User5876321 Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 (endret) Et spillstudio ringer deg og sier de trenger din hjelp! Hvordan hadde ditt spill sett ut? Ta med elementer som kansje grunnleggende historie, kansje gameplay? hvordan ville du hatt grafikken? mulighetene er mange, skriv ned i denne tråden slik du vil at drømmespillet ditt skal være! Good luck! "Topic description" og den originale emnetittelen er bytta om. Det er emnetittelen som er søkbar og vises mest fram, denne bør derfor vere forklarande for trådens emne.-ttt Endret 9. februar 2009 av ttt
Gjest Bruker-127711 Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Prototype konseptet er aleerese tatt..
Gjest Slettet+8974asdfnb Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg hadde en idé for en stund siden (måtte vel blitt EA som hadde ringt, for jeg tror de har licence og sånn..): Tittel: Hogwarts Beskrivelse: Har ingen ting med Harry Potter-historien å gjøre, men du starter som elev på hogwarts, og lærer deg trylleformler, har timer, dueller, rumpeldunk, osv... Tenker enten på et RPG-type spill, eller noe ala sims? Og kjenner vi EA rett, så kommer det nok tilleggspakker der du kan få deg jobb som lærer på skolen, i magidepartementet og andre steder
Bikkebakke Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Mitt spel er eit RPG spel, med sverd, rustning, dragar og magi setting. Gameplayet på mitt spel er slik: Du styrer 2 personar, ein melee class og ein magi/ranged class. Kameraet er plassert oventifrå, litt slik som Baldurs Gate: Dark Alliance. Melee classen går i front medan spellcasteren/ranged går bak han. Du styrer melee classen med analogstikken (ja, det er eit konsollspel), og han bak fylgjer etter han. Med triggerane kan du blocke / angripe med MC (Melee classen) og med dei andre 4 knappane kan du caste spells/bruke ranged abilities med gubbe nr2. Inne på menyen kan du førehandsetje korleis spell som fører til korleis knapp (du kan ha mange spells, men berre 4 spells aktive). Kvar "duo" har og kvar sin special ability, som har ganske lang cooldown. Eit døme på ein "duo": Dvergebrødrene Grimm og Balder. Grimm er ein skikkeleg barbar-dverg, medan Balder er ein battlemage. Grimm er ein djevel med øks og hamrar, medan Balder brukar hammaren sin kombinert med spells (is,flamme og lyn). Det som er deira specialty er eit angrep som gjer at Balder hoppar over ryggen til Grimm, og sler hammaren sin ned i bakken som lagar ein liten "eksplosjon" som skadar alle rundt dei. Men - det som skjer i ettertid er at Balder tek plassen til Grimm, og Grimm står bak og kastar spyd. Sjølvsagt har ikkje Balder like mykje armor og HP som Grimm, men han kan ta plassen hans for ei lita stund slik at Grimm kan få oppatt HP'en sin. (Det er berre denne "duoen" som kan skifte mellom kven som står bak og framme). Så er det mange forskjellige duoar du kan velgje mellom å starte med, slik at det er stor moglegheit for å replaye spelet fleire gongar. Det er ein liten idè eg har tenkt litt på i ny og ne.
Laktampe Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 En blanding av Fallout 3, GTA4 og L4D. En blanding av RPG og FPS Et stort landskap med skog, innsjøer, tettsteder og byer. Jorden er infisert og du skal prøve å finne en kur. Rundt om kring er det personer som har klart å overleve og det vil også være "småbyer" som har blitt bygget etter infeksjonen som er smittefritt. Man kan finne og kjøre det meste av fremkomstmidler som er spredd utover landet og man trenger bensin. (Tenk deg å kjøre om natten og gå tom for bensin i feks skogen mens du hører en haug infiserte komme løpene mot deg) Du finner også div våpen og gjendstander på forskjellige steder. (Feks lydbånd hvor man hører noen av avdødes siste dager/timer/minutter) Det vil også være forskjellige typer infiserte og en AI (som i L4D) som bestemer når og hvor infiserte skal komme. Grafikken skulle vært lignende Fallout's, det skulle også vært et skill og perk-system som i fallout. (Men ingen lvl cap) Det er mitt drømmespill <3.
