre oppgraderinger som blir å holde OCD folk opptatt en stund.

 

Løp og kjøp!

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal nok kjøpe det, men ikke enda. Venter heller til det blir litt billigere og sola gjemmer seg litt mer bort.

 

Er glad det er mer å bruke gold på, hadde aldri problemer med minions i vannet foruten når jeg ga angreps kommandoer osv. Er de røde blitt bedre? Syns de var helt ubrukelige i 1'ern (foruten der du måtte ha de for puzzles).

Lenke til kommentar

Hmm, husker jeg skrev en lang liste over ting jeg håpet overlord 2 ville ha. Skal finne den, så kan dere 2 kanskje si ifra hvordan spillet ligger ann på dette? =)

 

inally gone with the "good" crap, you're supposed to be evil. You're an overlord, you're evil and that's it! Imagine Sauron sending orcs to the Shire because they're completely messed up the flower arrangement and no less then 10,000 orcs can get it done properly. You finally get a choice between evil and evil, aka evil dominate and evil slaughter everything that isn't a minion. And you might actually kill some heroes this time, not people who might be more evil then yourself (okay, getting ridd of competition every now and then is acceptable but come on...)*judging this from achievement list*

 

Graphics: No major overhaul, but it does look alot more polished then overlord 1. Still retains the good old feeling as well, love it. Same goes for humour.

 

Only got to see browns, I'm happy with it, especially the mounts. Judging from screenshots etc the armor they pick up also looks good. However I hope they buff reds in overlord 2 because I always felt they were horrible in Overlord 1. Greens were okay, blue good for keeping my browns alive...and god knows they need help with that.

 

Tower/mistress etc: I really hope they keep the tower upgrades similar to overlord 1, just bigger. More upgrades, more benefits from them and so on. Mistress; You really were better off going evil in all choices exept one, the mistress. Browns were by far the best minions in Overlord 1 and Rose (that was the good one, right?) upgraded them and blues. I don't mind choosing specialty, but I do mind it affecting which path I choose.

 

Make gold worth something; alot of games have this problem to be honest. Gold is useful in the beginning, but after awhile there's nothing to spend it on. I hope overlord 2 will have some sort of end game gold "sink", either with enough tower upgrades to last the entire game or maybe purchase lifeforce. Just something so my treasury isn't filled with useless booty.

 

Minion equipment: Browns and greens could look great/funny with the right gear. A swarming hoard of evil...armed with brooms and books on their heads, truly terrifying. I also loved the claws the greens got as their gear improved. The reds and blue however were a bit dissapointing. I'm hoping for wizard hats or the like, just more then a few straps of leather.

Lenke til kommentar
inally gone with the "good" crap, you're supposed to be evil. You're an overlord, you're evil and that's it!

Ja, man har valget mellom å være slem og ond, istedenfor slem og god som det første spillet.

 

Graphics: No major overhaul, but it does look alot more polished then overlord 1. Still retains the good old feeling as well, love it. Same goes for humour.

Ja, det er forbedret en del.

 

Only got to see browns, I'm happy with it, especially the mounts. Judging from screenshots etc the armor they pick up also looks good. However I hope they buff reds in overlord 2 because I always felt they were horrible in Overlord 1. Greens were okay, blue good for keeping my browns alive...and god knows they need help with that.

Minons har fått en rekke forskjellige buffs, røde er fremdeles ikke like heftig siden de er ranged. Jeg liker melee!

Tower/mistress etc: I really hope they keep the tower upgrades similar to overlord 1, just bigger. More upgrades, more benefits from them and so on.

Jau.

 

Mistress; You really were better off going evil in all choices exept one, the mistress. Browns were by far the best minions in Overlord 1 and Rose (that was the good one, right?) upgraded them and blues. I don't mind choosing specialty, but I do mind it affecting which path I choose.

Jau.

 

Make gold worth something;

Jau, mye å bruke gull på i dette spillet, det handler ikke bare om å pynte slottet.

