Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Hvis du vil ha to onde mages i et party, må du spille en selv, siden det bare er to å velge mellom i hele spillet (Morrigan og Wynne). Warrior kan du vel bruke Sten som, eller Shale, om han er nøytral (aner ikke).

 

Noen andre som synes Wynne har fryktelig lav out of combat mana-regen, forresten? Synes det tar år og dag for henne å få mana igjen, særlig i forhold til min egen mage. Og hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg kan få henne til å slutte å deaktivere cleansing aura hver gang hun får lite mana, blir jeg takknemlig. Å velge Self: Any - Activate Cleansing Aura som en tactic hindrer ikke AI-en i å skru den av, det bare gjør at den selv skrur den på igjen litt senere. Har ikke samme problemet med tilsvarende greier på min egen mage (Frost Weapons, Miasma, osv.).

 

Om jeg ikke husker 100% feil så tar cleansing Aura konstant vekk mana sålenge den er aktiv, selv om det ikke står i tooltip'et. Det forklarer hvorfor du ikke kan bruke den når Wynne har lav mana.

 

Though the spell description does not say it, this spell constantly drains mana when you are in combat (in addition to the Upkeep that reserves mana from your pool).
Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onkel, fungerer ikke den akkurat som andre aura's? Altså at den holder av en viss % mana for å holdes aktiv? Det gjør iallefall frost weapons og...auraen som reduserer angrep og forsvar hos fiender. Samme gjelder ca alle mage armor typene som finnes.

 

Sjekk den quoten jeg la inn, den er tatt ifra DA:O Wikien. Som sagt så tar den konstant vekk mana i tillegg til at den holder av en viss mengde konstant så lenge den er aktiv. Det er bare ikke nevnt i beskrivelsen inne i spillet.

Lenke til kommentar

Onkel, fungerer ikke den akkurat som andre aura's? Altså at den holder av en viss % mana for å holdes aktiv? Det gjør iallefall frost weapons og...auraen som reduserer angrep og forsvar hos fiender. Samme gjelder ca alle mage armor typene som finnes.

 

Sjekk den quoten jeg la inn, den er tatt ifra DA:O Wikien. Som sagt så tar den konstant vekk mana i tillegg til at den holder av en viss mengde konstant så lenge den er aktiv. Det er bare ikke nevnt i beskrivelsen inne i spillet.

 

Ah, såg ikke quoten, merkelige greier. Bruker den selv mest som en effektiv måte å fjerne debuffs på. Men ja, det burde jo stå.

Lenke til kommentar

Litt mangelfullt tooltip, med andre ord. Vel, da er det jo ikke så rart den skrus av når hun er tom for mana - eller at hun bruker lang tid på å få det tilbake. Fa blir auraen samtidig veldig mye mindre nyttig som en passiv ekstra-healing... Får vel bare bruke den til å fjerne eventuelle injuries fra nå av.

Lenke til kommentar

Noen som har fått tak i "the edge"? Er et in-game item...

Those who purchase Dragon Age™: Origins before November 30th will automatically receive the in-game item, “The Edge”. The Edge is an extremely sharp blade that is the pinnacle of Ferelden crafting. It adds bonuses to damage, attack, and critical strike chance.
Endret av LinoraN
Lenke til kommentar

Såh, bare for PC-utgaven..? Uansett; noen som vet når Return to Ostagar kommer? "This holiday" er det da jula det er snakk om? Synes spillet er litt kort, selv om jeg brukte 45 timer eller noe på første gjennomspilling. Mye av det er å høre på (bra) dialog.

 

Greia er at akkurat når folka mine ser kule ut og funker fett, er det ikke flere ting å gjøre :) Kan bare loade spillet og kikke på dem i campen. Skulle ønske det var ett eller annet minigame, hvor en skulle drepe bølger på bølge av darkspawns med gruppa eller noe. Warden's Keep tok ca. 30 minutter å spille igjennom første gang. Skulle gjerne sett at den tok noen timer i alle fall. Sånn som Deep Roads eller hula oppi Haven. Tok bra med tid inni der på Hard og Nightmare.

 

Er ikke helt fan av å betale for halvtimes-snutter i all evighet, selv om utvikleren har sagt de skal holde på å gi ut DLC's i et par år. Men så liker jeg også spillet så godt at etter et par år har jeg vel gledelig (til en viss grad) betalt et par høvdinger for mere å gjøre ;)

Lenke til kommentar

The Edge vil bli tilgjengelig etterhvert vil jeg tro. Selv har jeg spilt igjennom spillet 2 ganger, og er nesten ferdig med min tredje, så er oppe i over 150 timer played snart. Da blir ikke DLC halvtimes oppdrag nå og da, men sidequests i spillet. Jeg synes det fungerer fint. Skulle også sett at spillet var lengre, 90% av spillet er jo å samle venner :p

Lenke til kommentar

Ehh, jeg så documentary: Writing an Epic , hvis du spoler til fra ca 48 sek, så er det CGI der, hvor er den i spillet? :p

 

 

Noen her som kommer til å kjøpe pen and paper dragon age?

 

edit: og ser Morrigan blir en ulv?

w00t?

Det som jeg elsker med spillet, alltid noe jeg ikke har sett eller gjort, teehee

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...