Gå til innhold

Har elkjøp sluttet å selge xbox 360???+


husgutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du husker de solgte arcade for 950 kr før jul?

 

de selger ikke med tap, det er de for profesjonell til.

 

Når det gjelder Nye spill, hvor mye tror du et NYTT spill koster inn til kjedene? Bare for å tippe: 200kr.

Grådigheten lenge leve!

 

De selger med tap. Og bare for si det sånn, spillene de kjøper inn koster enn god del mer enn 200kr. Hvis Elkjøp selger en ny DVD til 100 kroner taper de ca. 25 kroner per DVD,

Endret av nypis
Lenke til kommentar
du husker de solgte arcade for 950 kr før jul?

 

de selger ikke med tap, det er de for profesjonell til.

 

Når det gjelder Nye spill, hvor mye tror du et NYTT spill koster inn til kjedene? Bare for å tippe: 200kr.

Grådigheten lenge leve!

 

hehehe,, du aner virkelig ikke hva du snakker om ! Ikke bare bæsjer du på leggen, men i stedet for å tørke opp, bæsjer du deretter på den andre leggen! fett!

Lenke til kommentar
De selger med tap. Og bare for si det sånn, spillene de kjøper inn koster enn god del mer enn 200kr.

Du har drevet med butikk? Sist jeg sjekket kostet spill under 300kr i innkjøpspris.

lenge siden du sjekket?

 

kostpris på RE5 på ps3 og x360 er nesten 400 kr.

 

hawx ligger på 375ish

 

skate 2 375ish

 

killzone 2 a motherfucking wooping 460ish

 

dette er riktignok bare ca. priser. og mange kjeder har forskjellig rabatt. mellom 2-10% som regel.

 

så og si ingen selger consoller med god margin. 100 lappen inntjent KANSKJE. som regel 100 under kost.

Lenke til kommentar
Store kjeder som Elkjøp, Lefdal og Expert selger ofte produktene sine som tap. De får god PR, og mange kjøper spill og ekstrautstyr som de tjener bra på(spesielt ekstrautstyr).

feil, de selger med god margin.

Feil. Hvor har du det fra at de selger med god margin?

Kanskje noen skal prøve å komme med noen kilder eller fakta istedenfor å slenge ut påstander? ;)

Lenke til kommentar

vel. se over:P vil/kan jo nesten ikke legge ut de nøyaktige kostprisene absoluttspill har på titlene, men de er relativt riktige.

 

spill er ikke god fortjeneste. mange nettbutikker ligger nok med mellom 8-15% BF på spill. Det gjelder å selge i store anntall.

 

 

Det er heller ingen stor hemmelighet at sikkert typ 25% (random % men en god del) av varene i hver eneste elkjip avis som blir gitt ut går i null eller tap.

 

Gode tilbud får folk til butikkene. om en kar kjøper seg en xbox som går 100 kr tap så tar han kanskje med seg extra kontroller, trådløs nettsak, battery charger og et par tre spill. så er det 200-250 inntjent uansett.

Endret av zell
Lenke til kommentar

Jeg hadde arbeidsuke hos Elkjøp, og da ble jeg fortalt at de solgte ofte med tap. Jeg fikk i tillegg se prisene i innkjøpsystemet deres, og måtte blant annet prise om 200 DVD'er fordi de bestemte seg for å ikke føre priskrig med coop obs. Hadde de gjort hadde de tapt ca. 25 krone per DVD.

 

Når zell i tillegg støtter mine påstander er det vel ingen tvil? Han driver faktisk en stor butikk (Abslutt Spill Kongsberg) og vet vel dermed hvor mye spillene de kjøper inn koster.

Lenke til kommentar
Jeg hadde arbeidsuke hos Elkjøp, og da ble jeg fortalt at de solgte ofte med tap. Jeg fikk i tillegg se prisene i innkjøpsystemet deres, og måtte blant annet prise om 200 DVD'er fordi de bestemte seg for å ikke føre priskrig med coop obs. Hadde de gjort hadde de tapt ca. 25 krone per DVD.

Så det at du har hatt arbeidsuke forteller at du har mye peiling på dette her? Du er 15 år, du har sikkert ikke rørt en CV før og har sikkert ikke peiling på hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Les hva han skriver da mann, behøver vel verken ha særlig peiling eller være gammel for å kunne referere til selvopplevde fakta han tydligvis har fått under arbeidsuka. Hva pokker har det med saken å gjøre om han har vært borti en CV eller ikke?

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
Jeg hadde arbeidsuke hos Elkjøp, og da ble jeg fortalt at de solgte ofte med tap. Jeg fikk i tillegg se prisene i innkjøpsystemet deres, og måtte blant annet prise om 200 DVD'er fordi de bestemte seg for å ikke føre priskrig med coop obs. Hadde de gjort hadde de tapt ca. 25 krone per DVD.

