Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Fikk det samme når jeg skulle starte Medieval 2: Total War, men det var fordi jeg skrev feil når jeg skulle fikse den buggen som har oppstått med lanucher.exe

 

Merkelig at det skal skje uansett da, du har jo spillet installert og greier.

 

Var godt at du fikk det til å virke da, skjer det igjen kan du jo prøve å starte det direkte fra Steamapps mappen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat kjøpt og installert spillet, men har ikke begynt å spille enda. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken klasse/origin story jeg skal spille:/

 

Hva synes dere er morsomst?

 

Hater alvar, og dvergar er ok med sword'n'board, men menneske liker eg best. Derfor foretrekk eg Human Rogue eller Human Warrior. Er du dual-wield bør du nok velgje rogue, ellers foretrekk eg warrior for det meste.

 

Skal du vere Archer, ver Warrior og bygg Strength, så bruker du crossbow. Strength gjer at du kan bruke betre crossbows, og skada du gjer med boge er ikkje avgjort av dexterity, så du må ha høg strength uansett.

Lenke til kommentar

Tror jeg heller litt mot Mage, magi er jo litt morsomt. Ellers virker Rouge litt kult og. Warrior blir så "vanlig" føler jeg, eller tar jeg feil der?

 

Husker jeg var magiker på NWN i sin tid, det var knall:) Men det er så utrolig tungvint når man går tom for mana eller må ta fram sverdet av og til.

Endret av MathiasFG
Lenke til kommentar

 

Skal du vere Archer, ver Warrior og bygg Strength, så bruker du crossbow. Strength gjer at du kan bruke betre crossbows, og skada du gjer med boge er ikkje avgjort av dexterity, så du må ha høg strength uansett.

 

Ikke akkurat enig med deg der:

 

Tatt fra DA:O Wiki:

Strength:

# Increases damage from all weapons except crossbows and staves.

# Increases attack score in melee combat by 0.5 for each point purchased.

 

Dexterity:

# Increases attack score in ranged combat by 1 for each point purchased.

# Increases damage from piercing weapons.

Så hvis du er Archer burde du fokusere på Dexterity siden det både øker skaden din og sørger for at du treffer mer, strength gjør bare at du treffer oftere i melee.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Finnes det ein mod som gjer at du kan unngå Sloth Demon og Fade?

 

Har søkt som en gal etter det, men alt jeg finner er at man i consollen kan bruke en debug metode så kan man teleportere til siste boss. Jeg brukte når jeg var i rommet utenfor slothen, så jeg ikke skulle hoppe over for mye.. Men man har ikke Litany of Adralla så det blir litt vanskeligere..

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Man trenger ikke dra inn i FADE? Jeg bare slaktet guttungen?

 

 

 

Jeg er nå tank eller noe slikt, er lvl 9 dwarf 2h warrior. Bygger bare på strength og den greia som gir liv. men dør fortsatt kjempefort enda morrigan står på healer taktikk?

 

Dessuten så føler jeg at jeg har veeldig dårlig sammensetning,

 

Dwarf 2h warrior (meg)

Morrigan Healer

Allistar Skjold warrior

og Sten (han som sto i buret) med 2h også.

 

men føler at rouge ikke gjør noe som helst?

 

 

 

og hvor finner jeg de som kan gi meg en klasse, slik som templar foreksempel? Allistar kan gi meg templar men jeg vil ikke bli templar :whistle:

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Man trenger ikke dra inn i FADE? Jeg bare slaktet guttungen?

 

Jeg er nå tank eller noe slikt, er lvl 9 dwarf 2h warrior. Bygger bare på strength og den greia som gir liv. men dør fortsatt kjempefort enda morrigan står på healer taktikk?

 

Dessuten så føler jeg at jeg har veeldig dårlig sammensetning,

 

Dwarf 2h warrior (meg)

Morrigan Healer

Allistar Skjold warrior

og Sten (han som sto i buret) med 2h også.

 

men føler at rouge ikke gjør noe som helst?

 

og hvor finner jeg de som kan gi meg en klasse, slik som templar foreksempel? Allistar kan gi meg templar men jeg vil ikke bli templar :whistle:

 

Dex gjør at du overlever bedre, men strength opp til midten av 40tallet først gir best armor.

 

Når du går til mage tower må du inn i fade - da får du også en ordentlig healer som gjør det lettere når du kombinerer med morrigan.

 

Skaff morrigan lvl 3 ice, og det blir enklere.

 

Rogue gir mer xp når de disabler traps osv, men ellers gjør de lite ja det er korrekt.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke dra inn i FADE? Jeg bare slaktet guttungen?

 

 

Jeg er nå tank eller noe slikt, er lvl 9 dwarf 2h warrior. Bygger bare på strength og den greia som gir liv. men dør fortsatt kjempefort enda morrigan står på healer taktikk?

 

Dessuten så føler jeg at jeg har veeldig dårlig sammensetning,

 

Dwarf 2h warrior (meg)

Morrigan Healer

Allistar Skjold warrior

og Sten (han som sto i buret) med 2h også.

 

men føler at rouge ikke gjør noe som helst?

 

 

 

og hvor finner jeg de som kan gi meg en klasse, slik som templar foreksempel? Allistar kan gi meg templar men jeg vil ikke bli templar :whistle:

 

Når man skal gjøre Circle Tower questet så er man nødt til å gå inn i the fade for å komme videre, og da er det ikke pga. han gutten i redcliffe, men at du skal få hjelp av magene eller templarene til det siste slaget.

 

 

Jeg vil ikke si at 2H er best til å tanke i utgangspunktet, du burde heller være DPS og la Alistair være tank, men constitution gir deg bare økt med liv (eller Shale om du har The Stone Prisoner).. Det er dexterity du vil ha også, for det gjør at motstanderne ikke treffer deg like lett. Hvis du tar Alistair som tank så tar du str på rundt 40, så han kan bruke den beste type armoren (massive armor), og så tar du dexterity så høy du bare kan, men constitution burde du ikke glemme helt, jeg hadde den i rundt 20 når jeg var tank selv.

Håper det hjelper litt..

Lenke til kommentar

DA er et veldig bra spill , men når ikke helt opp til sine forgjengere for min del.Litt for lineært og formye teleportering/loadingscreen mellom stedene bidrar til dette , man har liksom ikke følelsen av at man har vært ute å reist.Man kan ikke eksplore så mye som i forgjengerne heller.Mulig dette og mere til er et resultat av at spillet også skal være tilnærmet identisk på konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...