Gå til innhold

classy game covers

Anbefalte innlegg

Skrevet

siste uken har folkene fra somethingawfull vert opptatte med å pøse ut alternative spillomslag. et utvalg av resultatene kan du se her. og er vil du se flere bidrag kan du gå hit.

jeg synes i hvert fall det kom mange morsomme bidrag, her er noen eksempler:

881339-mirrors_edge_super.jpg881349-tetrisclassical_thepain_supe.jpgfuckingtest.jpg

Digital-War.jpg881322-cc_l4d_super.jpg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Mange som er glad i 50 tallet på SA tydeligvis :) Stilen er jo ikke til å ta feil av. Kan det ha noe med Mad Men å gjøre mon tro...

Skjul

Elegant minimalisme i "klipp & lim" stil med sterke kontraster.

Blandet med litt gammel retro inspirasjon (Atari2600):

Skjul

post-63-1095256458_thumb.gif

post-189-1095259958_thumb.jpg

Tradisjonellt sett, så har jo covere ment å trekke til seg oppmerksomhet fra barn. Da var ikke minimalisme og subtile hint om spillets innhold veien å gå. Jeg avskydde for eksempel coverne til Sega Master System. De minte meg om den kjedelige emballasjen på Samvirkelagets lavprisvarer, som utelukkende besto av blå skrift på hvit bakgrunn (jamfør: Coop X-tra varene).

Skjul

I dag er box-art smaken min mer moden (liker jeg å tro). Jeg trenger ikke å stirre på et cover i 10 minutter for å prøve å tolke spillets innhold utfra bildet på esken. Dette gjenspeiles vel også til en viss grad i valgene man gjør i butikken. Skulle jeg valgt spill etter omslaget i dag, så hadde det blitt disse:

Skjul

post-184-1095261615_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...