Gal_ape Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Mitt drømmespill: verden! du er en vanlig mann, som står fritt til å gjøre absolutt hva du vil. Du kan plukke opp alt som kan plukkes opp irl, gjøre alt mulig med alt. Her snakker vi INGEN grenser. Kort sagt: umulig å gjennomføre. Grafikkmessig er det state of the art - altså krever noe ufattelig kraftig noe. Ack ja, man kan drømme!
Teitgutt Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Eit spel der du styrer ein kommune og gjer kommunale ting.
Ter0nd Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 en megautvikling av playstation home der du er en vanlig mann/dame og må få deg jobb og du kan dra rundt hele verden med en bil og være med i krigen i afghanistan og drar til sverige for å kjøpe billig bacon og... you name it! Selvsagt helt urealistisk, men kanskje om hundre år er dette mulig
havchr Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har litt lyst til å lage en twitch-fps med cyberpunkish tema og masse fet techno. wipeout-estetikk-fps sort of.
Materie Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg ser for meg et rom, jeg hengende i noe lignende en fallskjermsele, jeg har på meg en vr-hjelm. Nei, vent, enda bedre - bildet sendes direkte til netthinnen. Et 3-dimensjonalt rullebånd er plassert ved gulvet under meg, og regaerer med å midlertidig senke seg vekk fra føttene når jeg hopper, bevege seg i motsatt retning av beinbevegelsene mine, og i det hele tatt imitere enhver bevegelse jeg gjør i virkeligheten i spillet, slik at jeg får mest mulig frihet til å styre slik jeg vil. Gameplay? Mange muligheter, men en mmo-verden ville selvfølgelig fungert best til formålet. Kanskje flere mmo-er knyttet sammen vha en slags lobby? Skulle hatt et tøft zombie-mmo, ihvertfall, og et annet med et superavansert magisystem, der alle formler baseres på skroller eller runer man finner, og der man kombinere disse slik man vil. Tiden det tar å bruke formelen vil jo åpenbart være basert på hvor lang tid det vil ta å si de nødvendige ordene, slik at man i kamp må vurdere hva slags formler man skal bruke avhengig av motstanderen. ^^
CREDiiBLE Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Et sted mellom San Andreas og Saints Row. Med hovedvekt på San Andreas.
Morten_H Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 mitt ønse spel må vel vere eit spill som brar og strekker i historier fra vår egen verd. samme om det er eit spel om gamle dagar eller om morgondaggen. og eit spel med ein liten twist kvar gong ein spiller spelet på nytt. slik at ein ikkje opplever 100 % det samme om igjen. og noe der ein kan skipe cutscenes eller lignende slik at ein slepper å sitte i ein time før ein får gjort noko slik som på farcry 2. kan godt vere eit skytespill.
FpsStu Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Mitt drømmespill, Monkey Island 5. Samme stil som MI 3.
Bikkebakke Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Mitt drømmespill, Monkey Island 5.Samme stil som MI 3. Ja! Herregud, det hadde vore fantastisk! Likte ikkje 4`aren så godt diverre, så om me hadde fått eit nytt Monkey Island i same stil som 3`aren - da hadde eg vore i himmelen!
Mokko Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg ser for meg et rom, jeg hengende i noe lignende en fallskjermsele, jeg har på meg en vr-hjelm. Nei, vent, enda bedre - bildet sendes direkte til netthinnen. Et 3-dimensjonalt rullebånd er plassert ved gulvet under meg, og regaerer med å midlertidig senke seg vekk fra føttene når jeg hopper, bevege seg i motsatt retning av beinbevegelsene mine, og i det hele tatt imitere enhver bevegelse jeg gjør i virkeligheten i spillet, slik at jeg får mest mulig frihet til å styre slik jeg vil. Gameplay? Mange muligheter, men en mmo-verden ville selvfølgelig fungert best til formålet. Kanskje flere mmo-er knyttet sammen vha en slags lobby? Skulle hatt et tøft zombie-mmo, ihvertfall, og et annet med et superavansert magisystem, der alle formler baseres på skroller eller runer man finner, og der man kombinere disse slik man vil. Tiden det tar å bruke formelen vil jo åpenbart være basert på hvor lang tid det vil ta å si de nødvendige ordene, slik at man i kamp må vurdere hva slags formler man skal bruke avhengig av motstanderen. ^^ Har i lang tid hatt akkurat samme idé. Du har en to meter høy boks, bed plass til en person inni, og i denne boksen er det en slags 3D-mølle-sak som gjør at du kan gå og løpe rundt i en enorm verden selv om du bare er inni denne boksen. Grafikken er til å forveksle med virkeligheten, og alt oppfører seg virkelig. Hadde bare vært så utrolig genialt..
