Gå til innhold

UFC 2009 Undisputed demo - Torsdag 23. april!


Anbefalte innlegg

Ahaha, hevnen er søt! Fikk nettopp achievementen Wanted: Flying mouthpiece, for å få tannbeskytteren til å fly over 3 meter på en knockout. Fikk den med Mirco Cro-Cop via et høyt spark til hodet med venstrefoten. Eieren av hodet var ingen andre enn Gabriel Gonzaga! Dere som følger UFC ser skjebnens skjønne ironi i dette ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde demoen i stad, og spilte med en kompis. Flere ganger løp vi rett mot hverandre på begynnelsen, en klarte å dukke unna mens han andre spiste grus. KO på ett slag er alltid like moro. :lol:

 

De gangene vi klarte å dodge noen slag var det mest flaks, føler ikke jeg kom helt inn i de avanserte delene av kontrollsystemet.

Lenke til kommentar

Sliter sykt med å komme meg opp jeg også, men begynner å bli bedre. Gå inn her for å se på forskjellig tutorials. Jeg lærte ihvertfall en del om Groundfighting osv der :) pluss at man får se litt mer på slossestiler osv så man har bedre grunnlag til å velge til fightern man skal lage seg :)

Lenke til kommentar
Ahaha, hevnen er søt! Fikk nettopp achievementen Wanted: Flying mouthpiece, for å få tannbeskytteren til å fly over 3 meter på en knockout. Fikk den med Mirco Cro-Cop via et høyt spark til hodet med venstrefoten. Eieren av hodet var ingen andre enn Gabriel Gonzaga! Dere som følger UFC ser skjebnens skjønne ironi i dette ;)
haha!

 

Det var jo i utgongspunktet utruleg ironisk! Gabriel Gonzaga veit jo stort sett ikkje korleis ein bevegar på beina - medan Mirko Cro Cop sine høge spark er av dei betre i heile UFC :D

 

Gledar meg så umenneskleg mykje til Machida vs. Evans på laurdag!

 

Har forøvrig fullført ein karriere med ein 'create a fighter' - fekk beskjed frå Dana White om at eg måtte pensjonerast etter 7 år i ligaen. hehe. Slutta på 2. plass i Light Heavyweight division. Klarte å forsvare beltet mot Chuck Liddell og Houston Alexander - men tapte det mot Rashad Evans. Avslutta karrieren med 24-10-0 (W-L-D)

 

Er no byrja på min 2. 'create a fighter' - Christer "Big Nasty" Trastichikov. Eg gav etternamnet mitt ein russisk vri, som ein homage til Andrei Arlovski, hehe! Har no funnet ut at sparring er utruleg bra - dersom ein sparrar bra mot treningskompis får ein mykje poeng som ein kan distribuere ut over dei forskjellige skill-set. Foreløpig ligg eg på 7-0-0 (W-L-D)

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Da sitter jeg meg spillet i hånda og skal til å putte det i spilledåsa. Dette har jeg ventet lenge på! :D

 

Litt off topic: Noen som vet om noen plass å se UFC 98 på nett? Eneste muligheten her er å se det på pub med det lokale fightgymmet har jeg hørt, men det er lite fristende :p

Lenke til kommentar
Da sitter jeg meg spillet i hånda og skal til å putte det i spilledåsa. Dette har jeg ventet lenge på! :D

 

Litt off topic: Noen som vet om noen plass å se UFC 98 på nett? Eneste muligheten her er å se det på pub med det lokale fightgymmet har jeg hørt, men det er lite fristende :p

hehe, dette høyrest jo kjekt ut då! Sjølv om det er eit 'fight-gym' så burde det jo gå fint. Det er nok MYKJE testosteron i lufta, men kampsport utøvarar skal jo ha disiplin. I mine år som taekwondo utøvar var i så fall disiplin pri #1.

 

Men UFC98 er jo i Las Vegas - og tidsforskjellen er jo ... merkbar. Enklare for oss nordmenn når det er i UK - då kan eg f.eks sjå det på TV4 Sport, Setanta Sports etc. Trur UFC98 blir vist live på TV4 sport, kl 04.00 natt til søndag. Så eg blir nok å sjå det på søndag.

 

 

Kjøper om 1 1/2 Time. Hvis noen vil spille online på 360 da er det bare å ta kontakt :)
Kan bare legge meg til på gamertag Gaz West. Eg har lånt kopi - men reknar med å få min i posten kva dag som helst.
Lenke til kommentar

Var fordi du trente tradisjonell kampsport det ;) hehe

MMA folk har en tendens til å være "pøblete".

