Gå til innhold

Pokemon Heart Gold & Soul Silver bekreftet!


Din mening her!  

1 stemme

  1. 1. Skal du ha Pokémon Heart Gold eller Soul Silver?

    • Ja
      29
    • Nei
      11
  2. 2. Hvilket skal du ha?

    • Heart Gold
      9
    • Soul Silver
      14
    • Begge
      7
    • Ingen
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Powerlevling? Har du noen sterke fra før av samt EXP Share? Da går går du bare til det vanskeligste området du har kommet til og sloss, og sloss, og sloss. Hvis du er ferdig med spillet er det vel Pokémon Ligaen og Mt. Silver som verstingområdene. Muligens Cave of Origin også.

Lenke til kommentar

Har aldri giddet å sette meg inn i de EV greiene, virker som for mye pes for min del.

 

 

Aldri satt meg inn i det selv, dog har begynt å små lese litt om det nå, så har vel sånn nogenlunde forstått hvordan det fungerer værtfall, så får jeg se om det blir noe mere ut av det.

Lenke til kommentar

Tenker du på å level eller EV trening? Eller noe annet? Nå har ikke jeg kommet særlig langt i HS enda, men til ren leveling så vet jeg Elite Four funka bra i sin tid, dog hvordan det er idag vet jeg ikke noe om.

 

Om det er EV trening du tenker på, så står det noen par plasser oppgitt i denne guiden værtfall: http://www.gamefaqs.com/portable/ds/file/960099/59369

Herregud dette begynner å bli kompliserte greier :huh:

 

Har akkurat blitt ferdig i goldenrod city og jobbet meg opp til national park eller noe, har grindet en del rett før goldenrod men ble jævla lei Drowzee som hadde 50% sjanse for å dukke opp ><

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Har aldri giddet å sette meg inn i de EV greiene, virker som for mye pes for min del.

^ akkurat. etter hva jeg har forstått så skal en bare slå en pokemon med mye i en stat for å øke den staten på ens egen pokemon, f. ek. slå zubat for å få mer speed?

 

 

Forsåvidt riktig det. http://www.serebii.net/ sin pokedex f.eks lister opp hva slags poeng pokemon gir deg, om det er HP, speed, attack osv... De fleste pokemon gir 1 EV/EP(effort value/effort point, hipp som happ hva du vil kalle det), og du trenger 4 EV/EP for å få et poeng i statsen når du levler opp.

 

Altså si du dreper 12 zubat's, noe som vil gi deg 12 EV/EP, da vil du få 3 poeng i speed når du går opp i level. Også finnes det div. items og tilstander osv... som kan øke hvor mange EV/EP du får for hvert kill. Samt at du maks bare kan tjene opp 510 EV/EP totalt, og hver enkelt stat kan ikke få mer enn 255 EV/EP, altså du må f.eks 255 EV/EP i HP og 255 EV/EP i Speed.

 

Så ja, om du dreper pokemon som gir et poeng, uten noe form for item som booster EV/EP, så må du drepe 255 pokemon av den type stats du vil ha for å "makse" ut en statsen.

Lenke til kommentar

så om jeg bare tar ligaen uten å fokusere på en spesiell pokemon så får jeg litt EV i alle stats?

 

 

Ja, stemmer det vil jeg tro. Men etter hva jeg har lest, så anbefaler vist de fleste å kjøre 252 EV/EP i en stat, 252 i en annen, og de siste 6 i den tredje. Hvorfor er jeg dog ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar

Noen som vil bytte en growlith mot en vulpix? Growlith er for så vidt bedre enn vulpix etter det jeg har forstått også...men er cyndaquil en bedre fire type enn growlith? Har så å så gitt opp chikorita pga den ikke hjalp meg noe særlig i mine silver dager. Etter det jeg har forstått er totodile og cyndaquil veien å gå. Hvordan er gruppeoppsettet til folket?

Lenke til kommentar

Jeg driver på med levling før Pokéligaen just nuh. Hadde egentlig bare fire i gruppen (liker å ha ledig plass, samt litt OP) men prøver å dra nytte av alle.

 

Rapidash lv41

Gyarados(rød) lv44

Meganium lv44

Haunter lv44

Pidgeot lv45

Ho-Oh lv47

 

Edit: jeg kan godt fange en Growlithe og bytte den.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Da kan vi bytte på fredags kvelden når jeg er kommet opp igjen til trondheim så skal du få mew'en din også.

Mitt oppsett er:

Dragonair (lvl 35)

Quilava (lvl 37)

Croconaw (lvl 30)

Spearrow med navn jack om noen tar spøken (lvl 31)

Ampharos (lvl 32)

Krabbulf (hm slave lvl 10)

Er shiny red gyardos vanlig btw? Tror jeg fikk shiny isted.

Lenke til kommentar

Da kan vi bytte på fredags kvelden når jeg er kommet opp igjen til trondheim så skal du få mew'en din også.

 

Du har ikke tilfeldigvis flere av den Mew'en du er villig til å bytte bort mot et eller annet?

Det har jeg ikke :7 men jeg tror jeg har en celebi til overs om du har lyst på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...