Gå til innhold

Anmeldelse: Tom Clancy's Hawx


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig i denne scoren da jeg mener spillet er bedre enn som så. Jeg har spillt spillet hver dag den siste uka på XBox360 og personlig mener jeg HAWX byr på en god historie, fin variasjon i oppdragene og, mest av alt, tempo og action. Og det er først og fremst DET dette spillet søker å tilby. Dersom du er ute etter en flysimulator; fortsett letingen. Det virker som om anmelder ble en smule skuffet da dette gikk opp for ham.

 

Det ER forskjell på flyene, både i form av egenskaper, men også i form av antall og type våpen de kan bære. Fly tilpasset luftkamp er mer manøvrerbare, får raskere lock på andre fly, men tåler lite. Fly tilpasset bakkeangrep tåler typisk mer og er derfor litt tyngre å kaste rundt, kan bære tyngre våpen og får raskere lock på bakkemål. Noen fly går lettere i stall enn andre og F-117 er f.eks vanskeligere å få lock på for bakkeraketter.

 

ERS er ikke juks, den gjør det bare lettere å føle seg som en topgun :) Dersom noen finner glede i å konstant bli skutt ned, foreslår jeg å sette høyeste vanskelighetsgrad og ikke bruke ERS. Selv bruker jeg det til missile dodge, men sjelden til intercept. OFF-mode krever noe tilvenning, det er sant, men jeg har ikke erfart at kameraet roter det til.

 

HAWX gruser "kritikerroste" Ace Combat 6 på alle punkter etter min mening.

Endret av havard_johan
Lenke til kommentar
Står imellom dette og Ace Combat 6. Hvem anbefales for en som liker arcade-delen av flyspill? Har prøvd demoene til begge og likte dem veldig godt, men klarer ikke å bestemme meg..

 

Har prøvd Ace Combat 6, jeg synes det blir for teit når man skal slåss mot flygene hangarskiper og slike useriøse tåpelige ting. Har aldri prøv Hawx, men hvis jeg skulle valgt så ville jeg kjøpt Hawx tror jeg.

Lenke til kommentar
Står imellom dette og Ace Combat 6. Hvem anbefales for en som liker arcade-delen av flyspill? Har prøvd demoene til begge og likte dem veldig godt, men klarer ikke å bestemme meg..

HAWX uten tvil. Det har gitt meg mange flere gode spillopplevelser. Ace Combat 6 opplevdes til tider som frustrerende vanskelig og historien burde komme med egen spypose.

Lenke til kommentar
Står imellom dette og Ace Combat 6. Hvem anbefales for en som liker arcade-delen av flyspill? Har prøvd demoene til begge og likte dem veldig godt, men klarer ikke å bestemme meg..

HAWX uten tvil. Det har gitt meg mange flere gode spillopplevelser. Ace Combat 6 opplevdes til tider som frustrerende vanskelig og historien burde komme med egen spypose.

 

Word!

Lenke til kommentar
Kor kult hadde det ikke vært etter å ha kjempet hardt med skadet fly og konsentrere seg for å lande på et hangarskip etterpå ? :)

 

Jeg kan i hvertfall se for meg hvor kult det IKKE hadde vært å deise rett i havet etter å ha kjempet hardt med skadet fly :blink:

 

Seriøst: Jeg vet ikke hvorfor man til stadighet utelater takeoff og landing. For min del kunne de gjerne tatt med dette selv om det ikke er så veldig viktig for meg.

Lenke til kommentar
Kor kult hadde det ikke vært etter å ha kjempet hardt med skadet fly og konsentrere seg for å lande på et hangarskip etterpå ? :)

 

Jeg kan i hvertfall se for meg hvor kult det IKKE hadde vært å deise rett i havet etter å ha kjempet hardt med skadet fly :blink:

 

Seriøst: Jeg vet ikke hvorfor man til stadighet utelater takeoff og landing. For min del kunne de gjerne tatt med dette selv om det ikke er så veldig viktig for meg.

 

For min del så har det litt med at det blir mer realistisk, at oppdraget avslutter rett etter du har skytt ned fienden eller angrepet basen er bare helt merkelig synes jeg ihvertfall, jeg synes halle opplevelsen er og føle hvor lettet du er når du får landet igjen i basen.

Samtidig som i hvertfall på Ace Combat 6 så begynner du jo med sånn 99 av air-air missiler og kanskje 200 bomber, hva søren?? kor mange fly har plass til en slik lass? uten om store bombere?

Lenke til kommentar
For min del så har det litt med at det blir mer realistisk, at oppdraget avslutter rett etter du har skytt ned fienden eller angrepet basen er bare helt merkelig synes jeg ihvertfall, jeg synes halle opplevelsen er og føle hvor lettet du er når du får landet igjen i basen.

 

Jeg kan gi deg grunnen, men for å si det med en gang er jeg ikke enig i valgene selv om de er riktige av kommersielle årsaker. Husk at spillet er ikke beregnet på entusiasten men på den alminnelige gameren.

 

Grunnen er at det er godt spilldesign, og her er detaljene:

1. Enkelt å komme i gang med

2. Unngå ventetid under et oppdrag

3. Unngå at man må gjøre et oppdrag om igjen

Lenke til kommentar

Siklet litt over dette spillet, men når det ikke er en fullblodig simulator sammenlignet med FSX så tror jeg like greit at jeg dropper å kjøpe denne. Hvor mange knapper og paneler som kan betjenes finner du ombord i flyene som benyttes i HAWX? Er vell som anmeldelsen sier, et arkade spill og ikke en simulator. :rolleyes:

Endret av Meggern
Lenke til kommentar

Enig i anmeldelsen, HAWX er uten verken de helt store nedturene eller oppturene. Testet demoen, det fikk holde for min del.

 

Syns forøvrig det var store likhetstrek mellom denne, og Spillverkets anmeldelse. Der ble det dog påpekt at lyden var nokså paff, i motsetning til denne anmeldelsen. Mon tro hva som stemmer ... La ikke noe særlig merke til det selv, verken den ene eller den andre veien. Dere bruker forøvrig samme ingressbilde, men regner med det er tilfeldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...