Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker du Opera Bradbury? Jeg oppdaget selv her på et forum om dagen at Opera ikke er helt venn med forskjell på med www. og uten. Det er Firefox og Internet Explorer. Det Opera gjør forskjellig fra de andre er at Opera lager en huskekjeks (browser cookie) for www.innlegg.no og en annen for innlegg.no. Klikk på begge de to lenkene der og du vil se at du ikke er logget inn på den ene. Om du er logget inn på den ene kan du logge ut av den ene av dem og deretter oppdatere den andre, og du vil se du fortsatt er logget inn der.

 

Det Firefox og Internet Explorer gjør annerledes er nok at de gjør om evt. innlegg.no til www.innlegg.no når den skal lete i/legge til huskekjeks, eller omvendt ;)

 

Huskekjeksen vil uantsett bli slettet om du ikke har besøkt www.innlegg.no på noen dager, dette er for å ha en viss sikkerhet mot at du etter en stund uantsett vil bli logget ut fra biblioteker du har glemt å logge deg av fra osv.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Firefox. Nå har jeg ikke besøkt forumet siden jeg skrev den forrige posten i denne tråden, og det er nesten nøyaktig to døgn siden. Jeg var fortsatt innlogget nå.

 

Det er mulig at jeg har blitt avlogget når jeg har vært borte i lengre perioder, men hvor lang tid tar det egentlig før man blir logget av? Kanskje det bør vurderes å forlenge denne tidsgrensen. Det er enkelte forum som jeg bare besøker et par ganger i måneden eller enda mindre, og det er ingen av disse hvor jeg blir automatisk logget ut.

Lenke til kommentar

Én av huskekjeksene lagres i 4 dager, mens to av dem lagres ett år. Jeg tipper det er den som kun lagres i 4 dager som bestemmer hvor lenge nettleseren skal huske passord for deg.

 

Som TSP er inne på, er utløpstiden kritisk med tanke på at man fort kan glemme seg når man skrur på automatisk innlogging på et bibliotek eller annen offentlig edb maskin.

 

Jeg fant nå en innstilling som skal føre til at alle som huker av for det automatisk blir innlogget både på "www.innlegg.no" og "innlegg.no". Dere må logge inn på nytt for at dette skal virke.

Lenke til kommentar

Kritisk? Jeg tror ikke vi har helt den samme terskelen for å bruke dette ordet. Det er ingenting som er kritisk ved å forbli innlogget på innlegg.no på en offentlig PC med mindre man er en administrator. Som nevnt så lar de fleste forum og sosiale nettverk deg bli logget på i svært lang tid, og unntakene til dette blir irritasjonsmomenter. Jeg ser faktisk ikke noen grunn til at man skal bli automatisk avlogget i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...