Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Er så morro. Folk ser en video, så er alle enige.

 

Joda. At det ikke er LAN support er teit, men bryr vi oss egentlig? Jeg mener. For det første så har vel folk kommet seg ut av ISDN tiden, og vi som faktisk spiller starcraft 2, har da vel internett. Så vi kan da LANE dette også. Et ok lan (med kiosk tøser) har også internett.

 

Så sier du, jo men hva med den gangen jeg og en kompis er på en hytte i gol og vi vil spille sc2. Da spør jeg først, hva faen skal du spille for når du er på fjellet, og så sier jeg etterpå at det er kommet ut en løsning som gjør at det går ann å spille offline. Dette vil det helt sikkert.

 

Jeg liker VELDIG dårlig at jeg må være avhengig av at battle.net -serverne til Blizzard er oppe og ikke bugger for å kunne spille sammen når alle sitter på samme nettverk uansett. Det er jo der hovedproblemet ligger. Du har ingen kontroll og må styre deg etter nedetidene til blizzard - ikke bra =/ Blizzard har jo helt klart lagt vekk på at alle spill skal spilles igjennom blizzard sine servere. Liker det ikke.

 

Og selvom DU ikke har behov/lyst til å game på fjellet, så betyr ikke det at det er slik for alle andre?

 

 

Litt av det som er greia er at battle.net 2.0 ikke har noen særlig nye features. Den har færre enn tidligere. Det er ingenting som veier opp for manglene. IMHO

Endret av Decreeofj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så morro. Folk ser en video, så er alle enige.

 

Joda. At det ikke er LAN support er teit, men bryr vi oss egentlig? Jeg mener. For det første så har vel folk kommet seg ut av ISDN tiden, og vi som faktisk spiller starcraft 2, har da vel internett. Så vi kan da LANE dette også. Et ok lan (med kiosk tøser) har også internett.

 

Så sier du, jo men hva med den gangen jeg og en kompis er på en hytte i gol og vi vil spille sc2. Da spør jeg først, hva faen skal du spille for når du er på fjellet, og så sier jeg etterpå at det er kommet ut en løsning som gjør at det går ann å spille offline. Dette vil det helt sikkert.

 

Når det gjelder chatrooms, så har blizzard hele tiden sagt dette vil komme etter release. Jeg råder folk til å faktisk lese forumene til sc2/blizzard før de begynner å skrike ut. Vanligvis er det ting du ikke hadde brydd deg om uansett før du så videon.

 

Blir for dumt folkens.

 

 

Må også si hvor idiotisk husky faktisk er som presterer å si, "for å spille dette på lan må alle ha hver sin kopi til 60dollar".

OUTRAGe, må jeg faktisk betale for et spill? Blir så frutrert over folk. ALle som er med på lan for å spille sc2, eller er med i sc2 turneringer, har da vel kjøpt det fra før. Så skjønner ikke helt problemet.

 

Vær så ignorant du vil, men man trenger ikke være Einstein for å mislike at funksjoner som har vært her i over 10 år no plutselig blir strippet for pga noen liker å piratkopiere. Dette går som vanlig utover oss som faktisk kjøper og elsker spillene.

 

Har du i det hele tatt lest intervjuet med han her Frank som eg mener han heter?

Lenke til kommentar

Er ikke så opptatt av lan eller crossrealm spilling jeg (selv om jeg godt forstår at andre er det), men synes fortsatt Bnet 2.0 er helt forferdelig. Det er lite intuitivt, har dårlig ui, mangler essensielle funksjoner (blant annet chatrooms) og har noen helt håpløse designvalg (måten custom games håndteres på er til å gråte av).

 

For all del Bnet 2.0 fungerer tålelig, men er omtrent slikt jeg forventer av en helt middels utvikler. For Blizzard som tidligere har vært perfeksjonister angående design og polish, er dette overhodet ikke godt nok. Spillene er forhåpentligvis like gode som alltid, men merker at jeg er mer reservert i forhold til min klokketro på Blizzard enn jeg tidligere har vært.

Lenke til kommentar

Akkurat det med ingen mulighet til LAN og ingen Chatroom(i starten hvertfall, kan bli addet etterhvert hvis blizzard ønsker det) kommer personlig ikke til å påvirke meg i det hele tatt. Jeg har en veldig stabil linje og god hastighet. Men så er ikke jeg så trangsynt at jeg kun tenker på åssen det vil påvirke meg og drite i åssen det vil påvirke alle andre.

 

Jeg ser ingen god grunn til at chatrooms skulle bli fjernet, og skylde på spam er jo helt idiotisk når det går fint å bare ignorere det eller bare lage ett eget chatroom for å unngå all spam på "general chat", det vansklig å møte på nye folk å spille med gjennom spillet siden eneste måten du får møtt folk er gjennom å spille imot dem og er litt vansklig å holde en samtale eller noe lignende mens man spiller.

Man kan jo alltids lage en party chat men det er vansklig å invitere folk(hvis det i det hele tatt går, har ikke prøvd) som ikke er i friends lista, må jo gå inn på match history og finne gamet og så finne profilen til en person for å så muligens legge ham til i friends liste.

 

Og internett er bra tilgjenglig i norge kanskje men verden er større enn det, det er ikke alle som har så bra linje at det går å spille over nettet med hverandre på ett lite LAN party med noen venner.

