Gå til innhold

Hearts of Iron 3- gleder vi oss?


Anbefalte innlegg

Dersom jeg bare skulle kjøpt ett spill i 2009, så må det være Hearts of Iron 3, som kommer utpå sensommeren. Dette fabelaktige strategispillet, som lar deg spille som ALLE verdens land i 1936-1947, ser svært lovende ut.

 

De største endringene fra 2-eren er kanskje EU3-motoren, et helt nytt teknologi-system og et skarpt forbedret kamp-system.

 

Jeg lurer på hvor stort communityet på gamer.no er angående dette spillet.. Flere som gleder seg? Hva ser dere mest frem til?

 

Selv ser jeg frem til å lede de tyske styrkene gjennom de veldige russiske steppene, og omringe utallige divisjoner på min vei. Mohahaha :D

 

Mer info om spillet, pluss utviklingsdagbøker fra spillets utviklere: www.forum.paradoxplaza.com

PS: Regner med gamer.no skal anmelde dette spillet? Husker 2-eren fikk en solid 9-er på skalaen, så regner med spillet står på agendaen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er en anmelder i Gamer som er veldig glad i grand strategy og 4X spill så regn med det.

 

Spilte den første og andre iterasjonen, men det er en god stund siden nå. Spillet er veldig komplisert og tar lang tid så det er ikke noe for enhver. Ja, man kan spille som alle land i verden. Men det er vel strengt tatt ikke noe poeng å spille annet enn USA, UK, Tyskland, Japan eller Sovjet.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg! Men det blir feil å si at det bare er de største landene som er morsomme å spille, å ta over Sør-Amerika som Brasil, Mellom-Europa som Jugoslavia eller Skandinavia som Sverige er jo vel så gøy.

 

Når det gjelder nummer 3 i serien så må jeg innrømme at jeg knytter størst forhåpninger til det nye teknologisystemet, forskning er noe av det jeg liker best med HoI 2. Men det blir nok heller ikke dumt at regionene er delt opp i mindre områder, slik at mulighetene for ymse manøvere blir bedre ;)

Lenke til kommentar

Blir VILT :D

 

Men det er vel strengt tatt ikke noe poeng å spille annet enn USA, UK, Tyskland, Japan eller Sovjet.

Tjah... Alene kan man spille nøytral for så å bygge seg opp. Eller hvis man har god tid og saver ofte går det ganske fint å få gode games med sære land i multiplayer.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar

skjønte aldri helt hvordan kampene ble utkjempa. Jeg kunne hive på overlegne styrker og bli knust *knips* så fort. Bedre forsket fram infanteri. Langt flere, men likevel tapte jeg. Selv i defence i fjellene med bunker system. (dette var norge som prøvde å kuke med russerne) Håper man får en litt bedre forklaring på hvorfor man taper eller vinner. hvor mye har radar teknologi å si, kommandant, statsen på unitsen, klima, landskap. Alt slikt. Hadde vært kjekt.

 

Men jævlig gøy er det. Pleide alltid å ta meg en liten nasjon på kanten europa, og prøve på snedig vis å snike meg med i akse alliansen, for så å gi det lille dyttet som tyskland trenger for å vinne.

 

Morsomste var når jeg som norge klarte å ta over halve afrika.

Lenke til kommentar

husker vi spillte HOI 1 på LAn for lenge lenge siden.

 

Vi hadde alle tatt oss fri en helg, og samlet til dyst.

 

Fredagskvelden gikk med å spille fra 1936 --> 1939....

Og lørdags morgen var det klart for kamp....og tyskland invaderte som vanlig frankrike og gjorde seg klar for verdensherredømme...

 

MEN.

 

Han hadde verdens fetest tanks som han hadde utviklet..på papiret..men ikke rukket og bygd en eneste en...

Da england drepte hele hæren hans med sine tanks var det game over i første indre..

 

Vi har lenge hatt det moro med det faktum :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...