Så det at du har hatt arbeidsuke forteller at du har mye peiling på dette her? Du er 15 år, du har sikkert ikke rørt en CV før og har sikkert ikke peiling på hva du snakker om.

 

Du har jo fått ett lite innblikk da.

Dessuten har ikke dette så mye og gjøre om Elkjip selger Xbox 360 eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg hadde arbeidsuke hos Elkjøp, og da ble jeg fortalt at de solgte ofte med tap. Jeg fikk i tillegg se prisene i innkjøpsystemet deres, og måtte blant annet prise om 200 DVD'er fordi de bestemte seg for å ikke føre priskrig med coop obs. Hadde de gjort hadde de tapt ca. 25 krone per DVD.

Så det at du har hatt arbeidsuke forteller at du har mye peiling på dette her? Du er 15 år, du har sikkert ikke rørt en CV før og har sikkert ikke peiling på hva du snakker om.

 

Stått opp med feil fot idag eller? Drit noe i hvor gammel jeg er, men jeg så da innkjøpsprisen med mine egne øyne. Jeg har kunnet lese tall siden jeg var 6. Ser ikke helt hva CV har med dette gjøre.

Lenke til kommentar
Stått opp med feil fot idag eller? Drit noe i hvor gammel jeg er, men jeg så da innkjøpsprisen med mine egne øyne. Jeg har kunnet lese tall siden jeg var 6. Ser ikke helt hva CV har med dette gjøre.

Innkjøps pris varierer etter hvor mye man kjøper inn, man "regner" ut hvor mye man antar at man kommer til å selge og kjøper det antallet og litt til, og prisene kan variere mye. CV har med å skaffe seg en jobb kanskje? du har vært på arbeidsuke, javel? har du drevet med butikk? Ikke som jeg vet nei og jeg tviler. Det at du kunne lese tall siden du var 6 har jeg fint liten formening om, jeg tviler ikke på dine lese og skriveferdigheter. Og nei idag var en aldeles nydelig morgen her hvor jeg bor :)

Lenke til kommentar

Javel, men jeg går utifra at de ikke plutselig halveres i pris bare fordi du kjøper inn mange. Spiller det noen rolle om jeg har drevet butikken selv eller bare vært på arbeidsuke? Det at zell, som driver spillbutikk, sier at spill ofte koster 400 kroner og at Elkjøp, Lefdal og Expert ofte selger med tap underbygger mine påstander. Hva er det du vil frem til egentlig? At siden jeg bare er 15 år kan jeg ikke lese og forstå informasjon?

 

Har du drevet butikk?

Lenke til kommentar
Stått opp med feil fot idag eller? Drit noe i hvor gammel jeg er, men jeg så da innkjøpsprisen med mine egne øyne. Jeg har kunnet lese tall siden jeg var 6. Ser ikke helt hva CV har med dette gjøre.

Innkjøps pris varierer etter hvor mye man kjøper inn, man "regner" ut hvor mye man antar at man kommer til å selge og kjøper det antallet og litt til, og prisene kan variere mye. CV har med å skaffe seg en jobb kanskje? du har vært på arbeidsuke, javel? har du drevet med butikk? Ikke som jeg vet nei og jeg tviler. Det at du kunne lese tall siden du var 6 har jeg fint liten formening om, jeg tviler ikke på dine lese og skriveferdigheter. Og nei idag var en aldeles nydelig morgen her hvor jeg bor :)

 

Har han sett en pris så har han sett en pris! Behøver vel verken drive butikk, ha kjenskap til CV, eller være spesielt gammel for å se hva prisen var så lenge han kan lese.

 

Ro, ro din båt........

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
Stått opp med feil fot idag eller? Drit noe i hvor gammel jeg er, men jeg så da innkjøpsprisen med mine egne øyne. Jeg har kunnet lese tall siden jeg var 6. Ser ikke helt hva CV har med dette gjøre.

Innkjøps pris varierer etter hvor mye man kjøper inn, man "regner" ut hvor mye man antar at man kommer til å selge og kjøper det antallet og litt til, og prisene kan variere mye. CV har med å skaffe seg en jobb kanskje? du har vært på arbeidsuke, javel? har du drevet med butikk? Ikke som jeg vet nei og jeg tviler. Det at du kunne lese tall siden du var 6 har jeg fint liten formening om, jeg tviler ikke på dine lese og skriveferdigheter. Og nei idag var en aldeles nydelig morgen her hvor jeg bor :)

 

Har han sett en pris så har han sett en pris! Behøver vel verken drive butikk, ha kjenskap til CV, eller være spesielt gammel for å se hva prisen var så lenge han kan lese.