Perfekt eksempel er The Contender vs The Ultimate Fighter. I UFC showet drikker folk seg fulle, ramponerer og gjør hærværk, starter slåsskamper og er skikkelig idioter. The Contender som består av boksere oppfører seg voksent og alt handler om respekt og ære. Ikke alle er sånn men man får det inntrykket ihvertfall, mange burde aldri ha fått lov til å vært i en ring engang.

Lenke til kommentar
Var fordi du trente tradisjonell kampsport det ;) hehe

MMA folk har en tendens til å være "pøblete".

Perfekt eksempel er The Contender vs The Ultimate Fighter. I UFC showet drikker folk seg fulle, ramponerer og gjør hærværk, starter slåsskamper og er skikkelig idioter. The Contender som består av boksere oppfører seg voksent og alt handler om respekt og ære. Ikke alle er sånn men man får det inntrykket ihvertfall, mange burde aldri ha fått lov til å vært i en ring engang.

At du brukar reality program som eksempel vitnar om utruleg dårleg innsikt i miljøet. Sjølvsagt finnes det eit par 'råtne epler'. Men når folk er i slike program oppførar dei seg i 95% av tilfella som komplette idiotar - dette er nok også på grunn av at produksjons-selskapet som står bak skal lage underhaldning. Ein kan ikkje laga underhaldningsprogram som berre består av korleis ein MMA utøvar trenar, et og søv.

 

MMA, som er ein av verdas mest uglesette sport har ikkje råd til å ha "pøblete" utøvarar som oppfører seg idiotisk i det virkelige liv.

Eit glimrande eksempel på det er TUF, Team Forrest vs Team Rampage. Jesse Taylor, ein av dei absolutt beste i heile sesongen, drakk seg dritings, og gjekk på fest ute i den virkelige verden, altså - utanfor The Ultimate Fighter huset, BB-huset om du vil.

 

Taylor was removed from the finals after a security recording was presented to Dana White. He was shown kicking out one of the side windows of a rented limousine. The staff of the hotel where the incident occurred reported that a drunken Taylor had frightened female patrons and confronted hotel security by acting aggressively and screaming that he was a UFC fighter. Dana White told Taylor that this type of behavior was unacceptable, and that he believed Taylor did not possess the mental discipline to deal with the pressures of fame and popularity that being in the UFC would put on him. White told Taylor that because of his actions he had forfeited his place in the final match, a decision that an emotional Taylor did not try to protest.
At folk oppfører seg som idiotar i reality program på TV er ingen nyhet. Ikkje at UFC v/ Dana White krev disiplin og ordentleg oppførsel av sine utøvarar heller. To ting sel utruleg bra på TV, Sex og folk som oppfører seg som komplette j*vla idiotar. :)

 

 

Men, tilbake til spelet;

Viss det visar seg at det er nok spelarar her på gamer.no - kan me jo starte ein egen liga? Eller i såfall ha ein turnering? Er dette av intresse?

 

Kansje ein moderator kan setje opp ein poll?

Kunne du tenkt deg å vært med i ein semi-offisiell gamer.no UFC 2009 Undisputed turnering?

- Ja

- Nei

 

 

I første omgong, sjå om det er nok spelarar, og så som eit andre ledd sjå kor mange på kvar plattform.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Nei jeg har trent med folk som trener MMA og baserer meg ikke bare på TV nei. Klart sier ikke alle er sånn men disiplin er langt mer trent innenfor TMA da det nærmest er et krav og en regel. Det er det ikke i fullkontakt. Men skal ikke gå mer offtopic. UFC showet er bare et perfekt eksempel på dette kontra Contender. Ikke mye sportslig akkurat. At de tok inn Kimbo rett fra gaten er enda et bevis. Han ble slaktet sist men skal slåss i ringen igjen snart. Helt tragisk.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

The Dragon mot Sugar Rashad blir utrolig spennende! Men i Juli er det UFC 100, det kan bli den beste noensinne. Mir vs Lesnar og GSP vs Thiago Alves... Say no more!

 

Men tilbake til spillet, det hørtes ut som en spennende idè Gaz West. Ideelt sett burde det vært implementert et turneringssystem i spillet, som i f.eks Fifa og andre sportsspill. Men å lage en egen liga eller turnering burde gå an, hvor man kan registrere seiere/tap, om det var knockout eller submission etc.

