Gå til innhold

Sniktitt: Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen på Risen og Gothic: Arcania?

 

Er jo 2 rpger fra samme selskapet?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Risen_(video_game)

Developer(s) Piranha Bytes

Publisher(s) Deep Silver

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gothic_4

Arcania: A Gothic Tale

Developer(s) Spellbound Entertainment

Publisher(s) JoWood

 

 

Så Risen er lagd av samme folket som Gothic 3?

Mens Gothic 4 er lisensiert ut?

Endret av Terje_P
Lenke til kommentar

Ja, dette blir nok bra. Der er ingen som er betre enn Piranha til å lage denne typen RPG, og eg har likt alle dei tidlegare spela deira (inkludert det uferdige Gothic 3). Det er bra å lese at dei fortsatt har eit klart fokus på at ting skal vere handlaga, og at spelverda med karakterar skal reagere truverdig på det spelaren gjer. Eg er òg veldig einig i det dei seier om naturlege barrierar, og om å heller ofre litt fridom enn å øydeleggje historiefortellinga.

 

Der finst forøvrig eit ekstremt overvurdert rollespel som gjer alle desse tinga feil, sjølv om spelpressa meinte det var tilnærma perfekt og truleg tidenes beste. :p

 

Novel...for meg høyrast Risen veldig mykje ut som Gothic 2, og det lovar svært bra. :) Eg trur òg brotet mellom Jowood og Piranha vil vise seg å vere ein positiv ting. Gothic-serien hadde på ein måte fått ei naturleg avslutning i Gothic 3, og Piranha har no fått starte med blanke ark.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Det blir bare spekulasjoner, men skal jeg tippe, basert på versjonen jeg så, vil jeg si at det neppe er aktuelt før tidligst mot slutten av året. Når det er sagt, kan det jo være mye uferdig som vi ikke så, så det kan selvsagt potensielt komme mye senere. Det er vel nærliggende å tro at de vil unngå lansering i nærheten av Dragon Age også.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Elskar filosofien til desse folka her, det er slik ein lagar eit godt rollespel! :) Eg trur Risen er i trygge hender og gleder meg veldig! Håpar berre ikkje Deep Silver blandar seg inn i lanseringstidspunkt, vi treng eit ferdig spel.

 

 

Der finst forøvrig eit ekstremt overvurdert rollespel som gjer alle desse tinga feil, sjølv om spelpressa meinte det var tilnærma perfekt og truleg tidenes beste. :p

 

Oh yes..

Lenke til kommentar
Det blir bare spekulasjoner, men skal jeg tippe, basert på versjonen jeg så, vil jeg si at det neppe er aktuelt før tidligst mot slutten av året. Når det er sagt, kan det jo være mye uferdig som vi ikke så, så det kan selvsagt potensielt komme mye senere. Det er vel nærliggende å tro at de vil unngå lansering i nærheten av Dragon Age også.

Ah... takk for tips! :)

 

Når kommer Dragon Age? Til jul?

 

 

Der finst forøvrig eit ekstremt overvurdert rollespel som gjer alle desse tinga feil, sjølv om spelpressa meinte det var tilnærma perfekt og truleg tidenes beste. :p

 

Oh yes..

 

Hvilket?

Lenke til kommentar

Dette tror jeg er det spillet jeg gleder meg mest til av alle fremtidige spill. Tilogmed før Galaxy 2 og Zelda. Gothic 3 er et av de beste spillene jeg har spillt, og det er bare så utrolig koselig og vakkert å gå rundt, og den fantastiske bakgrunnsmusikken passer helt perfekt. Klarer knapt å vente til Risen kommer. Hadde tenkt å fordrive tiden med Gothic 2 i mens, men med en ødelagt pc må jeg vente :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...