Gå til innhold

Favoritt Instance


Anbefalte innlegg

Aah. Så utrolig vanskelig det skulle være å finne en favoritt da. Jeg er i grunn ganske glad i Karazhan. Er noe fint og gammelt og trivelig med stedet. Og ZF hadde en utrolig epic feeling første gang jeg sto øverst på tempeltrappa og aoe-nuket alle mobs som ville opp.

 

Det jeg liker minst, må være Utgard Pinnacle. Får spader av det stedet. Samme med Magister's Terrace. Alt for mange dårlige minner med søppel-pugs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deadmines, rett over Scarlet Monastery. Synes Scarlet Monastery er kjempekos og sånn, spesielt han bossen i Library. Han silencet meg riktignok gjennom nesten hele fighten, men var gøy for det om. Spesielt pga musikken. Graveyard er derimot bare søppel imo, skikelig kjip og kjedelig. Kort er den og. Armory er derimot veldig fin og gøy, artig å "snike" seg rundt og prøve å bare pulle så og så mange om gangen så vi slipper å sloss mot hele rommet samtidig. Er og den eneste instansen jeg har gjort der jeg har kunnet stole fullt og helt på healeren (serveren min åpnet nettopp for migrering, så har ikke fått tanket på noen instanser i det hele tatt etter Zul'farrak pga alle DKene :(). Cathedral er og uforglemmelig. Er så artig når hun prestedamen kommer ut og resser Mhorbaine, og selvfølgelig den "skjulte" bossen. Etter instansen var det rett på wowwiki for å finne ut hvorfor i all verden det var en undead hos Scarlet Crusade og hvem han var osv.

 

Deadmines er litt kun pga at den er lov lvl imo. Synes det blir litt feil at VanCleef kun var lvl 20 og rett og slett det at at jeg måtte heale meg selv så mye pga at healeren var oom hele tiden da ingen hadde fullt grønt gear en gang. Men den er så sinnsykt fint laget da. Elsker alle detaljene og musikken passer som hanske i hånd. Mr. Smite er og en helt fantastisk boss. "You landlubbers are tougher than i thought. I'll have to improvise!" :D Etter å ha sagt hvorfor er jeg kanskje litt usikker på om SM egentlig skulle ha vært på topp, men men.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ingen som nevner UBRS her? Kanskje det er for nostalgifølelsen, men når jeg tenker tilbake på Rend Blackhand og General Drakkisath så er det nesten slik at jeg vil tilbake til de tidene. Selv om når jeg tenker meg virkelig godt om så var det pain in the ass å ta 20 runs før jeg fikk den Beaststalker Tunicen :p

Endret av Phantasy
Lenke til kommentar
Ingen som nevner UBRS her? Kanskje det er for nostalgifølelsen, men når jeg tenker tilbake på Rend Blackhand og General Drakkisath så er det nesten slik at jeg vil tilbake til de tidene. Selv om når jeg tenker meg virkelig godt om så var det pain in the ass å ta 20 runs før jeg fikk den Beaststalker Tunicen :p

 

Ja, husker UBRS. Beast og kitinga på Generak Drakkisath osv. ;)

Lenke til kommentar

The Deadmines er gode minner. Instancet er bare så godt gjennomført. Passe langt og rett fram uten forvirrende veier. SFK er også et greit instance. Jeg sluttet like før TBC og ble lvl 70 kun måneden før WotLK så jeg har ikke mye Outland erfaring. Men liker instancene i Hellfire Citadel. I Northrend så har jeg falt for UK og CoS. I tillegg så er Old Kingdom ganske morsomt. Drak'Tharon Keep er også stappa med moro. Gleder meg til å hitte 80 med mainen og få starta på Northrendinstancene igjen! :D

 

Av de verste så vil jeg si BFD, RFK, Dire Maul, ST og BRD. Kunne slengt på et par fra Outland, men har for dårlig erfaring derfra til at jeg vil dømme de. Det er lenge siden jeg har fått gjort levelinginstancene med en ordentlig gruppe. Blir jo bare pulling igjennom for å levle raskt. Men husker at SM (unntatt Graveyard) var spennende. Mye xp fra humanoids, mye cash, veldig bra loot til levelet og interessante bossfights.

Lenke til kommentar
Ingen som nevner UBRS her? Kanskje det er for nostalgifølelsen, men når jeg tenker tilbake på Rend Blackhand og General Drakkisath så er det nesten slik at jeg vil tilbake til de tidene. Selv om når jeg tenker meg virkelig godt om så var det pain in the ass å ta 20 runs før jeg fikk den Beaststalker Tunicen :p

 

Jeg får nesten litt vondt hver gang noen nevner stedet, fordi det er både gode og dårlige minner.

Er vel ikke bare jeg som husker de endeløse diskusjonene om hvilke classes som fikk neede på sverdene som man fikk fra Rend?

5mann-PuGs er ille nok, men 15? Djeez..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har alltid vært veldig svak for Blackwing Lair. Suppression room (også populært kalt 'depression room') var veldig hektisk, samt måten dragene oppførste seg med flames og debuffs. Nefarian eventen var også veldig stilig, når vi gjorde den på normalt vis. Når vi etter hvert begynte å aoe'e ned alle adds ble det litt kjedelig etterhvert.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

SM, den første banebrytende instance grpen, måten den ble bygd på med hver sin vinge er helt fantastisk, sekvensen med herod, ressinga av han mograin osv. synes GY kunne blitt gjort MYE bedre, den virker rotete og kort, lite + er hvordan de introduserte headless horseman i den.

Når det gjelder 60 instancer/raid er ZG den store favoritten, troll og dyr, drit kult for ikke å nevne nat pagle sin fiskeplass, husker også det var den første plassen paladin ble satt pris på med tanke på panther bossen og AoE tankinga.

Dire maul kunne godt vært den klare favoritten, men den er ikke fylt med kun lvl 60, men mang 55+ som gjør den lite fristende med tanke på gear i lvl 60, men selve opplegget var vakkert, det må vær den vakreste instancen med ruiner og en heil del forskjellige bosser og elites. Den har også en dårlig beligenhet, i den minst befolkede zonen, feralas. Historien føles også som en dårlig bihistorie.

Med tanke på Outland er det ingenting som slår karazhan, det mystiske tårnet, stort pluss var chess og opera event, maks kult.

Wotlk: CoS må vær noe av det kuleste som fins, hjelpe arthas selve prinsen av lordearon og kroppen til the lich king å purge byen for undeads er kult, i tillegg til utfordringen å klare det på tid slik du kan loote dragen. min klare favoritt må vær COS

Lenke til kommentar

Vanila:

 

SFK - Bra stemning og design

 

Deadmines - Første instancen jeg noensinne gjorde. Heite! Det å noobe rundt sammen med 4 andre var ubetalelig.

 

BRD - Største og mest komplette instancen Blizzard noensinne har designet. Tilbragte sikkert over 50 timer der alene på første charen til 60 i 2005. Jailbreak anyone?

 

ZG - Frodig og min første raidinstance. Fikk min første epic fra bloodlord, den gangen var det ultra big deal!

Lenke til kommentar

BRD

Uten tvil min favorittinstance. Vanskelig og utfordrende, særlig hvis du går etter emperror. Bare den og ingen andre instancer kan du holde på hele natta og gjøre, hadcore.). Hvis du ikke har noen high lv folk i gruppa og klarer hele instancen, for en fantastisk stolt følelse du får. Utrolig bra laga instance, sykt mange hemmeligheter der, diger, fantastisk siste boss fight... osv

 

Karazhan

Fantastisk stemning og morsomme bosser.

Lenke til kommentar

Enig med de fleste andre her... det er veldig mye bra i vanilla-wow... eller kanskje er det derfra vi har våre kjæreste minner?

 

Nyere dungeons er selvsagt mye bedre laget og av høyere kvalitet, og har blitt testet langt mer, men får bare aldri sammen feelingen som jeg gjør i vanilla... er vel mest nostalgi.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...