Tomzern Skrevet 17. juli 2003 Skrevet 17. juli 2003 Hei! Nå har jeg en Prosessor-temp på 76 grader etter å ha spilt tetris og hørt på musikk i en times tid.. Kabinettet står inni et skap med døren åpen.. Sidedøren på kabinettet er også av og jeg har 2 kabinettvifter, men allikevel blir det så varmt!!Hva må jeg gjøre?? PSU'en står på høykant rett foran Prosessorvifta..Kan det ha noe med det å gjøre??(ganske trangt standard miditower) PC'en har restartet av seg selv, og hengt seg opp også..Alt på under en time...Har det også noe med at den er varm å gjøre?? Mvh Tomzern
Tacritan Skrevet 17. juli 2003 Skrevet 17. juli 2003 Høres ikke usansynlig ut at det er temperaturproblemer grunnet plassmangel det er snakk om. Hva slags kabinett har du? Har du muligheter for å legge strømforsyninga oppå kassa slik at cpu-vifta får kald luft tilgjengelig? Har du prøvd å ta kabinettet ut av skapet og satt på sidedekselet? Med sidedekselet av kan du ødelegge mye for kabinettviftene siden luften ikke blir blåst rett vei gjennom kabinettet, men ut på siden... (Merk: KAN, sier ikke at dette nødvendigvis er tilfelle).
Tomzern Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Skrevet 17. juli 2003 Det står ikke noe merke på kabinettet heller, så jeg tror det er et standard Aopen Miditower Skal kjøpe meg et mer romslig kabinett når jeg får penger... Ledningene er for korte til å legge PSU'en oppå kabinettet Det hjelper litt å dra kabinettet ut, men temperaturen blir fortsatt høy etter å ha spilt litt... Takk for svar!! Mvh Tomzern
tiboine Skrevet 17. juli 2003 Skrevet 17. juli 2003 hørtes ekstremt ut... sikker på at CPU kjølern er montert riktig? Hvordan CPU og kjøler har du?
Tomzern Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Skrevet 17. juli 2003 Jeg fikk dem til å sette på kjøleren i butikken så jeg regner med at den er riktig satt på... Det er en GlacialTech Igloo 2320: http://www.glacialtech.com/pdf/Igloo%202320.pdf Ikke noe spesielt bra Mvh Tomzern :smile:
FooKer Skrevet 17. juli 2003 Skrevet 17. juli 2003 PSU'en står på høykant rett foran Prosessorvifta..Kan det ha noe med det å gjøre??(ganske trangt standard miditower) Garanterer deg at psu og cpu-vifte slåss om den lille luften som er i kabinettet. Vurder å kjøpe et nytt kabinett, det egner seg ikke å ha kabinett av den 'gamle' typen med psu horisontalt over cpu, til nye amd og intel cpuer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå