Gå til innhold

King's Bounty: The Legend - Tråden!


Anbefalte innlegg

Du var heldig som fikk den beste ungen på første forsøk, da! :D *misunelig* Er vel ingen måte å...ehem...."kvitte" seg med barna på? Antagelig ikke :p Uansett så er jeg fornøyd. Det jeg liker med Rina er at hun er så grei, hehe , og det har jeg hørt at det er mange koner som ikke er i spillet :p. Men blir kanskje nødt til å skifte kone senere, når jeg trenger bedre bonus sårt. Akkurat nå så bruker jeg Peasants, giants, cannoners, dwarfs, wolfs (mest pga fear) og Evil Beholders.

 

Når jeg hører hvor forsiktig du har vært med å velge kone og barn så får jeg litt lyst til å starte på nytt :p men får spille ferdig denne magen også eventuelt starte på nytt senere med en ny klasse :)

 

Forresten så kommer det visst en expansion pack om ikke så altfor lenge som heter Armored Princess.

Link for info og bilder: http://www.gamershell.com/pc/kings_bounty_...creenshots.html

Selv om jeg er jente betyr ikke det at jeg gjerne vil fly rundt i lala-land som en prinsesse på en flygende hest over blomsterenger og regnbuer. Hvis de tror de tiltrekker kvinnelige spillere med dette så får de tro om igjen. Den målgruppen de søker etter sitter vel og spiller Sims Ikea expansion nå, og har ikke peil på hva King's Bounty er i det hele tatt.

 

I think I'm in love! :lol:

 

Men nei, King's Bounty er uansett et brilliant spill. Armored princess kan bli spennende. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ikke ekspansjonen høres så fantastisk ut. Liker ikke helt tanken på å spille en bortskjemt prinsesse. Selv om jeg er jente betyr ikke det at jeg gjerne vil fly rundt i lala-land som en prinsesse på en flygende hest over blomsterenger og regnbuer. Hvis de tror de tiltrekker kvinnelige spillere med dette så får de tro om igjen. Den målgruppen de søker etter sitter vel og spiller Sims Ikea expansion nå, og har ikke peil på hva King's Bounty er i det hele tatt.

Det blir bare litt tullete for meg, selv om jeg sikkert ender opp med å kjøpe den likevel.

 

Haha! Du har absolutt rett i alt du sier, der! :p

Grunnen til at jeg velger dwarfs er egentlig bare for at jeg syns de er kule :p hehe, dum grunn , ja, men har ikke funnet så mange alver enda så tidlig i spillet. Vet ikke hvor de befinner seg, jeg? Evil Beholders er geniale, ja :) og syns ulver er grei noen ganger pga fear. Men kommer ikke til å savne giants, peasents og dwarfs. Leter alltid etter nye folk jeg kan ta, men er lite utvalg for tiden, har stort sett kjøpt opp alt som er å ta. Kan du poste et bilde av charen din? Helst med character sheet oppe? Skal poste et av min også litt senere.

 

Spiller du forresten på normal vanskelighetsgrad? Var ganske vanskelig i starten syns jeg :p vurderte faktisk å gå easy.

Lenke til kommentar

Adversary: Hehe. :p

Det blir nok en bra ekspansjon, men jeg kunne ønske de senket sukkerinnholdet litt.

Det er ikke bare meg som synes det er dumt, men også en god del av gutta på det offisielle forumet.

Det er nok med spill som Sacred 2 hvor halvparten av karakterne er ganske "slutty" damer, mens vi kvinnelige spillere som ikke vil stirre på skjørtene til karakteren vår, får velge mellom en robothund, en gammel, ond gubbe og en død fyr.

Det er bare bra å introdusere kvinnelige karakterer, men gi henne nå litt stil, og la oss velge å spille med andre karakterer også. De har jo allerede introdusert tre klasser. Hvorfor skal det nå plutselig bare være en?

Men vi får se. Kan være det er annerledes enn informasjonen til nå gir inntrykk av.

 

--------------------------------------------------------------------

Nostalgic: Spiller på normal ja. Er for sta til å spille på easy på noen spill.

Må alltid komme meg gjennom på medium.

Skrev hva jeg følte om vanskelighetsgraden i svaret mitt til Vaenas, syv innlegg bak. :p

Det er ikke for ille. Har bare vært et par kamper hvor jeg har vært på nippet til å tape, men jeg har endt opp med å reloade når jeg dulter borti en fiende som er altfor vanskelig for meg.

Og som sagt hater jeg å miste tropper på grunn av dårlige taktiske valg så da reloader jeg ofte for å få en perfekt kamp.

