Gå til innhold

Steam solgte ødelagt spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herremingud, for noe PISS hele Steam her. Makan til slett behandling av kunder. Først Euro tingen, og så dette. Håper alle går over til å bruke andre steder å kjøpe / spille spill fra. fy!

Dette er bare en sak. Hvorfor la denne overskygge hvor overlegen Steam er ovenfor andre digitale distribusjonsmetoder? Tviler litt på at bare Steam i seg selv er opphavet til problemet her. Om spillet ikke er skrevet riktig kan problemer med Steam oppstå ved eventuelle oppdateringer. Og siden dette spillet er det eneste som har hatt denne problemstillingen hviler jeg mot den muligheten.

 

Uansett ville jeg gjerne ha en uttalelse fra Valve før en konklusjon kan forekomme.

 

Er steam på vei til å bli det neste microsoft, Populært å hate?

Steam var kilden til mye hat før det ble stabilt. I tiden før og rundt HL2-lanseringen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Steam er teknisk sett veldig bra, men det er nok å ta tak i for at det skal bli optimalt. Spillene er alt for dyre. Er jo som andre sier her, billigere å gå i butikken. Men dems sørste problem er kundeservicen. Den finnes ikke.

 

Det er bra det kommer andre konkurenter på banen som kan levere samme spillene, for da blir det konkuranse og prisene vil forhåpentligvis synke litt.

Lenke til kommentar
Dette er bare en sak. Hvorfor la denne overskygge hvor overlegen Steam er ovenfor andre digitale distribusjonsmetoder? Tviler litt på at bare Steam i seg selv er opphavet til problemet her. Om spillet ikke er skrevet riktig kan problemer med Steam oppstå ved eventuelle oppdateringer.

Jeg tror at når spillet slutter å fungere på grunn av en Steam-oppdatering, er det hos Steam problemet ligger. Men det spiller egentlig fint liten rolle hvem som har ansvaret for selve feilen. Hvis Elkjøp får vite at TV-ene de selger ikke fungerer, tar de dem ut av salg - uansett om det er dem eller fabrikanten som har ansvaret for at TV-ene ikke virker i utgangspunktet. De har dem ikke i butikkene deres i to måneder, og tjener penger på produkter som ikke fungerer. Det er det Steam har gjort her.

Lenke til kommentar

Til tider tar det lang tid før Steam oppdager sine egne feil.

 

På spillets Steam-forum dukket det umiddelbart opp klager fra fortvilte kunder, som også kontaktet Valves brukerstøtte-system. Men klagene ble tilsynelatende ignorert, og Steam fortsatte å selge spillet som før - på tross av at det ikke lenger kunne kjøres.

 

Herlig kundesupport ikke sant?

Lenke til kommentar

Totalt latterlig. Jeg forgudet steam en gang da systemet var helt nytt og prisen var mye billigere enn i butikken. Men nå som $=€ har jeg boikotet hele steam og fått di fleste vennene mine til å gjøre det. Ikke en gang hvis et spill er billigere steam gidder jeg å kjøpe det. Den eneste grunnen til at det fortsatt er på dataen min er fordi jeg trenger det for å få spilt spilla jeg har betalt for. Det mest irriterende med Steam er nok holdningen dems til kundene - "hvis vi bare ignorerer dem lenge nok så slutter di nok å klage... "

Lenke til kommentar

Bruker primært Steam, men Impulse er foretrukket for mine spel-kjøp. Er ofte billigere, og ikkje minst, støtte konkurrenten slik at det blir faktisk konkurranse. Er overraskende mange som undervurderer verdien av konkurranse, og knapt skjønner kva slags innvirkning det har på priser, kvalitet osv. (ref: Stardock sjefen sitt åpne brev til gamere som disset Impulse og heller ville ha spel på Steam).

Endret av Morghus
Lenke til kommentar
Kanskje dem jobbet med en løsning til problemet? :huh:

 

Da ville de vel gjerne ha sagt ifra til folk på det offisielle forumet da, i stedet for å ignorere dem? Steam har man forøvrig all grunn til å hate så lenge man er europeer (spesielt om man ikke bor i et EU-land), for den svindelen de kjører med Euro tjener de flesk på. Å selge et spill til €50, altså nesten 500kr - uten cover, manual eller disc - er helt latterlig, når man får den fysiske versjonen i butikken for 3-400kr.

Lenke til kommentar
Dette er bare en sak. Hvorfor la denne overskygge hvor overlegen Steam er ovenfor andre digitale distribusjonsmetoder? Tviler litt på at bare Steam i seg selv er opphavet til problemet her. Om spillet ikke er skrevet riktig kan problemer med Steam oppstå ved eventuelle oppdateringer.

Jeg tror at når spillet slutter å fungere på grunn av en Steam-oppdatering, er det hos Steam problemet ligger. Men det spiller egentlig fint liten rolle hvem som har ansvaret for selve feilen. Hvis Elkjøp får vite at TV-ene de selger ikke fungerer, tar de dem ut av salg - uansett om det er dem eller fabrikanten som har ansvaret for at TV-ene ikke virker i utgangspunktet. De har dem ikke i butikkene deres i to måneder, og tjener penger på produkter som ikke fungerer. Det er det Steam har gjort her.

Men en vesentlig forskjell er at spill kan fikses med patcher, gratis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...