Gå til innhold

Du kan kreve bedre lånetelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Computer :)

En sak er mobiltelefoner.... forsøk etter en "kræsj" på en PC til mange tusen kroner i innkjøp.. ! Har Du, som en stor prosent av Norges befolkning... kjøpt en HP masin.... smør deg med tålmodighet... det er nemlig bare ett selskap her i Norge som har bindende avtale # enerett på service, etc... # over disse maskinene...som selges til oss som kunder,... fra ELKJØP, Expert, etc......til STOR belastning og reklamasjonsklager..som går utover de butikker vi kjøper våre PCr fra # de fleste av disse butikkene, innefor de 2 kjeder jeg nevner her..og sikkert MANGE fler er oppgitt og fortvilet på våre vegne som gode kunder/forbrukere.. som igjen,og igjen og igjen .....som 3dje ledd i kjøpsprossesen..produserer unormalt mange klager inn i disse butikkene som også kommer til "kort"!!! Firmaet/ selskapet som har en enerett på alt av evnt. feil og mangler etter kjøp hos forhandler.. heter INFOCARE NORGE AS. Her gjelder så mange "utydelige" lover & regler.. at de fleste av oss kommer til "kort" her også.. i eksisterende "lovverk" som INFOCARE "dekkker seg bak. Det er et "finurlig lov verk " som dette selskapet kan dekke seg bak...: Kanskje det er på tide at eks. TV2 med Forbrukerrådet tar dette opp på nytt!

Har personlig ventet i 3 mnd på min PC... Har en rekke dokumentasjon/ logget telefonsamtaler med de fleste fra butikk hvor produktet er kjøpt til mellomledere i INFOCARE som heller ikke har oversikt i sitt eget selskap!! Flere "der ute" som vil kommentere...

Lenke til kommentar
Gjest Til Computer :)

I forbrukerkjøpsloven står det at avhjelp skal skje innen rimelig tid. Praksisen som gjelder hos alle store forhandlere og importører her er at tar en reparasjon over 6 uker skal maskinen krediteres og kunden få omlevert varen eller heve kjøpet. Dette gjelder selvfølgelig om det er en reklamasjonssak.

 

Det burde ikke være noe problem å henvende deg i butikken hvor den er kjøpt og vise til at den har vært inne så lenge, og at avhjelp derfor ikke har skjedd innen rimelig tid. Dette skal være så standard prosedyre at det ikke en gang skal være nødvendig å kontakte forbrukerrådet. I tillegg har jeg aldri vært borte i at noe sånt har skjedd uten at kunden har fått en bra kompensasjon. Jeg var borte i en liknende sak for noen år siden, da var maskinen borte i 8 uker. Da la vi oss helt flate og tilbød kunden en ekstern 500GB harddisk som kompensasjon i tillegg til at vi omleverte varen i en bedre spesifisert modell...

Lenke til kommentar

Hei, dere har tatt denne saken helt feil. FTU sin avgjørelse ligger på bakgrunn av at "avhjelp" ikke har funnet sted, ikke pga låneprodukt. de sier at §30 ikke har blitt oppfylt, men det har den, om man leser hele paragrafen og ikke bare de første ordene.

 

men slik artikkler som dette er jo ikke akkurat miljøvenlige. oppfordre folk til å låne tilsvarende telefoner resulterer jo bare til massekasting hos forhandlere. Hvor mange kjøper igrunn brukte telefoner? Og de utlånstelefonene er jo ikke tilsvarende mer en max et halvt år...

 

miljøsvin er dere mobilen.no

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...