Men spill som dette her går alltids an å slå hvis du er litt forsiktig. Gjør absolutt alt, og ta bare kamper du tror du kan klare. Man må passe på at de ikke blir for enkle derimot, for da får man ikke nok erfaringspoeng.

Har spilt en god del vanskeligere spill.

 

"Med raspete stemme:" Du skjønner det gutten min, at når jeg var ung så var spill mye vanskeligere enn i dag.

Jeg husker godt Mutant Ninja Turtles hvor det var rett og slett umulig å få tak i noen av pizzaene. Ikke vanskelig nei, men umulig.

Og det originale Prince of Persia var noe helt annet enn disse nye versjonene hvor man får sydd puter under armene. "Ehem. Tilbake til vanlig stemme".

Hehe. Neida. Er bare 21, og synes ikke det er så mye enklere nå. På den tiden jeg spilte MNT og Prince of Persia, og alle slike gamle NES og PC spill så var jeg elendig på spill uansett. Men jeg prøvde nå det meste av spill selv om jeg sjelden kom langt. :p

 

Det er uansett fint å høre at andre ikke synes King's Bounty er utrolig enkelt. Var en på det offisielle forumet som postet sluttresultatene sine. Helt greie, men med mye tap av tropper selvsagt.

En person svarte innlegget med at han synes de var så dårlig fordi han selv bare hadde mistet seks soldater.

Hvordan i huleste er det mulig å bare ha seks tap gjennom hele spillet? Selv har jeg vel mistet mange tusen til nå. Fant jo ikke resurrection før sent i spillet. Selv en paladin må jo vente litt før han kan bruke resurrection scrollen han får.

Jaja. Har de det gøy med å skryte av resultatene sine får de gjøre det. Jeg synes det er morsommere å utforske spillet.

---------------------------------------------------------------

Alvenes land kommer du til senere i spillet. Bare følg kongens oppgaver så kommer du dit. Du kan prøve å plukke opp litt bonuser og tropper uten å kjempe mot noen og så dra tilbake til Kordor og bli ferdig der.

Jeg vet ikke om det er sånn du har spilt allerede, men et godt råd for hele spillet er å dra til nye områder og plukke opp alt du kan uten å kjempe mot noen. Du kan unngå fiender ganske lett. Så kan du dra tilbake til tidligere områder og gjøre alt.

 

Her er shots av karakteren min. Med og uten utstyr. Har ikke så bra stats, men det fungerer nå. Bytter mellom Great Druid staff og Dragon Slayer sword når det kommer til våpen. Og Anga's Ruby er nødvendig siden jeg bruker druids og sprites.

Med utstyr:

screen090313001.th.png

Uten utstyr:

screen090313002.th.png

 

Dette ble langt gitt. Fikk litt skrivekløe. :D

Lenke til kommentar

Reloader en del jeg også, hvis jeg ikke får en perfekt kamp :p, men for tiden så må jeg bare tåle å ikke få til en perfekt kamp, for er veldig mange fiender som er very strong. Hvis han på det offisielle forumet har kommet seg gjennom spillet med bare å miste 6 troops, syns jeg litt synd på ham :p, tenk hvor mye han må ha reloadet. Stakkaren får vel sikkert ikke spillt nesten. Må ha tatt en stund.

 

Jeg husker godt Mutant Ninja Turtles hvor det var rett og slett umulig å få tak i noen av pizzaene. Ikke vanskelig nei, men umulig.
Haha! Jeg har sett video av det spillet der, virket rett og slett umulig, ja. Du fikk vel ikke gått gjennom spillet, tenker jeg? :p

 

Har ofte løpt rundt omkring plasser og plukket opp litt penger og bonuser, ja :). Nå begynner det å bli litt smått med penger liggende rundt omkring. Jeg klarer ikke å finne de siste Fandor's Obelisk som jeg trenger for å komme lenger inn i Kordor. Mangler tre og kan ikke skjønne hvor det blir av dem. Har tatt 4-5 runder rundt hele den tilgjendelige verden for å finne dem, men..ingenting :blink: .

 

Så tiden står litt stille i spillet hos meg, da ;) Mens jeg leter.

Gjerne ha skrivekløe for min del :) Morsomt å lese postene dine. Skulle gjerne skrevet lenger jeg, også, men får ofte jernteppe og kommer ikke på de spørsmålene jeg skulle stilt angående spillet :p.

 

Bilder av min mage :)

post-203-1095920646_thumb.gif

 

Lenke til kommentar

Hehe. Kan ikke huske at jeg kom meg gjennom MNT nei. Husker bare at jeg prøvde å få tak i de idiotiske pizzaene. Og at hver gang jeg klatret opp av kloakken døde jeg.

