Gå til innhold

ny PS3 garanti?


Mauler#

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen her som vet om det er mulig å få kjøpt ny garanti til PS3 i norge?

 

Har hatt min 60gb siden release så garantien gikk ut for en god stund siden. Jeg leser jo hele tiden om folk som må sende inn sine konsoler pga f.eks. YLOD, så det hadde vært greit å ha garanti på den. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Er det noen her som vet om det er mulig å få kjøpt ny garanti til PS3 i norge?

 

Har hatt min 60gb siden release så garantien gikk ut for en god stund siden. Jeg leser jo hele tiden om folk som må sende inn sine konsoler pga f.eks. YLOD, så det hadde vært greit å ha garanti på den. ;)

 

En PS3 har 5 års garanti i Norge, såvidt jeg vet. Om den ikke hadde hatt det ville jeg sett det som svært, svært usannsynlig at du kunne fornyet garantien. Vi snakker om elektronikk, og det blir mer og mer risikabelt å garantere for jo gamlere det er. Du kan evt. forsøke å forsikre den, men jeg ser ikke helt behovet i forhold til kostnadene. (og ville du gitt noen en ny garanti om de kom med en 3 år gammel PC, for eksempel?)

 

På den andre siden er jeg slettes ingen ekspert på dette.

Lenke til kommentar

Garanti er umulig å kjøpe, og det du lurer på er nok kanskje forsikring. Evt reklamasjon :)

 

EN forsikirng burde vel være mulig å ordne der du kjøpte den iallefell, men reklamasjonsretten skal gjelde om konsollen din blir ødelagt av tekniske feil innen fem år, så det er ikke helt nødvendig om du ikke har planer om å kaste den i bakken.

Lenke til kommentar

Nytter ikke å ødelegge. Garanti gjelder bare på ting som har blitt ødelagt ved naturlig bruk. Om du kaster PS3-en din i bakken og så leverer den inn så nytter det ikke. Du får ingenting. Prøver du å lure butikken/sony med å stage at den ble ødelagt ødelegger du for alle andre. Har ingen respekt for folk som jukser på forsikring/garanti.

Lenke til kommentar
Nytter ikke å ødelegge. Garanti gjelder bare på ting som har blitt ødelagt ved naturlig bruk. Om du kaster PS3-en din i bakken og så leverer den inn så nytter det ikke. Du får ingenting. Prøver du å lure butikken/sony med å stage at den ble ødelagt ødelegger du for alle andre. Har ingen respekt for folk som jukser på forsikring/garanti.

 

Støtter deg der!

 

Er egentlig forsikring noe vits, eller holder det med garantien/reklamasjonsretten?

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Forsikring gjelder om du mister ps3en ned trappa eller tømmer et ølglass ned i luftinntaket..

 

MEN hvem i helvete gjør det.. å kjøpe ekstra forsikring fra elkjøp eller lignende ("trygghetsforsikring") er så jævla dumt at det finnes ikke ord.. om en da ikke har planer om å utøve forsikringssvindel selvsagt.. Dinside.no har forresten hatt noen artikkler om emnet og utdypet hvor bortkastet en slik forsikring er... Garanti/reklamasjon dekker alt av feil som oppstår for 99,99% av befolkningen..

 

Mangen har forresten "ulykkesforsikring" inkludert i innboforsikringen.. noe som hvertfall gjør elkjøp eller lignende forsikringer helt bortkastet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...