Lenke til kommentar

*sikle* høres ut som en ond ond drøm ^^

 

Jeg likte ideen om rød, men skaden de gjør er alt for lav i Overlord 1. De er ranged, og de tåler piss lite. Både brun og grønn var langt bedre på skade, nærkamp var kun ett problem med visse fiender.

 

Er virkelig glad gull er "viktig", jeg hadde kjøpt alt og hadde plenty igjen før jeg var ferdig med Overlord 1. Det virket bare ikke særlig verdifult.

 

Skal nok bli morsomt når jeg får klørne i dette senere :)

Lenke til kommentar
Overlord 2 ser fantastiks ut! Men, hvor mange minnions kan man ha. Hadde vert sinnsykt kult om du kunne raide en hel by med 100 minnions! Er det kommet en ny type minnion? Håper det er det :)

 

Gjennomførte det i dag, hadde 40 minions. Trur det er maksimum. Ingen nye typar minions. Men det er definitivt eit kult spel, bedre enn 1'en, you should try it.

Lenke til kommentar

Overlord 2 er noe av det morsomste eg har spilt på lenge. Betalte 264kroner for det på direct2drive og hvert ver eneste øre. Veldig gøyal Fable aktig begynnelse. Humoren er jo satt opp til dei grader i forhold til enern. Men ka i alle dager er det med dette spillet og overvektige skapninger? Eg har aldri sett så mange feite slasker/magiske skapninger/dyr i et spill før nå i dag.

 

However I hope they buff reds in overlord 2 because I always felt they were horrible in Overlord 1.

 

Minons har fått en rekke forskjellige buffs, røde er fremdeles ikke like heftig siden de er ranged. Jeg liker melee!

 

i eneren brukte eg nesten aldri reds men i 2ern er dei faktisk ikkje udugelige. Dei går faktisk bort til kasser og slikt og slår på dei. Å stå 3 meter vekke å prøve å "treffe" med flamme baller var bare teit å se på i enern.

Reds er også kjempe gode til å bryte opp legioner i formasjon. I steden at dine brune favoritter blir sendt mot troppene (OG DØR) kan du bare sette reds i guard modus og se på det flotte skrikende faklene. :)

Endret av zuperhans
Lenke til kommentar

Huff, IGN fortsetter å gi elendige anmeldelser. Fyren likte tydeligvis ikke det første spillet og har en svært negativ holdning gående inn i det neste. Vet ikke om han i det hele tatt har spilt det. Han bruker 1/2 av anmeldelsen til å fortelle hva slags spill det er, så klager han over ting som han ikke liker, men som gjorde Overlord til et flott spill.

 

And since none of the frustrating elements of the first have been fixed, this game just isn't much fun.

Selv med de fæle feilene i det første spillet storkoste jeg meg, jeg fant ingen særlig frustrerende feil i Overlord 2.

 

The first Overlord game featured a lot of puzzle solving and careful maneuvering of your minions. While that is still present here, the sequel focuses more on simple action and combat.

Ja? Det er fremdeles mange(om ikke mer) puslespill i Overlord 2 og det fokuserer på action.

 

The minions can now ride mounts, but again this is largely a superficial change that doesn't add anything significant to the gameplay.

Det er fordi utviklerene hørte på spillerene og beholdt det geniale gameplayet! Mounts er forresten flott for å bryte gjennom linjene til fienden, hvis man liker å gå rett på.

 

It all boils down to a straight action game, and as an action game Overlord II falls flat

>.>

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Digger spillet. Verdt hvert eneste krone fra Direct2Drive, tror nok at jeg switcher over fra steam til dem, nesten 200 kr i forskjell (det meste er billigere på d2d).

 

Bra humor, morsomt å spille. Elsker Overlord!

kjøpte du det ved UK, eller US?

 

Kjøpte det fra US. 40$ (260kr), i motsetning til Steam sine latterlige 50€ (454kr).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...