 

Fandor's Obelisk kan ikke bli fullført i Kordor. Du må til Ellinia og Grey Wasteland for å finne de siste.

 

Spilte litt mer nå. Er på slutten av spillet. Er i en labyrint, og jeg hater labyrinter. Alle fiender er invincible eller fatal. Noen få er bare very strong. Likevel er de ganske enkle nå. Tror oppsettet mitt med alver er perfekt. :)

 

Hva er den grønne ringen du har forresten? Har sett alle de andre tingene du har utstyrt deg med, men ikke den ringen.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Det forklarer en del! :D

Den grønne ringen jeg har er +5 mana bonus bare, men kan oppgraderes. Husker ikke helt hvor jeg fikk tak i min men tor man kan få tak i den i Marshan Swamp, i butikken til heksen, hvis jeg husker riktig. Gleder meg til å komme meg videre i spillet så starter spillet med en gang :)!

Lenke til kommentar

Har endelig kommet meg både til alvenes land og til dvergenes :) Har fått ett oppdrag om å hjelpe dronningen der, men først må jeg lese "book of death". Aner ikke hva det er enda, men. Liker alvenes archere veldig godt, gjør kjempe bra damage + at jeg fikk tak i en artifact som gir +100% mer damage for archere :). Har også fått litt lyst på de "Impene" som kaster fireball og skader tre stykker på en gang..ser ut som et bra stykke troops?

Hadde litt problemer med den ene Gianten min, han ville absolutt ikke være i samme gruppe som alvene mine og visa versa (korrekt stavet..?) men tror mine dager med dvergene er over, ble nesten for mye å velge mellom nå.

Lenke til kommentar
Har endelig kommet meg både til alvenes land og til dvergenes :) Har fått ett oppdrag om å hjelpe dronningen der, men først må jeg lese "book of death". Aner ikke hva det er enda, men. Liker alvenes archere veldig godt, gjør kjempe bra damage + at jeg fikk tak i en artifact som gir +100% mer damage for archere :). Har også fått litt lyst på de "Impene" som kaster fireball og skader tre stykker på en gang..ser ut som et bra stykke troops?

Hadde litt problemer med den ene Gianten min, han ville absolutt ikke være i samme gruppe som alvene mine og visa versa (korrekt stavet..?) men tror mine dager med dvergene er over, ble nesten for mye å velge mellom nå.

 

Book of death er to bøker som du kan trykke på for å teleportere deg til "death land" og "grey waste".

Det er en i "magic valley", og en i "great forest". De er der området rundt ser litt dødt ut.

Men ikke redd dronningen enda. Det krever at du kjemper den vanskeligste kampen i spillet (utenom den siste kampen) så det er lurt å utforske og gå opp i nivå først.

 

Elves og hunters er utrolig gode, og jeg foreslår at du bruker begge to siden du har telescopic sight som gir så stor skade. Kombinert med dryads + dragon arrows er de uslåelige mot drager som du kommer til å møte på snart.

Dryads burde komme før dragene og kan med elven song gi hunters og elves mer initiativ.

Dermed vil de begge komme foran dragene, og hvis du kaster dragon arrows på begge kan de ta ned to stacks med drager. Veldig lur taktikk siden svarte drager er de vanskeligste fiendene for en mage (siden de er immune mot alt bortsett fra Armageddon).

Har ikke brukt demoner så kan ikke si hvem som er best av de, men kan tenke meg at demonesses med Anga's Ruby kan være ganske nyttige. De kan swappe fiender med dine egne tropper så du kan få en av fiendens archers over til din side, og en av dine melee tropper over til deres side. De kan også sjarmere menn, som du deretter kan bruke sacrifice på.

Forresten bør du ta en båt og rekurettere grønne drager i "valley of a thousand rivers". De er geniale for en mage med sine mana drain evne.

 

Ble selv ferdig med spillet i går. Slet litt med den siste kampen. Måtte prøve noen ganger med forskjellige tropper før jeg fant en god kombinasjon. Mistet en del, men det gikk jo greit.

Nå har jeg kommet i skikkelig strategihumør igjen så nå er det Total War som gjelder. Hadde egentlig tenkt til å spille Rome igjen, men det ligger hos foreldrene mine så da får jeg spille Medieval 2 i stedet. :)

Lenke til kommentar

Neeeeeei :'( Er du ferdig med spillet? Da blir det ensomt for meg..er det mulig å fortsette spillet selv om du er ferdig med siste kampen, eller stopper alt opp da? Har både Dark Messiah of Might and Magic og Stalker: Shadow of Chernobyl som jeg må spille men er så kos å spille King's Bounty at jeg håper det er mulig å spille selv når det er over.

