Gå til innhold

Forslag til lite voldelig rollespill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bedre halvdel har falt litt for et eller annet Facebook-spill, så vidt jeg har fått med meg handler det om en hage som bygges opp, og man får gull og kan bruke gullet på glitter og styr som gjør at ting gror fortere. Hun har spurt meg om det er noe tilsvarende "ordentlig" spill, og jeg har så langt tenkt på Viva Piñata og kanskje Puzzle Quest. FPS og skytegreier er uaktuelt, da blir det til at vi ser på veggen mens helsen synker sakte nedover.

Noe med time units (UFO/X-COM) eller turns (Betrayal at Krondor, Wizardry) hadde vært fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Animal Crossing? Har ikke spillt det, men tror det ligger i en lignende kategori som de ovenfornevnte spillene.

Pokemon spillene er også ganske jente-vennlige, og relativt gode. La henne prøve disse spillene på egen risiko! =D

Endret av Nailer
Skrevet (endret)

Ikke akkurat i samme ånd som Viva Pinata eller Puzzle Quest (rollespill? tjah) men hva med en god gammel Baldur's Gate? Kanskje litt bratt læringskurve akkurat på begynnelsen men litt nybegynnershjelp pleier å fikse biffen.

Jeg har selv konvertert kjerringen fra "what is this shit?" til "historiens beste spill" med litt assistanse på begynnelsen.

Endret av Khogn
Skrevet

Spore er eit godt forslag.

Ellers vil eg oppfordre deg til å introdusere ho for Civilization. Slo i alle fall til som bare det her i gården.

Ikkje er det voldelig ala FPS og dei typiske rollespela heller, sjølv om det potensielt er nok av kriging. På dei enklare nivåa er motstandarane uansett mindre aggressive. Sivilisasjonsbygging og oppdaging blir fokus i starten og den biten er veldig lett å like.

Skrevet (endret)

Du nevner Viva Piñata, men du sier ikke noe om det? Personlig spilte jeg det mye med (det som da var) kjæresten i sommer, og vi koste oss mye vi!

Litt søtt er det vel, men lar man seg rive med går det helt fint.

Edit Therese: Men det er kanskje ikke noe rolespill?

Endret av AltF4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...