Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, vi kommer til å gjøre noen endringer i forumoppsettet i morgen (torsdag) mellom kl. 07 og 09.

 

På arbeidsplanen står det to oppgaver:

 

1) Vi skal flytte rundt på noen kataloger på serveren. Derfor kan det oppleves nedetid i 5-10 minutter, men med mindre det skjer noe uforutsett skal det ikke bli noe langvarig.

 

2) Forum.gamer.no skal videresende brukeren til innlegg.no med Gamer-skin. Dette vil gjøre det enklere for alle å navigere på tvers av kategoriene uten at du må logge inn på nytt. Resultatet av dette blir at hvis du har autoinnlogging må logge inn på nytt første gang du besøker innlegg.no i morgen. Dette for at cookies skal bli lagret på rett domene.

 

Spørsmål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo lov til å gratulere han for det. Han leser det garantert :-)

Sant det, men så trakk jeg aldri tilbake gratulasjonen heller ;) Virket bare rart å sende ut gratulasjoner i en tråd som handler om noe helt annet, derfor påpekte jeg bare at jeg så feil, men gratulasjonen står selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Ser ut til at vi begynner å nærme oss noe her nå. Den beste løsningen ser ut til å være å lagre skin-valget i cookies når en bruker kommer fra Gamer.no. På den måten beholdes Gamer-skin gjennom hele sesjonen.

 

For brukere som er logget inn vil forumet alltid brukte det valgte skin.

 

Merk at flere av dere nå blir bedt om å logge inn på nytt fordi autoinnlogging er satt opp mot det gamle domenet, og ikke mot www.innlegg.no. Innloggingen er en engangsjobb som dere bare behøver å gjøre i dag. Neste gang skal dere igjen bli logget inn automatisk.

 

Den neste timen kommer vi til å rydde litt i et par skin og noen språkfiler. Si ifra hvis dere opplever noe mystisk :-)

Lenke til kommentar

Vi har oppdaget en rekke bot-er har påvirket "Flest brukere aktive"-tallet nederst på forsiden. For å rette opp i dette har jeg nå gjort to ting:

- Registrere en rekke nye bot-er i IPB slik at disse ikke feilaktig blir regnet som enkeltstående brukere

- Resatt "Flest brukere aktive"-telleren til det reelle tallet som ble oppnådd første dag.

 

Nå er vi klare for nye rekorder :-)

Lenke til kommentar

Konge saker Amund, fint å se at ting blir gjort. Ble litt forvirret når jeg måtte logge inn igjen, men om det skal fortsette automatisk igjen er ingen skade skjedd.

 

Mener forresten å huske at det engelske ordet "characters" var oversatt til karakterer når jeg registrerte meg. Man kan liksom holde musepekeren over noen spørsmålstegn for å få forklaring på de forskjellige feltene. Det er vel tydelig at "characters" i dette tilfellet skal oversettes til "tegn"?

Endret av Såpestykke
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Innloggingen er en engangsjobb som dere bare behøver å gjøre i dag. Neste gang skal dere igjen bli logget inn automatisk.

Jeg bruker dette forumet på tre forskjellige PCer, og jeg må logge meg inn på nytt nesten hver gang jeg besøker forumet. Er det slik at jeg blir automatisk logget av på de andre PCene når jeg logger meg inn på denne?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om dette har sammenheng med at du besøker forumet fra "innlegg.no" og "www.innlegg.no" litt om hverandre. Jeg blir iallefall automatisk innlogget om jeg alltid går til www.innlegg.no. Derfor tenker jeg å lage en automatisk forward slik at alle alltid blir sendt til www.innlegg.no

 

Kan du sjekke om dette er løsning på problemet? Hvis det er det skal jeg lage en fiks før jeg tar ferie på fredag :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...