Gå til innhold

Forum søkefunksjon. Minimum 4 tegn?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Er det mulig å tweake/forandre søkefunksjonen til å være mindre restriktiv på søk?

 

Prøvde nettopp å søke etter Dawn of War 2, og fikk følgende feilmelding:

 

The error returned was:

 

One or all of your search keywords were below 4 characters or you searched for words which are not allowed, such as 'html', 'img', etc, please go back and increase the length of these search keywords or choose different keywords.

 

Det er jo litt problematisk da det er spill som feks DoW som ikke HAR fler bokstaver i tittelen. Det å prøve å gjette seg fram til en trådtittel er jo litt vanskelig da?:)

Endret av nem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe greie på den tekniske delen av ip.board, men jeg ville tro at det krever noe programmering e.l. av forumet for å endre selve søkefunksjonen.

Og det er vel noe som ikke er høyt prioritert nå i begynnelsen. Men vi kan selvfølgelig ønske oss en bedre søkemåte selv om det kan ta lang tid å få det ordnet. :)

 

Men som sagt, jeg har aldrig sett det blitt endret noe annet sted.

Lenke til kommentar
Tror det er en begrensning i SQL?

 

Nå er jeg skikkelig langt ute på greinen her, har null peil på sånt men jeg vet jeg har lest om det et annet sted...

Det er det ikke. Men med en gang man går fra 4->3 eller eventuelt søk på 2 sammenhengende tegn får man plutselig ganske mange flere treff og mer data som må søkes igjennom, som igjen trekker ressurser.

Lenke til kommentar

Dette er begrensninger som er gjort i selve forumprogramvaren det ikke er mulig å få gjort noe umiddelbart med. IPS har selv gjemt seg bak disse unnskyldningene om at det faktisk er begrensninger når man søker i SQL, men husker ikke helt det offisielle svaret de ga på det.

 

Jeg er heller ikke Ueland. Vi får se om noen av driftskarene til Gamer.no kan se om de kan gjøre noen ting med forumet når de har tid, nå regner jeg med at de stadig oppdaterer og vedlikeholder sitt nye publiseringssytem ;)

Lenke til kommentar

Søkefunksjonen til IPS er generelt svak. Det man eventuelt kan gjøre som en løsning er å lage et google søk for forumet, dette vil sikkert finne mye mer relevante treff fremfor forumets egen søkefunksjon.

 

Søkefunksjonen kan jo så klart bli forbedret hvis en av drifterne (koderne om du vil) tar seg jobben med dette. Men det er ingen lett sak, og slik som TSP poengterer så har de sikkert hendene fulle alt. Som jeg har sakt så mange ganger før, vi må bare gi dem tid. :)

Lenke til kommentar

En ting til om søkefunksjonen. Er det bare jeg som synes at den avanserte søkefunksjonen ikke er veldig avansert? Jeg savner muligheten for

- Søke i tittel, meldingstekst eller begge

- Begrense søket til en tidsperiode

- Vise treff som poster eller tråder

 

Jeg har trålet gjennom kontrollpanelet mitt for å se om det finnes mulighet for å aktivere de avanserte valgene, men jeg fant ikke noe. Vil det komme endringer i søkefunksjonen etter hvert?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...