Gå til innhold

Den Store Civilization 4 Tråden.


Anbefalte innlegg

Den Store Civilization 4 tråden.

350_lrg_PCCIVI4CO.jpg

 

 

 

Tok det endelig frem igjen, og fant ut hvor dum jeg var som en gang la det på hylla, dette spillet er jo helt genialt, det er morsomt, engasjerende og ikke minst koseligt.

Prøvde for første gang spillet via lan i går og det fungerte utmerket. Nå gleder jeg meg bare til og komme hjem og spille mer.

Grunnen til at jeg startet denne tråden var for og forhåpentligvis vekke gamle civilizasjon sjeler i kroppene til forumbrukerene.

Og da slik at vi kan diskutere forskjellige taktiske/ strategiske valg som kan være smarte, samt hvilke nasjoner og ledere forum brukerene pleier og være.

 

Nå kommer spørsmålene.

 

Hvilke nasjoner pleier dere og spille?

Hvilke Wonders pleier du å bygge og hvorfor?

Hvlike units du pleier og gå for?

 

Ja bare litt sånn random spørsmål, slik at vi kan starte en diskusjon.

 

 

 

LA DISKUSJONEN BEGYNNE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok fram Civ 4 i påska og var på kjøret i et par-tre uker. Har endelig greid å legge det fra meg. Et veldig veldig skummelt spill. :S

 

Bismarck, Cæsar og Ghandi er mine foretrukne leaders. Bismarck med sine Expansive og Industrious traits, sammen med Tysklands Panzer-unit passer min spillestil perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg bygger alltid Stonehenge og Oracle, men ellers varierer det litt etter hvordan jeg jeg planlegger å spille og hvilken tilgang jeg har på stone og marble. Jeg prøver å bygge de fleste, men det er litt tilfeldig hvilke jeg rekker å bygge først. Er som regel alltid en eller to AI'er som også er ganske flittige med wonderbygging.

Lenke til kommentar

Burde vore advarsel på coveret til spelet, for jammen flyr timane når du sett deg ned. "Berre ein runde til", je je je.

 

Har vel ingen favoritt nasjonar, pleier nokon gong å lage min eigen. Einaste strategien eg har er at eg juksar i starten ved å save og loade ofte for å finne dei fleste landsbyane og ikkje minst den beste plassen å bygge ein by. Om det er smale landområder pleier eg å bygge ei by der for å blokke andre sivilisasjonar frå å passere. Men eg må sei at eg synest diplomatiet er litt for dårleg i spelet. Sjølv har eg aldri fått kjøpt, eller trua til meg ein by og opplever støtt og stadig at miniputt nasjonar erklærer krig.

Lenke til kommentar

Har heller ikke hatt problemer med civ, etter at jeg installerte det for 2 dager siden på den nye dataen, men da jeg hadde det på den gamle stasjonære maskinen, så kunne spillet plutselig fryse, og det var derfor viktig og huske og lagre det. mulig det var fordi at systemet på den stasjonær ikke var så god. Men har ikke hatt problemer med det nå på laptopen.

Lenke til kommentar

Har også vært en iherdig CIV fan, men har lagt det litt vekk. Men bestillte akkurat complete pack fra Play.com til 9,99 For alle civ 4 og alle expansionene (bare for å få siste expansion som jeg manglet). Så blir nok å ta det litt opp igjen.

 

Kanskje vi skal starte Gamer.no game of the month? hadde vært artig å startet et game, delt ut saven og sett hvem som gjorde det best..

Lenke til kommentar
Har også vært en iherdig CIV fan, men har lagt det litt vekk. Men bestillte akkurat complete pack fra Play.com til 9,99 For alle civ 4 og alle expansionene (bare for å få siste expansion som jeg manglet). Så blir nok å ta det litt opp igjen.

 

Kanskje vi skal starte Gamer.no game of the month? hadde vært artig å startet et game, delt ut saven og sett hvem som gjorde det best..

