Gå til innhold

Skal jeg kjøpe wii?


Kjøpe wii?  

  1. 1. Skal Jeg kjøpe wii?

    • Ja
      21
    • Nei
      15
    • Vet Ikke
      3


Anbefalte innlegg

Som mange andre lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg wii, men vet ikke om det er verdt det. Det spillet jeg har mest lyst på fra wii er Twilight Princess. Kjøpte det til Gamecube men visste seg at det ikke funker for jeg kjøpte det fra USA.

 

Positive sider for å kjøpe wii:

Det er på Wii det kommer Zelda spill og syns det er greit å holde ved Nintendo som er det spillfirmaet jeg er mest glad i. Ser morsomt ut.

Edit: Et pluss er prisen, er ikke så altfor dyrt

 

Negative sider for å kjøpe wii:

Ser ikke så avslappende ut, med alt det maset rundt wii fit og greier så virker ikke gaming så avslappende. Twilight Princess på Wii ser bare stress ut pga kontrollerne, er det det?

Virker ikke som det er så mange bra spill heller på wii? Har ikke sjekket det ut så mye men..Super Mario Galaxy, No More Heroes og Twilight Princess er det som ser mest fristende ut..av det jeg har sett that is.

 

Så spørsmålet er: Skal jeg kjøpe Wii eller Prøve å få Twilight Princess på Gamecube og heller vente til neste Nintendo Konsoll kommer ut?

 

Takk på forhånd.

 

EDIT: Siden flest av dere har voted JA så har jeg kjøpt meg Wii idag! :) og Twilight Princess! Gleder meg til å spille!

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt, det er ikke noe mer stress å spille spill som Twiligth Princess og den type spill på wii enn gamecube eller andre konsoller. Man spiller i grunn som normalt, noen håndbevegelser blir det, men det er fortsatt like avslappende som før vil jeg påstå, av og til blir det faktisk mer morro. Derimot finnes det spill som krever mer bevegelse, som Wii fit og Wii sport, men om man ikke liker denne typen spill, så styrer man jo bare unna.

Lenke til kommentar

Twilight Princess er som Camrot sa ikke noe mer stress på Wii enn på Gamecube. Super Mario Galaxy er heller ikke noe stress. Du vifter ikke særlig med kontrollen i de spillene. Rayman Raving Rabbids derimot er helt jæ.... Tror jeg fikk begge armene ut av ledd etter 30 min med spilling. Men de fleste Wii-spill er behagelige å spille siden du sjelden vifter villt rundt med kontrollen.

Lenke til kommentar
Twilight Princess er som Camrot sa ikke noe mer stress på Wii enn på Gamecube. Super Mario Galaxy er heller ikke noe stress. Du vifter ikke særlig med kontrollen i de spillene. Rayman Raving Rabbids derimot er helt jæ.... Tror jeg fikk begge armene ut av ledd etter 30 min med spilling. Men de fleste Wii-spill er behagelige å spille siden du sjelden vifter villt rundt med kontrollen.

 

haha :lol: Jeg prøvde Wii Sports tror jeg på El Kjøp og det var ganske jæ.. men siden jeg ikke har prøvd twilight princess så visste jeg ikke om det var like ille.

Lenke til kommentar

Er en del som har solgt Wiien sin etter de kjøpte dem, men jeg har den fortsatt, og bruker den fortsatt.

 

Når det gjelder twilight princess; jeg hadde det veldig moro med det spillet da det kom ut, faktisk en av de beste spillopplevelsene mine. Det var dog en del som ikke likte spillet, jeg likte det vel pga jeg ikke hadde spilt zelda spill før.

Som sagt er det ikke spesielt slitsomt å spille wii spill egentlig, og zelda: TP er ett av spilla som krever minst av deg. Det hjelper på innlevelsen dog :)

 

Wii har en del underholdende spill, det er klart konsollen med minst for hardcore gameren, men den har en del type spill som du finner lite av på ps3 og 360. Zack and wiki, no more heroes, okami, resident evil 4, world of goo, super mario galaxy eller alle knallgode spill. De første har riktignok noen minuser, men de er så originale og underholdende at jeg hadde det moro lell. Det samme gjelder red steel og ssx blur, som er litt underholdende, men verdt mer enn en 200 lapp.

 

En av tingene som Wii er best på, er splitscreen og annen flerspiller moro du kan ha med kamerater på wiien din. Mens andre konsollspill har gått mot å kun være online, kan det være kjempemoro å spille f. eks super smash brawl, mario kart wii, rayman raving rabbids og wario ware smooth moves. Dette er noe du bør tenke på, om du liker å ha folk på besøk og spille useriøse spill med dem.

 

Ble litt lang post, men altså må du tenke over du kan sette pris på nevnte ting, og se for deg om du vil like Zelda:TP. Så vidt jeg vet er det ganske likt de andre spilla, men jeg likte det veldig godt. Du må også holde ut med litt dårligere grafikk enn vanlig. Er vel kanskje bare Mario Galaxy og Metroid prime 3 som er på nivå med nåtids grafikk (mario har nesten bedre grafikk imo enn en del spill).

