Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå får jeg feilmelding fra steam "dette spillet er i øyeblikket ikke tilgjenglig, prøv på nytt senere" what the fuck skal det bety?:S har jo betlat og innstallert.

 

 

Hvis du tror på en eller annen gud så er det hans/hennes måte å si at du burde ha kjøpt spillet fysisk i en butikk og ignorert Steam for alt det er verdt. ;)

Lenke til kommentar

Nei, innholdet i spillet hadde vært fastslått lenge, og The Stone Prisoner ble ferdig etter at original innholdet var låst. Dessuten er den gratis så ekstra flott.

 

Du får heller unnskylde at jeg ikke tror på det i det hele tatt. Hvis DLC-gjengen var ferdig med første prosjekt før release, og det ble bestemt at The Stone Prisoner likevel skulle være gratis for alle som kjøpte spillet - hvorfor ikke bare inkludere det i spillet uten å la oss styre med account-merging og nedlasting?

 

Jo - fordi Social Network-greien trenger betatesting.

 

Litt av det samme ser man jo med Warden's Keep, hvor konsollbrukere i praksis må betale for å få en oppbevaringskiste. Skal jeg liksom tro på at de "glemte" det i hovedspillet? :p

Lenke til kommentar

Nei, innholdet i spillet hadde vært fastslått lenge, og The Stone Prisoner ble ferdig etter at original innholdet var låst. Dessuten er den gratis så ekstra flott.

 

Du får heller unnskylde at jeg ikke tror på det i det hele tatt. Hvis DLC-gjengen var ferdig med første prosjekt før release, og det ble bestemt at The Stone Prisoner likevel skulle være gratis for alle som kjøpte spillet - hvorfor ikke bare inkludere det i spillet uten å la oss styre med account-merging og nedlasting?

 

Jo - fordi Social Network-greien trenger betatesting.

 

Litt av det samme ser man jo med Warden's Keep, hvor konsollbrukere i praksis må betale for å få en oppbevaringskiste. Skal jeg liksom tro på at de "glemte" det i hovedspillet? :p

 

Finnes heldigvis en mod som gir deg en oppbevaringskiste på leirstedet ditt :D

Lenke til kommentar

Du får heller unnskylde at jeg ikke tror på det i det hele tatt. Hvis DLC-gjengen var ferdig med første prosjekt før release, og det ble bestemt at The Stone Prisoner likevel skulle være gratis for alle som kjøpte spillet - hvorfor ikke bare inkludere det i spillet uten å la oss styre med account-merging og nedlasting?

 

Jo - fordi Social Network-greien trenger betatesting.

 

Litt av det samme ser man jo med Warden's Keep, hvor konsollbrukere i praksis må betale for å få en oppbevaringskiste. Skal jeg liksom tro på at de "glemte" det i hovedspillet? :p

 

Eller, kanskje fordi de allerede hadde låst innholdet på originaldisken når Stone Prisoner var fullført? Tror nok ikke de gjorde sitt ytterste for å få det på disken nei, men dette ble faktisk utviklet på DLC budsjettet og ikke på originalbudsjettet. Dessuten hjelper det ikke å tenke det verste om alle hele tiden, det blir bare irriterende, vi har nok konspirasjonsteoretikere allerede.

Oppbevaringskisten ble faktisk fjernet fra leiren og flyttet til Wardens Keep, så den er grei. Bruker den aldri, så selv om jeg hadde vært lur nok til å velge konsoll over PC så hadde jeg nok ikke savnet den. ;)

Lenke til kommentar

Finnes heldigvis en mod som gir deg en oppbevaringskiste på leirstedet ditt :D

 

Ja, jeg spiller på PC, så jeg kan omgå problemet. Men our hearts go out osv.

 

Eller, kanskje fordi de allerede hadde låst innholdet på originaldisken når Stone Prisoner var fullført? Tror nok ikke de gjorde sitt ytterste for å få det på disken nei, men dette ble faktisk utviklet på DLC budsjettet og ikke på originalbudsjettet. Dessuten hjelper det ikke å tenke det verste om alle hele tiden, det blir bare irriterende, vi har nok konspirasjonsteoretikere allerede.

 

Hadde jeg tenkt det verste om dem, hadde jeg sikkert boikottet spillet eller noe. Jeg tillater meg imidlertid litt kynisme og skepsis til deres gode intensjoner og hendige bortforklaringer som "vi har to team som arbeider med dette, et for hovedspillet og et for DLC, og det var derfor heeelt umulig å bare inkludere Stone Prisoner i spillet!" når hendelsesforløpet er såpass åpenbart som det er her. Uten at jeg av den grunn tror Bioware sponser kondenssporene som egentlig er kjemikalier ment å gjøre oss syke (sånn at vi må vaksinere oss og få i oss tracking chips sånn at CIA og Illuminati kan holde øye med oss..) :p

Lenke til kommentar

Uten at jeg av den grunn tror Bioware sponser kondenssporene som egentlig er kjemikalier ment å gjøre oss syke (sånn at vi må vaksinere oss og få i oss tracking chips sånn at CIA og Illuminati kan holde øye med oss..) :p

 

:whistle:

 

Er det noen som har sjekket postestatistikken i denne tråden forresten? :p

Endret av Joakim Crichton
Lenke til kommentar

Det er vel snakk om at det er for å gjøre det mere gunstig å kjøpe spillet nytt kontra å kopiere det, eller å kjøpe det brukt. Platene blir vel ikke trykket opp lenge før de kommer i salg. Men både Warden's Keep og Stone Prisoner er så korte og små at jeg nekter å tro annet enn at det er laget parallellt med resten av spillet. I utgangspunktet er jeg veldig negativ til å måtte lage kontoer over alt for å spille offline singleplayerspill. Jeg HATER opplegget rundt f.eks. GTA (social club) og CoD (steam), men har heldigvis ikke hatt noen problemer med DA:O, på xbox. Shale er så integrert helt fra begynnelsen at dersom han IKKE ble laget sammen med alt annet er det uendelige muligheter for ekstrainnhold. Om det stemmer er det fantastisk, og vi får forhåpentligvis se nye karakterer og områder ganske snart, som er tilgjengelige fra begynnelsen om man starter på nytt.

Lenke til kommentar

Hvordan sjekker du postestatistikk?

 

Men ja, jeg tror at wardens keep, stone prisoner, osv, er laget som eksempel her for om det fører til mindre piratkopiering eller ikke.

 

Shale ble originalt fjernet fra spillet fordi det var problemer med modellen osv, de fikk den rett og slett ikke til å fungere. Så ble den som DLC i stedet, og da ble modellen forminsket og gjort om.

Endret av Aebriol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...