 

Ro, ro din båt........

Jeg tror ikke helt du forstår hva jeg sier.... Få litt kjennskap til emnet før du uttaler deg :) Men hva har dvd'er og si i denne sammenhengen? tror vi har sporet litt av her nå jeg, inkludert meg selv :)

 

Javel, men jeg går utifra at de ikke plutselig halveres i pris bare fordi du kjøper inn mange. Spiller det noen rolle om jeg har drevet butikken selv eller bare vært på arbeidsuke? Det at zell, som driver spillbutikk, sier at spill ofte koster 400 kroner og at Elkjøp, Lefdal og Expert ofte selger med tap underbygger mine påstander. Hva er det du vil frem til egentlig? At siden jeg bare er 15 år kan jeg ikke lese og forstå informasjon?

 

Har du drevet butikk?

Jeg har aldeles ikke sagt at du ikke kan lese og forstå informasjon, men det er da slettes ikke sant at spill koster 400 kroner? Da skulle jeg likt å sett innkjøps prislista hans :) Har selv ikke drevet butikk, men har vært innkjøps ansvarlig, så ja jeg har litt peiling :)

Lenke til kommentar

haha, herregud som folk nekter her da.

 

Først og fremst så har alle spill en bestemt listepris. denne er ofte rundt 380-400 kr. Nordisk film har økt prisene extra pga finanskrise og tar som nevnt over 450 kr for killzone 2.

 

Dette er listepriser. kjeder og butikker har selvfølgelig rabatt avtaler, men det er ikke HELT sinnsyke rabatter, ALLE her skjønner vel at elkjøp ikke får 25% pr spill eller noe bare for at de bestiller mye. de kan sikkert klare få mellom 10-18% om de er skikkelig på krigerstien eller om de tar inn noe sinnsyke anntall.

 

Jeg har jobbet på elkjøp i 3 år(2 av de som software ansvarlig. dvs spill og dvd) og har nå avsvaret for butikken til absoluttspill i kongsberg (som forøvrig nypis er veldig liten og søt, ikke stor:P) Jeg jobber også mye i nettbutikken. Og jeg ser jo selvsagt alt av leverandør lister med priser på alt som er av spill.

 

Trust me this is the way the world works! Tjener man over mellom 50 og 100 kr pr spill så skal man ikke klage! på nytitler kan man ikke regne med mer enn 30-50kr om man skal være konkuranse dyktig på pris.

Lenke til kommentar
haha, herregud som folk nekter her da.

 

Først og fremst så har alle spill en bestemt listepris. denne er ofte rundt 380-400 kr. Nordisk film har økt prisene extra pga finanskrise og tar som nevnt over 450 kr for killzone 2.

 

Dette er listepriser. kjeder og butikker har selvfølgelig rabatt avtaler, men det er ikke HELT sinnsyke rabatter, ALLE her skjønner vel at elkjøp ikke får 25% pr spill eller noe bare for at de bestiller mye. de kan sikkert klare få mellom 10-18% om de er skikkelig på krigerstien eller om de tar inn noe sinnsyke anntall.

 

Jeg har jobbet på elkjøp i 3 år(2 av de som software ansvarlig. dvs spill og dvd) og har nå avsvaret for butikken til absoluttspill i kongsberg (som forøvrig nypis er veldig liten og søt, ikke stor:P) Jeg jobber også mye i nettbutikken. Og jeg ser jo selvsagt alt av leverandør lister med priser på alt som er av spill.

 

Trust me this is the way the world works! Tjener man over mellom 50 og 100 kr pr spill så skal man ikke klage! på nytitler kan man ikke regne med mer enn 30-50kr om man skal være konkuranse dyktig på pris.

Takker for forklaringen, men siden du nevner finanskrisen har jeg ikke tenkt på det, beklager dette. Snakket mer generelt om prisingen, _før_ finanskrisen ettersom jeg ikke har vært innkjøpsansvarlig etter dette.

 

Nå har jeg et spørsmål, er det rett zell, at Nordisk film skal være ansvarlig for spillsalget i Norge? er interessert i din mening på dette punktet :)

Lenke til kommentar

ubi og EA har ikke satt opp prisene så de ligger som de har gjort på 370-390ish på nye titler. så kommer rabatt etc som gjør at den relee kosten blir mellom 340-370ish.

 

Nordisk film er Sony de selger ikke spill fra andre leverandører. Bergsala er nintendo, Activision er activision, ubisoft er ubisoft, Panvision har sega, microsoft, konami og capcom. plus at de funker som et mellomledd for activision, ea etc. så har man massemedia som har typ "alle" men siden de er et mellomledd så er jo prisene noe høyere enn om man får direkte fra leverandøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...