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Vel, var ikke akkurat så veldig mange Wii-spill du listet opp som interessante. Var vel egentlig bare to stk ettersom du kan kjøpe Twilight Princess til Gamecube som du allerede har. Jeg personlig ville ikke kjøpt en konsoll kun for to spill. Nå kan det selvsagt hende at det kommer noen spill du vil ha til konsollen i framtiden, så det må du se på. At du i tillegg ikke er så veldig begeistret for all viftingene med kontrollene taler heller ikke akkurat for ett kjøp. Er enig med de som har påpekt at det i mange spill ikke akkurat er slitsomt, men for min del virker det ofte litt påkostet og unødvendig. Du må nesten bare vurdere hvor lyst du har på de nevnte spillene. Synes du det er verdt å kjøpe en konsoll bare for de?

 

Edit: Stemte forøvrig nei, men du må for Guds skyld velge uavhengig av hva pollen viser! :p

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Vel, var ikke akkurat så veldig mange Wii-spill du listet opp som interessante. Var vel egentlig bare to stk ettersom du kan kjøpe Twilight Princess til Gamecube som du allerede har. Jeg personlig ville ikke kjøpt en konsoll kun for to spill. Nå kan det selvsagt hende at det kommer noen spill du vil ha til konsollen i framtiden, så det må du se på. At du i tillegg ikke er så veldig begeistret for all viftingene med kontrollene taler heller ikke akkurat for ett kjøp. Er enig med de som har påpekt at det i mange spill ikke akkurat er slitsomt, men for min del virker det ofte litt påkostet og unødvendig. Du må nesten bare vurdere hvor lyst du har på de nevnte spillene. Synes du det er verdt å kjøpe en konsoll bare for de?

 

Zelda spillene er det beste jeg har prøvd, og er noe jeg alltid vil være fan av. Så egentlig føler jeg at det er verdt det bare pga dem. Men som du sier så er det litt lite spill jeg har lyst på, men det er kanskje mest for at jeg ikke har sett ut spillmarkedet for Wii. Så jeg er litt fram og tilbake :/

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar

Super Mario Galaxy, Mario Kart Wii, Super Smash Bros Brawl og Resident Evil 4 er fire toppspill til den lille hvite. Samtlige er verd å spille. Har du kompiser/små fettere/kusiner/søsken på besøk, er det ikke mye som slår Mario Kart Wii og SSB Brawl.

 

Jeg mener Wii er verd å kjøpe. Det kommer kanskje ikke like mange toppspill som til de andre konsollene, men når de først kommer så er det knall bra.

 

Jeg kjøpte Wii for ca et år siden. Har omtrent ikke brukt den etter at PS3 kom under TVen, men kan alikevel ikke tenke meg å selge den.

 

Jeg stemte "Ja".

Lenke til kommentar

Så på noen topics på forumet og så på denne videoen på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=YYfEWUTNNxI...feature=related (får ikke til å embede, vet ikke hvorfor <_< )

Men jeg fikk se noen av spillene som kommer til Wii og ble positivt overrasket:

Cursed Mountain

The Conduit

Monster Hunter

Clone Wars

Overlord: Dark Legend

No More Heroes 2

Skate it (kanskje)

 

Syns disse så ganske bra ut :D

Lenke til kommentar

Jeg angrer ikke et sekund for at jeg betalte 2000 for min wii paa releasedagen. Zelda TP og Mario Galaxy (Fantastisk plattform spill) alene er verdt det. I tillegg har du jo Virtual Console som har en dr0ss med gamle klassikere. Men det er sant at det ikke er saa veldig mange knalltitler egentlig. Heldigvis er jeg forn0yd om jeg faar Super Mario, Zelda og Metroid :)

 

Edit: Wow, glemte aa nevne SSB Brawl :p Hvor mye tid har jeg ikke brukt paa det :S

 

Tror egentlig at mange av de som f0ler seg snytt etter aa ha kj0pt wii er de som har kj0pt et av de utallige m0kkatitlene wii har.

 

TLDR: L0p og kj0p sier jeg !

Endret av Martino
Lenke til kommentar

kjøpte min wii i november for 1900.

 

spiller endel resident evil 4,call of duty 5,wii sport osv..

fikk overkill i går og det er fett.

det er som også er kult er og laste med de gamle nintendo og sega spillene

til wiien.

jeg angrer ikke på kjøpet.

bare husk at du ikke får ps3 eller x-boks360 grafikk på wii.

Lenke til kommentar
kjøpte min wii i november for 1900.

 

spiller endel resident evil 4,call of duty 5,wii sport osv..

fikk overkill i går og det er fett.

det er som også er kult er og laste med de gamle nintendo og sega spillene

til wiien.

jeg angrer ikke på kjøpet.

bare husk at du ikke får ps3 eller x-boks360 grafikk på wii.

 

Det er sant det med grafikken, har xbox 360 fra før. Det som er bra med nintendo er at de beviser at man ikke trenger bra grafikk for å ha et bra spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...