 

 

Kva ekspansjonspakkar som inngår, og kva nytt tilbyr dei spelet?

Lenke til kommentar

Spiller Civilization IV Complete edition, da får jeg med Civ IV, Warlords og Beyond the Sword.

Det jeg har fått med meg er at du kan spille endel forskjellige Mods. Du får også nye sivilisasjoner, som f. eks vikinger, tror ikke de var med i Civ IV. En annen kul ting er at i diplomat så har du mulighet og få deg eller bli "Vassel State".

Det er litt stiligt, tror også du får flere oppgraderinger. Tror egentlig ikke det er så mye mer, men hvis du er en Civ fanatiker så bør du kjøpe deg tilleggspakken. :D

 

Civilization IV

 

Warlords

 

Beyond The Sword.

Endret av Morten87
Lenke til kommentar

Ekstrapakkene gir jo spionasje, corporations, ekstra måter å starte/avslutte spillet på og mye mer.

Anbefaler ekstrapakkene til alle som spiller civ4!

 

For eksempel elsker jeg advanced start, som gjør at du kan bygge 1-3 byer, tisvarende enheter eller lignende og plassere ut på kartet. Sånn slipper man å trykke enter 20 ganger på rad i starten av spillet, samt litt mer valgfrihet og taktikk i startfasen av spillet.

Lenke til kommentar
Dette spillet mangler en ting, en modus der du hopper inn i en battle modus, som i Total War serien.

 

Du har jo scenarioer. Eller tenker du kanskje på å kjempe selve krigene selv? Det er jeg veldig glad for ikke finnes. Da er det jo ikke Civilization lenger.

 

Civilization 4 er mitt favorittspill forøvrig. :) Akkurat som Civilization 1, 2 og 3 var det. :p

Lenke til kommentar

Jeg pleier å bare expandere så fort som overhode mulig til jeg går tom for plasser å bygge byer på. Grensen mot fienden blir halveis byer som ikke blir spesielt militære eller kulturelle og ikke utvikles så veldig. Gidder jo ikke miste gode byer. De 3-4 byene bak grensen blir militær byer. Fokus på produksjon, og atter produksjon. De 3 første/best plasserte byene blir kulturelle sentraler, og resten utvikler jeg når jeg har penger til overs.

 

Sist gang jeg kjørte denne vant jeg på alle kriteriene :)

 

Kriger kun hvis noen angriper meg, og blir derfor populær i fn. Bruker lite penger på militære enheter, men har litt forsvar klart, og nok byer som kan pumpe ut styrker fort fort fort, hvis noen skulle angripe. Og de beste styrkene mine går inn i en taskforce som flyr rundt der det trengs.

 

Går for alle vidundere hvis jeg klarer dette, og velger teknologi deretter. Ligger somregel etter i militær forskningen, men byene mine ender somregel opp såpass kraftige at jeg kan utprodusere eventuelle angrep. I tillegg sørger jeg jo for god kontakt med nærmeste nabo(er) så de kan beskytte grensene mine for meg.

 

Når jeg føler at jeg ligger godt ann og har begynt å ta igjen i militær forskningen tar jeg ut den svakeste av naboene mine, og etter det så ligger jeg rimelig godt an til seier :)

 

Burde kanskje krige mer men.

Aztekerne pleier jeg å være. En kjekk kriger i starten så man lett kan ekspandere mot diverse barbarer, og gode egenskaper.

 

Plukke det fram i sommer igjen tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Hvilke nasjoner liker dere beste med tanke på spesiall units/ og bygning?.

 

Fant nettop ut selv at india har en spesiall Worker som spesiall units, det kan egne seg for store maps, dessuten så går vell workeren aldri ut på "dato".

 

Hvilke Great People foretrekker dere da?

 

Digger vell egentlig alle, men foretrekker Great Engeeners eller Great General.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...