Tå. Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Måtte vel ha blitt et MMO av et slag. Ser for meg "space colonies"(Les: Firefly, Bravestar) med små spillerstyrte byer, lovløse gjenger, gullrush o.l. Ville vesten på mars anno år 3000 mao. Legg til implants AO style, skillbasert progressjon UO style, ingen instancer og en dynamisk spillerstyrt verden. I can dream on.
Kjetil.. Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg ser for meg et rom, jeg hengende i noe lignende en fallskjermsele, jeg har på meg en vr-hjelm. Nei, vent, enda bedre - bildet sendes direkte til netthinnen. Et 3-dimensjonalt rullebånd er plassert ved gulvet under meg, og regaerer med å midlertidig senke seg vekk fra føttene når jeg hopper, bevege seg i motsatt retning av beinbevegelsene mine, og i det hele tatt imitere enhver bevegelse jeg gjør i virkeligheten i spillet, slik at jeg får mest mulig frihet til å styre slik jeg vil. Gameplay? Mange muligheter, men en mmo-verden ville selvfølgelig fungert best til formålet. Kanskje flere mmo-er knyttet sammen vha en slags lobby? Skulle hatt et tøft zombie-mmo, ihvertfall, og et annet med et superavansert magisystem, der alle formler baseres på skroller eller runer man finner, og der man kombinere disse slik man vil. Tiden det tar å bruke formelen vil jo åpenbart være basert på hvor lang tid det vil ta å si de nødvendige ordene, slik at man i kamp må vurdere hva slags formler man skal bruke avhengig av motstanderen. ^^ Har i lang tid hatt akkurat samme idé. Du har en to meter høy boks, bed plass til en person inni, og i denne boksen er det en slags 3D-mølle-sak som gjør at du kan gå og løpe rundt i en enorm verden selv om du bare er inni denne boksen. Grafikken er til å forveksle med virkeligheten, og alt oppfører seg virkelig. Hadde bare vært så utrolig genialt.. Eh... har had samme konsept selv men ville nokk blitt ulåvlig med en gang pga de idag påstar det er vanskelig å skille mellom spill og virkelighet
Gormers Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 (endret) Jeg har litt lyst til å lage en twitch-fps med cyberpunkish tema og masse fet techno.wipeout-estetikk-fps sort of. Høres tøft ut. Jeg synes det hadde vært kult med et open world post zombie apocolypse infection sandbox katastrofe spill^^ Tenk deg noe far cry 2 greier, bare bedre og med sivile osv i byer. Og så kan d f. eks hende du må beskytte en by mot angrep. Og på vei mellom byer må du kjøre i full fart i ett sett. Eller, det er som regel ikke så mange zombier der, men du er aldri "trygg" som du som regel er i byene". Og siste utvei hvis du sliter kan være f. eks en fruser. edit: har ofte tenkt på at spill som "drives" av musikken eller omvendt hadde vært kult. Endret 9. februar 2009 av Gormers
codex83 Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 (endret) Need for speed Most wanted og GTA med en liten dæsj og inspirasjon fra Mirrors Edge Litt sånn open world opplegg Skjul Og et annet spill som hadde vært kult er Firefly og Knights of the old republic eller no slikt Endret 10. februar 2009 av CodeX
Mikejensen Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Jeg tar det enkelt.... WW2 der man faktsik er Tysker og ikke Amerikaner, Engelskmann eller Russer... Simpelt at man først blir trent som gutt, møter Hitler og kriger for det Tredje Rike. Man taper seførgelig... Men man selv må prøve og overleve. At man til slutt havner i Hitlers bunker og må snike seg ut av byen når han har skutt seg. Tror faktisk det kunne blitt veldig spennende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå