Gå til innhold

King's Bounty: The Legend - Tråden!


Anbefalte innlegg

Er vel umulig bare jeg som spiller det fantastiske spillet King's Bounty: The Legend her på et av Norges beste spillforum? Hvis ja, så løp og kjøp!

Hjemmeside: http://www.kings-bounty.com/

Review: http://pc.ign.com/articles/914/914943p1.html

Trailer:

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">

 

Hvis noen spiller håper jeg dere diskuterer litt med meg om spillet :)

Jeg er en mage og er for tiden level 12, har bare hatt spillet en uke men er allerede på top 10 lista mi :).

 

Edit: Expansion på vei! Armored Princess er tittelen!

Link for info og bilder: http://www.gamershell.com/pc/kings_bounty_...creenshots.html

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt spillet siden jul og har ikke spilt noe annet siden jeg fikk det.

Er snart ferdig med spillet som mage. Er omtrent ferdig med Demonis nå.

Har også spilt gjennom mye av spillet som warrior.

 

Syns egentlig ikke det ligner så veldig på HoMM, og da er det i så fall HoMM som ligner på King's Bounty siden det originale King's Bounty kom ut først etter hva jeg vet. Eneste som ligner er turbasert kampsystem, fokus på å utforske kartet og selve troppene. Ellers var det mer fokus på bybygging i HoMM og mer fokus på karakterutvikling i dette spillet.

Uansett blir man utrolig hektet.

Hadde mye problemer med DEP error en god stund, men etter å ha rensket opp i GPU drivere gikk det vekk. Nå er det bare en sjelden freeze, og det overlever jeg i det minste.

Blir nok ikke mye snakk her. Er utrolig lite aktivitet på det offisielle forumet og. Det er en bortgjemt perle som de fleste aldri får spilt, men vi få som spiller har det i hvert fall gøy. :)

 

Hvordan synes du det går som mage Nostalgic? Har startet spillet tre-fire ganger før jeg klarte å holde meg til den magen jeg har nå. Spells er utrolig kraftige, men det er veldig mange interessante tropp kombinasjoner også.

Jeg har prøvd ut en del forskjellige og har kommet meg gjennom alvenes land + demonis med bare alver + grønne drager.

Av attack spells gikk det mye i fireball og fire arrow før jeg fikk fire rain. Og litt geyser og lightning, litt poison skull og mye ice snake og poleaxe i Demonis (siden de har motstand mot ild). Som taktiske spells ble det resurrection, magic shackles, trap, blind, demon portal, pain mirror, source of magic, phantom, stone skin, dragon arrow, teleport, gift.

Sacrifice finner jeg ikke denne gangen, selv om jeg fant den helt i begynnelsen før. Irriterer meg litt siden hypnosis+ sacrifice er genialt men men. Healing er faktisk også ganske nyttig på grønne og røde drager.

Hvis du trenger hjelp til noe før slutten av Demonis så kan du bare spørre. Er ganske god på de tidlige delene av spillet nå. :)

Lenke til kommentar

Dette er virkelig et fantastisk spill ja.. Har vært en stor fan av HoMM spillene tidligere å. Fortrinnet med Kings Bounty er at det ikke er et turbasert spill(annet enn kampene) det førte til at det ofte blei litt langtekkelig for HoMMs del. Ulempen er jo kanskje at man egentlig får større motstand i HoMM da motstanderene mobiliserer fler og fler styrker etter hvert som spillet trekker ut i tid. Så vidt jeg har opplevd er styrkene man møter ganske standard i forhold til hvor i spillet man normalt kommer dit.

 

Har en level 30 mage ;)

Lenke til kommentar

Likte spelet godt eg og, eit stykke frå å ha runda det enno, men jobber med saken. Einaste som irriterer meg er at det ikkje er ein effekt som i HoMM der fiendar som er langt under ditt nivå/antall stikk av. Etter ei stund blir eg så lei av å slåst mot elendige monster. Har ganske bra humor også.

Lenke til kommentar

Går bra som mage ja, Nether :) hadde litt problemer i starten men når man kommer på level 10+ så virker det som mage bare blir lettere og morsommere. Bruker nesten bare fireball jeg, haha, men elsker å sammle på spells da :D Jo fler jo bedre, bruker litt geysir også og fire arrow men ikke mye. Jeg aner ikke hvor jeg fikk Sacrifice fra, jeg bare sjekka siste sidene i spell boka i går og der lå den, out of nowhere!

 

En ting jeg lurer på er om man kan få seg et slott? Hørte noen rykter om at man kunne skaffe seg et slott i Demonis? Men er vel en stund til jeg kommer dit enda? Fant det ikke på kartet og vet ikke hvor det ligger engang så :p

 

Morsomt at noen få spiller det i det minste her på forumet, for er sant det du sier at virker ikke som så mange vil komme til å spille dette spillet...noe som er veldig synd.

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar
Ja, det er faktisk ganske likt. Det er de samme folka som har laga King's Bounty og Heroes of Might and Magic serien. Men her har du mer frihet på en måte. Hvis du liker rollespill og Heroes of Might and Magic vil du elske King's Bounty :)

 

Nei, det stemmer da ikke? Det originale HoMM var basert på Kings Bounty. Er iværtfall slik jeg har hørt det.

 

Ja, det første King's Bounty var forfaren til HOMM, har ikke sagt noe annet, jeg? :)

Lenke til kommentar
Går bra som mage ja, Nether :) hadde litt problemer i starten men når man kommer på level 10+ så virker det som mage bare blir lettere og morsommere. Bruker nesten bare fireball jeg, haha, men elsker å sammle på spells da :D Jo fler jo bedre, bruker litt geysir også og fire arrow men ikke mye. Jeg aner ikke hvor jeg fikk Sacrifice fra, jeg bare sjekka siste sidene i spell boka i går og der lå den, out of nowhere!

 

En ting jeg lurer på er om man kan få seg et slott? Hørte noen rykter om at man kunne skaffe seg et slott i Demonis? Men er vel en stund til jeg kommer dit enda? Fant det ikke på kartet og vet ikke hvor det ligger engang så :p

 

Morsomt at noen få spiller det i det minste her på forumet, for er sant det du sier at virker ikke som så mange vil komme til å spille dette spillet...noe som er veldig synd.

 

Mage er vel den enkleste klassen hvis man er heldig med spells. Sacrifice er genialt så du får være glad du fikk tak i den. Hypnosis + sacrifice er genialt for å få flere sjeldne tropper (som royal thorns f.eks) uten å ofre sine egne.

Ellers kan du bruke inquisitors + giants/dragons e.l + sacrifice.

Jeg bruker aldri inquisitors selv, men da kan du få gratis tropper ved å ofre en tropp med mye helse som drager og så få inquisitors til å gjenopplive dem (merk at alle typer magi ikke fungerer på sorte drager).

 

Har ikke fått noe slott selv, men regner med at folk snakker om Nexis. Det er et slott i Demonis og du får vel kontrollen over det ved å gifte deg med eieren. Hun er en av de beste konene, men kanskje mest for warriors.

Jeg giftet meg med alveprinsessen selv siden jeg bruker alver såpass mye.

 

Pass litt på at du ikke skriver inn og oppgraderer alle spells du finner. Krystaller blir mangelvare etter hvert, spesielt hvis man skal oppgradere spells som Armageddon.

-------------------------------------------------------------

Vaenas: Hehe. Endelig noen som også syns det er litt vanskelig. Spiller på normal, og hver gang jeg går inn på det offisielle forumet får jeg høre om hvordan spillet er for enkelt på impossible.

Føler nesten at stoltheten min som spiller blir ødelagt hver gang. Hadde aldri turt å spille på hard, for ikke å snakke om impossible.

Det går helt greit på normalt, men jeg bruker Resurrection og Time back som en gal for å ikke miste for mange tropper.

Dessuten har jeg en tendens til å reloade hver gang jeg mister en drage. Bruker grønne drager hele tiden, og siden jeg ikke kan gjenopplive dem så er det litt skummelt å miste dem. Sparer ofte Time back til de, men sprites+Time back er jo så genialt det og.

Lenke til kommentar
Pass litt på at du ikke skriver inn og oppgraderer alle spells du finner. Krystaller blir mangelvare etter hvert, spesielt hvis man skal oppgradere spells som Armageddon.

Ånei :/ Det tenkte jeg ikke på, er allerede litt lite krystaller å finne :/

Jeg giftet meg med den første som ville :p hehe og det var Rina, hun har egentlig ikke noen bonus som jeg kunne trengt. Jeg kan forvandle henne til en zombie og til et vanlig menneske ved å si et magisk ord. Og bonusen man får av henne er bare +1 speed eller initiative til zombies og robbers tror jeg? Jeg har allerede fire unger også :p noe som jeg kanskje burde ventet med for vet at det finnes unger som gir deg +30% mana. Mine unger jeg meg bare +10% mana, +10 mana, +10 rage (tror jeg) og en til jeg ikke husker.

Lenke til kommentar
Pass litt på at du ikke skriver inn og oppgraderer alle spells du finner. Krystaller blir mangelvare etter hvert, spesielt hvis man skal oppgradere spells som Armageddon.

Ånei :/ Det tenkte jeg ikke på, er allerede litt lite krystaller å finne :/

Jeg giftet meg med den første som ville :p hehe og det var Rina, hun har egentlig ikke noen bonus som jeg kunne trengt. Jeg kan forvandle henne til en zombie og til et vanlig menneske ved å si et magisk ord. Og bonusen man får av henne er bare +1 speed eller initiative til zombies og robbers tror jeg? Jeg har allerede fire unger også :p noe som jeg kanskje burde ventet med for vet at det finnes unger som gir deg +30% mana. Mine unger jeg meg bare +10% mana, +10 mana, +10 rage (tror jeg) og en til jeg ikke husker.