 

Det går mye i career mode for tiden, utrolig moro. Jeg syntes alikevel at de kunne gjort litt mer ut av det, spesielt i forhold til det som skjer mellom kampene. Når man blir med i Camp Nogueira hadde jeg håpet at man skulle få sparre med "The Spider" og trene BJJ med Nogueira selv, i stedet får man jo bare den vanlige treningspartneren.

Lenke til kommentar

Ja, og du var jo ein av dei einaste som blei invitert til Sony sin Pre E3 konferanse for nokre år sidan om eg hugsar rett :-) Men men..!

 

Eg skal ikkje gå nærare inn på skrøner frå deg i fortida. :-)

 

Eg er klar til matchups på Live! - dersom nokon føler dei er up, for it :-)

Lenke til kommentar
Ja, og du var jo ein av dei einaste som blei invitert til Sony sin Pre E3 konferanse for nokre år sidan om eg hugsar rett :-) Men men..!

 

Eg skal ikkje gå nærare inn på skrøner frå deg i fortida. :-)

 

Eg er klar til matchups på Live! - dersom nokon føler dei er up, for it :-)

 

Jaha og du er ivrig på å argumentere imot meg ihvertfall! Jeg var på E3 messen ja, men jeg holder privatliv og gamerprofil hver for seg. Hvis jeg begynner å slenge ut med hva jeg driver med privat så får jeg utallige PM's noe jeg nekter. (Sorry offtopic, men må svare for meg på sånne spydige kommentarer) Greit å være høy i hatten asså, men du må takle at folk har litt andre meninger enn deg selv.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
At de tok inn Kimbo rett fra gaten er enda et bevis. Han ble slaktet sist men skal slåss i ringen igjen snart. Helt tragisk.

 

UFC tok ikke inn Kimbo, det var noen andre klovner. Mener de er konk nå. Og ja, det var tragisk, mest fordi han var helt elendig og hadde aldri noe å gjøre i MMA slik det er i dag. Jeg tror nok at nesten alle som trener MMA på toppnivå er ekstremt disiplinerte, de trener utrolig hardt og må være 100% tilstedet hvis de skal vinne. Hvis du tenker på disiplin og respekt i forhold til en kodeks innen en spesiell kampsportgren så er det jo selvfølgelig en stor forskjell. MMA er jo ikke en kampsport i seg selv, og har ingen tradisjoner eller kodekser å følge. Man trenger ikke å lære seg å telle til ti på koreansk for å delta i UFC.

Lenke til kommentar
The Dragon mot Sugar Rashad blir utrolig spennende! Men i Juli er det UFC 100, det kan bli den beste noensinne. Mir vs Lesnar og GSP vs Thiago Alves... Say no more!

 

Men tilbake til spillet, det hørtes ut som en spennende idè Gaz West. Ideelt sett burde det vært implementert et turneringssystem i spillet, som i f.eks Fifa og andre sportsspill. Men å lage en egen liga eller turnering burde gå an, hvor man kan registrere seiere/tap, om det var knockout eller submission etc.

 

Det går mye i career mode for tiden, utrolig moro. Jeg syntes alikevel at de kunne gjort litt mer ut av det, spesielt i forhold til det som skjer mellom kampene. Når man blir med i Camp Nogueira hadde jeg håpet at man skulle få sparre med "The Spider" og trene BJJ med Nogueira selv, i stedet får man jo bare den vanlige treningspartneren.

Er heilt enig. Er mykje som kunne vært gjort annleis og betre - men alt i alt er spelet utruleg morosamt. Min første karriere gjekk så som så, med 24 eller 25 vinn (smule usikker), og 10 tap. Forsvarte tittelen 2 gonger. Men feilen eg gjorde i den karrieren var at eg ikkje sparra nok - eg tok berre sånn "1 click training" - så eg fekk jo ikkje lagt poeng på dei forskjellige skill-sets. Denne gongen går det betre. Ligg foreløpig på 7 vinn og null tap.

 

Pushthepram, kven håpar du på i matchupen Machida vs Evans? Eg har trua på at Machida har ein skikkelig kjangs. I heile UFC karrieren hans har han jo såvidt blitt truffe. Han er heilt utruleg på å dukke unna slag og spark. Anbefalar deg å sjå "Countdown to UFC 98". Personleg så håpar eg at Evans blir grise-dengt. Han er ein utruleg god fighter, men har blitt alt for 'cocky'. Ta matchen mot Forrest Griffin som eit eksemel. Griffin får Evans opp mot gjerdet og landar ein vannvittig kombo beståande av slag og spark - for så å trekke seg litt tilbake. Evans kysser då seg sjølv på hånda, og tar eit godt grep om testiklane sine. Slike gesturar burde dei holde seg for gode for.