Kjøpte grønne drager men de hadde så lav moral, var ikke før senere at jeg skjønte at det var pga dwarfs jeg hadde i gruppen min, skal stikke og kjøpe dem på nytt senere i dag :). Hørtes ut som en bra kombinasjon det du sa med Dryads og Hunters, skal prøve det ut.

Lenke til kommentar
Neeeeeei :'( Er du ferdig med spillet? Da blir det ensomt for meg..er det mulig å fortsette spillet selv om du er ferdig med siste kampen, eller stopper alt opp da? Har både Dark Messiah of Might and Magic og Stalker: Shadow of Chernobyl som jeg må spille men er så kos å spille King's Bounty at jeg håper det er mulig å spille selv når det er over.

Kjøpte grønne drager men de hadde så lav moral, var ikke før senere at jeg skjønte at det var pga dwarfs jeg hadde i gruppen min, skal stikke og kjøpe dem på nytt senere i dag :). Hørtes ut som en bra kombinasjon det du sa med Dryads og Hunters, skal prøve det ut.

 

Er jo fortsatt her på forumet da. Titter innom i denne tråden av og til for å se om det er noe du lurer på.

Det er ikke mulig å fortsette spillet nei. Du bare må snakke med en person og så slutter det. Er ikke noen ordentlig slutt eller noe. Kommer bare til resultatsiden. Men nå spiller man ikke dette spillet for historien akkurat.

Moral er ganske viktig ja. Alvene mine hadde alltid positiv moral på grunn av kona mi. Dryads og sprites hadde extra høy moral på grunn av Anga's Ruby.

Sprites er geniale når det kommer til skade. Kan gi 10-15 000 i ett normalt angrep. 20 000+ hvis det er critical.

Det samme gjelder vel lake faeries, men jeg endte opp med sprites fordi de gjør litt mer skade.

Dryads er geniale på mange andre måter og. I de fleste kamper har fienden i hvert fall et par 1-3 level tropper som dryads kan kaste sleep på. I tillegg kan de plante thorns så fienden har noe å fokusere på.

Lenke til kommentar
Høres ut som alver er det beste å gå for, så tror jeg kommer til å gå samme vei som du gjorde. Kommer kanskje til å gifte meg med denne samme person som du giftet deg med :). Hvem var det forresten?

 

Synd spillet slutter så brått, kunne tenkt meg å spille det selv når det er ferdig :(

 

Behøver ikke gjøre det samme som meg. Er bare å prøve seg fram. Men hvis man synes spillet er litt vanskelig, så gjør den kombinasjonen av tropper spillet en del enklere. :)

Alveprinsessen finnes i Great Forest. I et slott der. Du må kjempe mot en del vanskelige fiender før du kan komme deg dit. Og så må du snakke med et tre som også krever at du dreper en del fiender. Ikke en enkel prosess, men det er verdt det hvis du vil bruke alver mye.

Lenke til kommentar
Tror jeg enten har lyst til å spille med demoner eller med alver, er ikke på grunn av at du gjorde det (tror jeg) men på grunn av måten du forteller om dem så blir jeg nysjerrig :) De høres veldig bra ut og alver er rett og slett kule :p hehe

 

Har du kommet deg noe lengre i spillet?

Har nesten lyst til å begynne igjen som Paladin siden man da får resurrection med en gang. Litt lyst til å minske tapene mine.

Spiller jo også Medieval 2 da, men det er et spill som gjør seg best i små porsjoner synes jeg. Morsomt å bare spille en stund så man får avansert campaignen med noen år.

Så har litt lyst til å spille mer King's Bounty på siden. Hvis jeg begynner på nytt kan jeg dele litt opplevelser med paladin. :)

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Bra! :) Har begynt å spille litt Battlefield 2, spilte kanskje litt for mye King's Bounty en stund, så ble litt ensformig. Så tar kanskje en liten pause fra det. Har ikke kommet så mye lenger siden sist, har for det meste bare gått litt rundt omkring og drept de siste restene med troops før jeg fortsetter.

Lenke til kommentar

Så godt å se at det er flere som spiller King's Bounty:) Lenge siden et spill har gitt meg samme godfølelse som det gjør.

 

Spiller en Paladin, for øyeblikket level 14, og kommet til Kordar. Kan laste opp et bilde etterhvert.

