Gå til innhold

King's Bounty: The Legend - Tråden!


Anbefalte innlegg

jeg er mage, men jeg gjør sikkert litt for harde quests for min lvl? oppgraderer mine items osv, hvordan kan jeg unngå å tape mobs som mage? utenom å angripe mobs som er very weak ofc :) har ikke gjordt så mange av main questsa heller.. har akkurat funnet han cral fyren, men har tømt områdene rundt greenwort for vanlige quests da.. hmm kanskje jeg gjør ting i feil rekkefølge? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du gjør main quest så får du fortere tilgang til frlere troops fra de gamle selgerne og nye troops fra nye områder, vil anbefale å gjøre main quest, men du bestemmer selv :). En måte å ungå å miste troops på er å reloade hvis en kamp går gal, prøv å finn ett oppsett som funker for deg. Selv brukte jeg en del healing og ressurection for å minske tapene. Det er også en spell som man får senere i spillet sammen med Rage Spirits som forhindrer tap på troops, det er et slags skjold som beskytter for 400+ damage.

Lenke til kommentar

Du må se på troppene dine litt annerledes som mage.

Du må helst få drept så mange som mulig av fiendens tropper før de når dine tropper.

Chaos spells fungerer bra for å få vekk mange i begynnelsen av en kamp.

I begynnelsen av spillet fungerer fireball bra, det samme med fire arrow, posion skull, lightning, axe (to siste er order spells) osv.

Er du heldig kan du få tak i ice snake når du kommer til Freedom Islands. Rett og slett fokuser på kaos i begynnelsen. Du trenger level 3 i kaos, level 3 i destroyer, level 3 i higher magic. Når du er ferdig der kan du fokusere på resten. Merk at å få level 3 i alt dette vil ta litt tid, men det er et mål man kan jobbe mot.

------------------------------------------

Få fiendetallet ned med en attack spell i begynnelsen. Hvis nødvendig kan du bruke blind e.l. på den farligste fienden (men husk på å ikke angripe fienden som er blindet, sover e.l).

Hvis du har et par archers bruker du også dem til å få drept fiendends archers. Magic shackles på de med farlige evner. Melee troppene dine skal bare brukes for å ta de som klarer å komme seg over til din side.

 

Mage er kanskje den enkleste klassen, men da må man spille den riktig, altså som en mektig magiker med et følge av livvakter etter seg, ikke som en general som bare ser på mens troppene hans styrter frem.

Dette er litt generelle tips for hele spillet. Husk på at det som regel er magien du må stole på.

Selv senere i spillet når du møter på den ene fiendetypen som er immun mot magi, må du bruke magi på dine egne tropper for at de skal ha noen sjanse. Senere i spillet vil nesten alle tropper være beskrevet som very strong, fatal eller impossible, hvis du ikke er veldig heldig med leadership.

 

Og en ting til, selv om det kanskje er for sent nå, i de første ti nivåene bør du velge alt annet enn leadership. Det har å gjøre med at leadership bonusene de første nivåene er så små at du får dem igjen senere uansett. Det er mye bedre å velge stats som faktisk forbedrer troppene dine.

Men om du har valgt leadership hver gang gjør ikke det noe. Jeg valgte det den første gangen jeg prøvde meg på spillet jeg og.

Og husk på at det er utrolig mye du kan få tak i uten å kjempe. Er fiendene i et område for vanskelige for deg kan du unngå dem og samle inn bonuser i stedet for. Så kan du gå tilbake å fullføre det andre.

-------------------------------------------

Skjoldet som Nostalgic snakker om kalles Glots Armour. Veldig nyttig for å minimere tap. Du kan få det ved å bruke Sleem en stund. Sleem kan du få over på din side med en gang ved å gi ham Swamp snakes/poisonous spiders. Bruk han i hver eneste kamp og du vil fort få tilgang på Glots Armour. Selv brukte jeg nesten bare Glots Armour og Time Back (fra Reaper, du får tilgang på han mye senere) i mitt mage spill. Oppgraderte ikke Lina en gang.

Lenke til kommentar
Sip...

 

Er lenge siden jeg har spilt HoMM spill så jeg husker ikke hva blind gjorde der, men det er jo faktisk en spell i King's Bounty som heter blind. Den er veldig nyttig å ha ettersom den hindrer en tropp i å gjøre noen handlinger for noen turns så lenge de ikke blir angrepet. Jeg bruker den ofte selv hvis en melee tropp jeg ser vil gjøre masse skade kommer for nærme mine tropper. Da kaster jeg blind på den, og konsentrerer meg om å drepe archers mens jeg

flytter sårbare tropper ut av veien.

