Gå til innhold

BioShock 2, Diskuter det kommende spillet her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får achievements på PC-versjonen også, da det er Games for Windows LIVE. Da er også spillet billigere, samt flerspillerdelen sannsynligvis bedre også. Valget er lett for min del! Vurderer CE, men ser ikke helt verdien i det jeg blir sittende igjen med.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Vurderer CE, men ser ikke helt verdien i det jeg blir sittende igjen med.

Må si meg enig her. 700 kr er mye når det i hovedsak er soundtracket som er interessant, og jeg slett ikke har noen måte å avspille en vinyl på (kan ikke være mange som har det nå for tiden). Vanligvis ville jeg gått for en SE, men nå er jeg neimen ikke sikker.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Forsåvidt litt enig. Rapture var spennende og til tider skummelt fordi alt var ukjent. Det å lære om stedet, kulturen og menneskenes forfall var spillet for min del. Nå minner det meg mer om et Actionspill satt i en undervannsby.

 

Håper jeg kan spise ordene mine senere.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Er det GFWL på PC-versjonen? Nesten litt trist å si, men da får jeg vurdere PC-versjonen også. Når den kommer day-and-date med Xbox-versjonen og PCn mest sannsynlig gir en mer teknisk imponerende skildring av Rapture blir det et dilemma. PCn kan jeg koble til TV og lydanlegget samt å bruke en Xbox 360 kontroll, så det er ikke noe som holder meg tilbake. Valgets kvaler!

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt skeptisk til Bioshock 2. Det første spillet var fantastisk, mye på grunn av stemningen og historien. Uten å vite så mye om hvordan 2k lager spillene sine så fikk jeg inntrykk av at Kevin Levine var hjernen bak Bioshock, og når hverken han eller "teamet" hans har noe som helst å gjøre med denne oppfølgeren stiller jeg meg veldig tvilende til at det skal leve opp til det første spillet. En annen ting som byr meg litt imot er at Bioshock skal bli en franchise. Spesielt i spill som er så historiedrevne som Bioshock burde oppfølgere komme ut ifra et ønske fra utviklerene om å fortsette å fortelle historien, ikke fordi spillet solgte så godt at mennene i dress ønsker å gjøre det til en melkeku.

Endret av PushThePramAlot
Lenke til kommentar

Vi burde kanskje vente til vi har spilt spillet før vi kaller det en melkeku, selv om sunn skepsis er helt forståelig. Jeg håper inderlig at alle studioene som jobber med dette er oppriktig engasjerte og ønsker å bidra til Rapture som en helhet og samtidig presentere det på en måte som spillere verden over kan både like og elske. Lang setning med mange skumle ord, men det er det foretrukne utfallet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest så mye om Bioshock, ei heller har jeg sett noen videoer. Jeg står derfor uten fakta til nr. 2

 

Det første spille var fantastisk, det ga meg en flott, men likeså skremmende følelse. Om de gjør nr. 2 om til et billig skytespill blir jeg svært skuffet til tross av at jeg liker slikt. Håper de fortsetter med løsninger på hvordan man skal komme seg videre er slik at de er rett under nesa, men finner ikke det med det første. (Dårlig formulert)

Som PushThePramAlot sier er jeg også skeptisk til hvordan historien blir. Ikke at jeg fikk med meg alt i det originale spillet, men håper på at de har svært lik historie linje.

 

Synes stoffene (kommer ikke på navnet) de bruker ble litt vel kraftige, men det er vel slik det skal være.

 

Uten å vite så mye om hvordan 2k lager spillene sine så fikk jeg inntrykk av at Kevin Levine var hjernen bak Bioshock, og når hverken han eller "teamet" hans har noe som helst å gjøre med denne oppfølgeren stiller jeg meg veldig tvilende til at det skal leve opp til det første spillet.

2K er et flott selskap som jeg ikke har merket noe negativt ifra. Som du sier blir det vanskelig å få Bioshock 2 til å leve opp til denne skumle verdenen i enern.

Lenke til kommentar

1ern var veldig likt System Shock II. Kassettspillerne som lå slengt rundt, spøkelsene, hacking av kameraer og turrets, forskjellige typer ammo, plasmidene, bare de het noe annet i SSII. Det som gjør BS spennende er omgivelsene, alle detaljene, historien. Denne Atlas som viser seg å være Fontaine. Fiskene som spreller på golvet.

 

Håper og tror at 2ern blir minst like bra. Big Daddy bør kunne sørge for at splicerne fyker veggimellom

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg kunne informere om at Platekompaniet selger Special Edition til pc til 499,- og konsoll til 699,-. Kansellerte min ordre hos cdon.com da det er hele 200,- å spare her :)

 

Takk for tipset! Dette er jo sykt. Jeg hadde min første bestilling på play.com i frykt for å ikke få tak i det, da med en beregnet pris (etter moms og gebyrer) på nærmere tusenlappen. Så ned til 699 hos cdon og nå til 499 hos platekompaniet. Genialt! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...