Gå til innhold

Triste filmer


Statuen

Anbefalte innlegg

Var faktisk en film jeg sleit med å holde tårene tilbake og det var: Elefantmannen. Fantastisk film, må få sett den igjen snart.

Åh ja, den er fin.

 

En av de tristeste filmene jeg har sett er kanskje Dancer In The Dark. Kanskje ikke blant favorittfilmene mine, men jommen var den trist og vond og jævlig å se på.

 

De første filmene som fikk meg til å grine var Løvenes konge og Watership Down.

Den siste filmen som fikk meg til å grine var Pans Labyrint, får fortsatt en liten klump i magen av å tenke på den. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den siste filmen som fikk meg til å grine var Pans Labyrint, får fortsatt en liten klump i magen av å tenke på den. :p
Pans Labyrint? Trist? Tenker du på denne? Seriøst? :blink:

 

Ja,

slutten er jo utrolig trist.

 

Syns det var en helt ok slutt jeg. Hun gikk fra

å være i et grufullt spania til å bli prinsesse i helvete(?). Var det ikke slik at morra hennes døde i tillegg, da hadde hun ihvertfall ingen til å passe på seg.

 

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Syns det var en helt ok slutt jeg. Hun gikk fra

å være i et grufullt spania til å bli prinsesse i helvete(?). Var det ikke slik at morra hennes døde i tillegg, da hadde hun ihvertfall ingen til å passe på seg.

 

Rørende er kanskje mer beskrivende for slutten, men jeg vet ikke, jeg synes fortsatt filmen var veldig trist.

 

I hele filmen var jo alt et helvete for henne. Hva som faktisk skjer på slutten, om det var ekte eller en fantasiverden, er vel åpent. Døden blir ihvertfall en vei ut av den harde virkeligheten, og om det ikke er trist så er det ihvertfall ingen *happy ending* vil jeg mene :p

 

 

Forøvrig så liker jeg filmer som gjør at jeg blir skikkelig trist når jeg har sett dem. Ikke at trist og jævlig nødvendigvis betyr at filmen er knall, men det kan så absolutt være bra!

Lenke til kommentar
Men jeg blir mer rørt av serier.....

Da er vi to, og da spesielt i episoden The Body av Buffy sesong 4 (da hun finner moren død på sofaen.) Den episoden er virkelig trist og laget på en så god måte at det er umulig å ikke felle en (for å ikke si mange) tåre.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Grave of the Fireflies er veldig trist. Hard slutt.

Den er sinnsyk. Etter at jeg så den tenkte jeg bare: Hvordan i huleste heite er det mulig å lage en så jævelig film. Jeg satt og grein halve filmen.

 

Den grønne mil/The green mile er også trist. Gladiatoren er også trist. Jeg kan ikke komme på flere akkurat nå.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Oiii. Her er det mye å velge i.

 

The Green Mile

Into the Wild

Sleepers

Titanic

Blood Diamond

The Notebook

A Beautiful Mind

Nuovo Cinema Paradiso

The Curious Case of Benjamin Button

The Pianist

Schindler's List

Atonement

Gran Torino

Moulin Rouge

 

...vi snakker om filmer med trist slutt, ikke sant? Ikke kun de som er gjennomgående triste hele veien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...