Håper denne var den du tenkte på.

 

Det var akkurat den jeg tenkte på ;) Da er det bare å finne den som gjenstår. Hadde vært utrolig greit å kunne stunne en "plagsom" tropp

 

Her er forresten bilde av Paladinen min:

 

 

Lenke til kommentar

Jeg synes i alle fall det, men det er kanskje mest fordi jeg digger KB :D Har klart å få en karakter som er bra både rent fysisk og med magi, men alt i alt er det ikke ekstremt store forskjeller mellom klassene imo. Den kanskje aller største fordelen med paladin er at du starter med resurrection(det har spart meg uendelig mange tropper)...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
merker jeg sliter med å banke demoner, i min magi bruker jeg mye fire og de funker jo ikke mot demoner og drager, noen som har noen tips?

Det er bare å glemme å bombe demoner med fire rain og slikt. Det man må huske på er at demoner er veldig avhengige av evnene sine. Bruk magic shackle level 3, og de er ganske hjelpeløse. I tillegg kan du selvsagt bruke ting som Ice snake, geyser og lightning som er gode angrep spells som ikke har ild som element.

 

Mot drager er dragon arrows som sendt fra himmelen. Med elven archers eller hunters kan du ta ned en stack av sorte drager med dragon arrows.

Bruker ikke undead selv, men har hørt at skeleton archers er utrolig mektige mot drager hvis du kaster dragon arrows på dem.

Med dragon slayer sword blir det enda bedre. Det sverdet er sikret i den siste runden i turneringen i tempelet i Greenwood.

 

Hvis du har tactics (might skill) så kan du prøve å putte archeren(e) i hjørnet av kampkartet og putte alle de andre troppene rundt ham. På den måten kan han fortsette å skyte selv om drager, archdemons kommer til din side med en gang.

Lenke til kommentar

jeg har ingen av Ice snake, geyser og lightning spellsa enda, har ikke funnet de enda, men det har kanskje endel med oppsettet av tropper å gjøre oxo?

 

akkurat nå har jeg royal snakes, evil beholders, human archere, giant dverg og dverg cannoners.. men det er kanskje ikke den mest optimale settingen?

 

jeg har ikke kommet meg til alveland enda, prøver å finne veien dit.. hehe

Lenke til kommentar
jeg har ingen av Ice snake, geyser og lightning spellsa enda, har ikke funnet de enda, men det har kanskje endel med oppsettet av tropper å gjøre oxo?

 

akkurat nå har jeg royal snakes, evil beholders, human archere, giant dverg og dverg cannoners.. men det er kanskje ikke den mest optimale settingen?

 

jeg har ikke kommet meg til alveland enda, prøver å finne veien dit.. hehe

 

Siden du snakket om drager regnet jeg med at du var i Death land og slikt siden det er såpass mange drager der, men det er jo selvsagt en del i Demonis også.

Selv om du kan komme til Demonis tidlig i spillet så er det ikke "meningen" at du skal dra dit før Ellinia. Demonis har en høyere vanskelighetsgrad enn Ellinia så det er ikke rart du sliter.

Følg oppgavene fra kongen (de med krone ved i loggen), og du skal få beskjed om å dra til Ellinia. Du kan ta da ta båten dit fra Greenwood.

Dra til Ellinia først så vil Demonis bli mye enklere når du senere returnerer dit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Argh, spillet mitt har plutselig begynt å krasje ved start up.

 

Jeg trykker på ikonet og spillet vil ikke starte og det kommer opp en beskjed om at det har sluttet å virke.

 

Operativsystemet jeg bruker er Windows 7 noe som kan ha mye å si, men det har funket i over en måned uten problemer. CD'en er i og jeg har prøvd alle kompabilitets metodene og disable-ting.

Lenke til kommentar
Argh, spillet mitt har plutselig begynt å krasje ved start up.

 

Jeg trykker på ikonet og spillet vil ikke starte og det kommer opp en beskjed om at det har sluttet å virke.

 

Operativsystemet jeg bruker er Windows 7 noe som kan ha mye å si, men det har funket i over en måned uten problemer. CD'en er i og jeg har prøvd alle kompabilitets metodene og disable-ting.

 

Syns jeg husker at det krasjet en del til meg også når jeg hadde en spesiell patch..kan det være det? Kanskje prøv å skaffe en patch/annen patch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...