Gå til innhold

Den Store Civilization 4 Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi trenger litt liv i tråden!

 

Vil bare spørre, og gjerne kall meg dum, men hva er det dere spiller multiplayer gjennom? Altså Hotseat, Internet eller E-mail? Iallfall har jeg mulighet til å spille gjennom internet. Men ikke forvent at jeg vet så veldig mye om dette.

 

Akkurat nå spiller jeg som vikingene på Immortal. Har kommet fram til midten av 1600-tallet, og nå begynner romkapløpet å nærme seg. Er den største spilleren på kartet (takket være mine store byer), og har akkurat vippet ut zuluene. Er spent på om jeg får bli generalsekretæren i FN, og om jeg klarer å vinne romkapløpet. Portugiserne, araberne og amerikanerne ser skummelt store ut. Iallfall får jeg håpe på at jeg klarer å vinne. Det blir første gang på Immortal.

 

I tillegg er det en ting jeg ble nyskjerrig på. Og det er hvordan det vil gå med Civ4 på Gamer.nos 50 topp liste over tiårets beste spill. Jeg tror det har potensiale til å komme høyt på lista, men antageligvis ikke helt på topp. Civ4 har blant annet blitt utnevnt til det beste spillet fra 2005 etter Resident Evil 4, og det ble sitert i ingressen til anmeldelsen at Civ4 kanskje er tiårets beste strategispill. Jeg håper iallfall at det kommer høyt, og om det ikke gjør det er ett eller annet galt.

Lenke til kommentar

Vil bare spørre, og gjerne kall meg dum, men hva er det dere spiller multiplayer gjennom? Altså Hotseat, Internet eller E-mail? Iallfall har jeg mulighet til å spille gjennom internet. Men ikke forvent at jeg vet så veldig mye om dette.

 

Akkurat nå spiller jeg som vikingene på Immortal.

 

Hei "dum" ;D. Neida. Vi spiller faktisk verken hotseat, internet eller mail. Går i direct IP med stort sett meg som host da jeg spiller alt for mye. Det begynner å bli endel av oss her på forumet som er mer eller mindre aktive. Legg meg til på steam: Bocoraton så skal jeg invite deg når vi spiller igjen. Men de fleste er nok langt under ditt nivå siden du spiller på Immortal. Da vil jeg vel tro du er vesentlig bedre enn alle oss andre. Fordelen er jo at man kan velge personlig vanskelighetsgrad i mp også så man for jevnet spillet ut etter hvor gode eller dårlige man er. Jeg personlig er nok på grensen mellom warlord/noble. Litt for god for noble men samtidig blir det vanskelig å holde tritt med de bonusene de andre spillerne får ved start hvis jeg velger noble.

 

Uansett jo fler jo bedre.

Lenke til kommentar

Hei og hopp.

 

Jeg har jo civ 4 og to expansion greier som jeg kjøpte for hele 99 ,-

 

kan jeg spille de gjennom steam, eller må jeg kjøpe spillet gjennom steam for å spille det der?

 

Du trenger ikke å kjøpe civ via steam for å kunne spille sammen med oss, du kan bare legge det til som non-steam game. Når vi spiller sammen bruker vi steam for å snakke sammen (voice chat).

Lenke til kommentar

jeey, nøtte er med. Da må det bli bra mot slutten når strategi bare er tull og verdenskrig er tingen ! :D

 

Da er det bare for folk å legge til meg hvis de har lyst å være med. Håper å starte raskest mulig. Legg meg til på steam, Bocoraton eller bare join Fortress Gamer chatten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...