Sønnen min med alveprinsessen er den beste som er mulig å få for en mage. Han gir meg +5 intellect.

Vil ikke ha flere barn siden jeg på ingen måte kan miste artefact plassen hun gir meg.

Hun maste litt om flere barn, men jeg nekter å miste artefact slotten min til en unge som kanskje gir 5 rage eller noe.

Hehe. Du burde nok ventet litt med barna ja. Er ofte bedre med items, spesielt de man får senere i spillet.

Hadde litt lyst til å gifte meg med Feonora tidlig i spillet fordi Royal Snakes er så utrolig bra, men jeg visste at jeg ville gå over til alver senere, og ville ikke bli tvunget til å skille meg.

Hva slags tropper har du brukt mest så langt.

 

OT: Er en del på forumet, men har prøve i morgen så nå er pausen min over. Tilbake til å pugge vaskulærsystemet, pacemakere og hvordan hjertet blir påvirket av det autonomiske nervesystemet. :p

Skriver mer i morgen kveld.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Du var heldig som fikk den beste ungen på første forsøk, da! :D *misunelig* Er vel ingen måte å...ehem...."kvitte" seg med barna på? Antagelig ikke :p Uansett så er jeg fornøyd. Det jeg liker med Rina er at hun er så grei, hehe , og det har jeg hørt at det er mange koner som ikke er i spillet :p. Men blir kanskje nødt til å skifte kone senere, når jeg trenger bedre bonus sårt. Akkurat nå så bruker jeg Peasants, giants, cannoners, dwarfs, wolfs (mest pga fear) og Evil Beholders.

 

Når jeg hører hvor forsiktig du har vært med å velge kone og barn så får jeg litt lyst til å starte på nytt :p men får spille ferdig denne magen også eventuelt starte på nytt senere med en ny klasse :)

 

Forresten så kommer det visst en expansion pack om ikke så altfor lenge som heter Armored Princess.

Link for info og bilder: http://www.gamershell.com/pc/kings_bounty_...creenshots.html

Lenke til kommentar
Du var heldig som fikk den beste ungen på første forsøk, da! :D *misunelig* Er vel ingen måte å...ehem...."kvitte" seg med barna på? Antagelig ikke :p Uansett så er jeg fornøyd. Det jeg liker med Rina er at hun er så grei, hehe , og det har jeg hørt at det er mange koner som ikke er i spillet :p. Men blir kanskje nødt til å skifte kone senere, når jeg trenger bedre bonus sårt. Akkurat nå så bruker jeg Peasants, giants, cannoners, dwarfs, wolfs (mest pga fear) og Evil Beholders.

 

Når jeg hører hvor forsiktig du har vært med å velge kone og barn så får jeg litt lyst til å starte på nytt :p men får spille ferdig denne magen også eventuelt starte på nytt senere med en ny klasse :)

 

Forresten så kommer det visst en expansion pack om ikke så altfor lenge som heter Armored Princess.

Link for info og bilder: http://www.gamershell.com/pc/kings_bounty_...creenshots.html

 

Bortsett fra cannoners og evil beholders har jeg ikke brukt noen av troppen dine mye.

Evil beholders er geniale derimot. Bare synd at fienden elsker å angripe dem med en gang.

Har en forkjærlighet for bjørner, royal snakes, og griffins når det kommer til den nøytrale gruppen tidlig i spillet, i tillegg til drager selvsagt.

Undead og dverger (bortsett fra cannoners) har jeg ingen interesse for, og mennesker bruker jeg lite av.

Jeg får se om jeg klarer å holde meg til forskjellige alve tropper og drager til slutten av spillet.

Ved kamper mot bare drager må jeg vel endre oppsettet litt.

 

Synes ikke ekspansjonen høres så fantastisk ut. Liker ikke helt tanken på å spille en bortskjemt prinsesse. Selv om jeg er jente betyr ikke det at jeg gjerne vil fly rundt i lala-land som en prinsesse på en flygende hest over blomsterenger og regnbuer. Hvis de tror de tiltrekker kvinnelige spillere med dette så får de tro om igjen. Den målgruppen de søker etter sitter vel og spiller Sims Ikea expansion nå, og har ikke peil på hva King's Bounty er i det hele tatt.

Det blir bare litt tullete for meg, selv om jeg sikkert ender opp med å kjøpe den likevel.

 

Jeg kjenner igjen trangen til å starte på nytt igjen. Som sagt startet jeg på nytt noen ganger.

Men nå skal jeg holde ut til slutten. Jeg får håpe jeg blir lei av spillet når jeg fullfører det.

Har så mange andre spill å spille, men har vært hektet på King's Bounty så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...