 

Men det er en ting jeg har lurt på, og det er om det finnes et spell som tilsvarer gode gamle blind i HoMM? Ser sleep ble nevnt litt lenger opp i tråden, men er det mulig å få det som eget spell? Har ikke klart å finne noe til nå...

Lenke til kommentar
Så godt å se at det er flere som spiller King's Bounty:) Lenge siden et spill har gitt meg samme godfølelse som det gjør.

 

Spiller en Paladin, for øyeblikket level 14, og kommet til Kordar. Kan laste opp et bilde etterhvert.

 

Men det er en ting jeg har lurt på, og det er om det finnes et spell som tilsvarer gode gamle blind i HoMM? Ser sleep ble nevnt litt lenger opp i tråden, men er det mulig å få det som eget spell? Har ikke klart å finne noe til nå...

 

Er lenge siden jeg har spilt HoMM spill så jeg husker ikke hva blind gjorde der, men det er jo faktisk en spell i King's Bounty som heter blind. Den er veldig nyttig å ha ettersom den hindrer en tropp i å gjøre noen handlinger for noen turns så lenge de ikke blir angrepet. Jeg bruker den ofte selv hvis en melee tropp jeg ser vil gjøre masse skade kommer for nærme mine tropper. Da kaster jeg blind på den, og konsentrerer meg om å drepe archers mens jeg

flytter sårbare tropper ut av veien.

Håper denne var den du tenkte på.

Lenke til kommentar

jeg er bare lvl 8 og er fortsatt i "menneskeland" - sliter litt med at alle de mobsa jeg bruker begynner å ta slutt i shops - archers og mages begynner det å bli kritisk lite av, noen tips på hvilke mobs jeg burde satse på? er jo ikke så veldig mange å velge mellom - evt når kommer jeg til elven og dvergeland?

Endret av Dashey
Lenke til kommentar

Du vil kunne kjøpe flere av dem når du fullfører quester osv. Når du gjør main questen så vil du kunne kjøpe mange fler troops fra start plassen ihvertfall. Ellers foreslår jeg troops fra den sumpen som jeg ikke husker navnet på :p er to "frosker" der som er brødre og begge har et slott hver, de selger blant annet bjørner og planter og evil beholders som alle er gode. Du vil fort finne ut at det er mye utvalg :).

Lenke til kommentar
jeg er bare lvl 8 og er fortsatt i "menneskeland" - sliter litt med at alle de mobsa jeg bruker begynner å ta slutt i shops - archers og mages begynner det å bli kritisk lite av, noen tips på hvilke mobs jeg burde satse på? er jo ikke så veldig mange å velge mellom - evt når kommer jeg til elven og dvergeland?

 

Hvis du ikke har dratt til Lyaro Island må du gjøre det for å få flere archers og swordsmen.

Ellers burde du ikke miste så mange tropper. Er best å spille slik at du mister så få som mulig.

Det sparer deg for både tid og penger. Hva slags klasse spiller du?

Selv er jeg ikke så veldig god, så jeg mister mange selv, men hvis du er mage eller paladin er det mange måter å minske tapene på. Er du warrior så kan det være litt vanskeligere, men med lur bruk av rage spirits og spells så går det vel.

------------------------------------------------

Du må også huske på at du ikke kan bruke de samme troppene hele veien gjennom. Du må endre oppsettet ditt en eller annen gang. Nesten alt av butikker og sånt er tilfeldig så jeg kan ikke gi deg sikre tips på hvor du kan få hvilke tropper, men i Arlania er det en hule hvor du kan kjøpe slanger av en heks. Royal snakes er geniale så hvis hun har dem i spillet ditt så er det lurt å kjøpe mengder.

I tillegg kan du kjøpe griffins på en øy i Arlania etter at du har fått åpnet Creiston mines (bare gjør kongens oppgaver). De er også veldig greie, spesielt med phantom.

Hvis du får tak i beholders eller evil beholders så er de absolutt geniale å bruke som archers.

I svampen burde det være en alkemist ved det store slottet lengst inne som selger alkemister. De er også ganske nyttige så tidlig i spillet.

-------------------------------------------------------

Uansett bør du på dette punktet dra til Lyaro island så kongen lar deg dra til Freedom Islands.

Når Freedom Islands er åpnet kan du dra over, kjøpe en båt der og plukke opp alt av flagg og skatter som du finner uten å slåss. Så kan du dra tilbake til Greenwort og gjøre alt av oppgaver i de tre områdene.

Husk alltid på at hvis du føler du står litt fast så er det lurt å gjøre kongens oppgave. Er questen med en trone i loggen.

Ha det gøy. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...