2ep0jl2.gif

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
At de tok inn Kimbo rett fra gaten er enda et bevis. Han ble slaktet sist men skal slåss i ringen igjen snart. Helt tragisk.

 

UFC tok ikke inn Kimbo, det var noen andre klovner. Mener de er konk nå. Og ja, det var tragisk, mest fordi han var helt elendig og hadde aldri noe å gjøre i MMA slik det er i dag. Jeg tror nok at nesten alle som trener MMA på toppnivå er ekstremt disiplinerte, de trener utrolig hardt og må være 100% tilstedet hvis de skal vinne. Hvis du tenker på disiplin og respekt i forhold til en kodeks innen en spesiell kampsportgren så er det jo selvfølgelig en stor forskjell. MMA er jo ikke en kampsport i seg selv, og har ingen tradisjoner eller kodekser å følge. Man trenger ikke å lære seg å telle til ti på koreansk for å delta i UFC.

 

Har lest at han trener seg opp for ny kamp nå. Tenkt Dana hadde stengt han ute for alltid men tydeligvis ikke.

Ja nei er det siste jeg tenker på ja, er mer fokus på disiplin i TMA. Det er som regel klubbens gyldne regler :) Derfor jeg mener det er litt forskjell mellom Taekwon Do og MMA utøvere.

Lenke til kommentar

Avean, nei. Dana White og UFC har ingenting med Kimbo Slice å gjere.

“Sean Gannon beat him in a street fight. Everyone saw what happened to Sean Gannon when he fought a guy that no one ever heard of (a decisive TKO loss to Branden Lee Hinkle in the UFC). Gannon was in the hospital for three weeks. That’s what would happen to Kimbo Slice if he fought in the UFC. He would get hurt bad – real bad.”

http://mmamania.com/2008/02/05/dana-white-...bad-in-the-ufc/

 

Kimbo hadde eit kort opphold i EliteXC, før dei gjekk banco-rotto.

 

 

Foreslår me held oss til UFC 2009 Undisputed frå no av :-)

Lenke til kommentar

En ting jeg likte godt var classic fights, men det var ganske vanskelig å skulle få en spesiell type knockout eller sub i en spesifik runde. Og det kunne gjerne vært litt flere classics, med gamle fightere som Royce Gracie, Oleg Taktarov, Tank Abbot etc. Disse hadde dog ikke passet så godt inn med de andre fighterene.

 

 

Pushthepram, kven håpar du på i matchupen Machida vs Evans? Eg har trua på at Machida har ein skikkelig kjangs. I heile UFC karrieren hans har han jo såvidt blitt truffe. Han er heilt utruleg på å dukke unna slag og spark. Anbefalar deg å sjå "Countdown to UFC 98". Personleg så håpar eg at Evans blir grise-dengt. Han er ein utruleg god fighter, men har blitt alt for 'cocky'. Ta matchen mot Forrest Griffin som eit eksemel. Griffin får Evans opp mot gjerdet og landar ein vannvittig kombo beståande av slag og spark - for så å trekke seg litt tilbake. Evans kysser då seg sjølv på hånda, og tar eit godt grep om testiklane sine. Slike gesturar burde dei holde seg for gode for.

 

 

Jeg satt faktisk nettopp og så på Countdown til UFC 98, mye bra bakgrunnsstoff om Machida der. Jeg må si jeg håper på Machida i den kampen, han er en utrolig kul fighter. Og så har jeg mye mer sansen for mentaliteten hans, Evans kan som du sier av og til virke litt for cocky. Blir spennende å se om haken til Machida tåler et slag, men klarer han å dodge Evans like bra som de andre han har sloss mot blir jeg enormt imponert. Det er hvertfall ingen tvil om at dette er toppkampen i Light Heavyweight, blir utrolig spennende!

 

Nå har forresten Bob "The Sap" Beast (min BJJ ekspert i career mode) en oppkommende kamp mot Wanderlei Silva som står i veien for en tittleshot mot Machida. Ble knocket ut sist med kne til hodet fra Silvas fryktede Muay Thai clinch, så denne gangen må han ned i bakken og kveles! Hehe, jeg lever meg litt for mye inn i dette spillet :p

 

Edit: Haha, den eneste gangen jeg kunne se Machida bli slått i Countdown to UFC98 var av den japanske promotøren hans! Der ble han slått tre ganger i trynet, så han tåler tydeligvis litt :p

Endret av PushThePramAlot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...