 

De sier jo t det er for å hindre pirat kopieringer men helt ærlig så kommer dette bare til å øke antallet av pirat kopier som blir lastet ned. Det blir jo garantert noen "hackere" som kommer til å lage en LAN addon osv til spillet og det er jo veldig mange som vil ha det så derfor kommer de til å laste ned en pirat versjon så de kan spille på LAN sammen.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen god grunn til at chatrooms skulle bli fjernet, og skylde på spam er jo helt idiotisk når det går fint å bare ignorere det eller bare lage ett eget chatroom for å unngå all spam på "general chat", det vansklig å møte på nye folk å spille med gjennom spillet siden eneste måten du får møtt folk er gjennom å spille imot dem og er litt vansklig å holde en samtale eller noe lignende mens man spiller.

I tillegg er det én bnet-account pr. kjøpte spill, og dermed kan det være effektivt å banne de som spammer.

 

 

Har et spørsmål:

Hvordan er det med kjøp av brukt SC2? Vil man kunne installere spillet, og vil man kunne lage en battle.net-konto?

Lenke til kommentar

I tillegg er det én bnet-account pr. kjøpte spill, og dermed kan det være effektivt å banne de som spammer.

 

 

Har et spørsmål:

Hvordan er det med kjøp av brukt SC2? Vil man kunne installere spillet, og vil man kunne lage en battle.net-konto?

 

Tviler litt for å være helt ærlig, må vel ha egen cd-key for hver Bnet konto, går sikkert å installere spillet men må sikkert kjøpe en cd-key av blizzard for å kunne spille.

Synes å huske å ha lest ett sted at det skal gå ann å kjøpe SC2 CD-Keys på den blizz shoppen senere.

Lenke til kommentar

Er så morro. Folk ser en video, så er alle enige.

 

Joda. At det ikke er LAN support er teit, men bryr vi oss egentlig? Jeg mener. For det første så har vel folk kommet seg ut av ISDN tiden, og vi som faktisk spiller starcraft 2, har da vel internett. Så vi kan da LANE dette også. Et ok lan (med kiosk tøser) har også internett.

 

Så sier du, jo men hva med den gangen jeg og en kompis er på en hytte i gol og vi vil spille sc2. Da spør jeg først, hva faen skal du spille for når du er på fjellet, og så sier jeg etterpå at det er kommet ut en løsning som gjør at det går ann å spille offline. Dette vil det helt sikkert.

 

Når det gjelder chatrooms, så har blizzard hele tiden sagt dette vil komme etter release. Jeg råder folk til å faktisk lese forumene til sc2/blizzard før de begynner å skrike ut. Vanligvis er det ting du ikke hadde brydd deg om uansett før du så videon.

 

Blir for dumt folkens.

 

 

Må også si hvor idiotisk husky faktisk er som presterer å si, "for å spille dette på lan må alle ha hver sin kopi til 60dollar".

OUTRAGe, må jeg faktisk betale for et spill? Blir så frutrert over folk. ALle som er med på lan for å spille sc2, eller er med i sc2 turneringer, har da vel kjøpt det fra før. Så skjønner ikke helt problemet.

 

Vær så ignorant du vil, men man trenger ikke være Einstein for å mislike at funksjoner som har vært her i over 10 år no plutselig blir strippet for pga noen liker å piratkopiere. Dette går som vanlig utover oss som faktisk kjøper og elsker spillene.

 

Har du i det hele tatt lest intervjuet med han her Frank som eg mener han heter?

Er dessverre ikke ignorant. Er bare smart nok til å forstå at blizzard er en bedrift de også, som vil tjene penger.

 

Og gir da vel f i om noen mangler er der som jeg ikke savner.

 

Føler som noen folk her inne aldri blir fornøyd og sutrer om det ene eller andre hele tiden.

Lenke til kommentar

Akkurat det med ingen mulighet til LAN og ingen Chatroom(i starten hvertfall, kan bli addet etterhvert hvis blizzard ønsker det) kommer personlig ikke til å påvirke meg i det hele tatt. Jeg har en veldig stabil linje og god hastighet. Men så er ikke jeg så trangsynt at jeg kun tenker på åssen det vil påvirke meg og drite i åssen det vil påvirke alle andre.

 

Jeg ser ingen god grunn til at chatrooms skulle bli fjernet, og skylde på spam er jo helt idiotisk når det går fint å bare ignorere det eller bare lage ett eget chatroom for å unngå all spam på "general chat", det vansklig å møte på nye folk å spille med gjennom spillet siden eneste måten du får møtt folk er gjennom å spille imot dem og er litt vansklig å holde en samtale eller noe lignende mens man spiller.

Man kan jo alltids lage en party chat men det er vansklig å invitere folk(hvis det i det hele tatt går, har ikke prøvd) som ikke er i friends lista, må jo gå inn på match history og finne gamet og så finne profilen til en person for å så muligens legge ham til i friends liste.

 

Og internett er bra tilgjenglig i norge kanskje men verden er større enn det, det er ikke alle som har så bra linje at det går å spille over nettet med hverandre på ett lite LAN party med noen venner.

 

De sier jo t det er for å hindre pirat kopieringer men helt ærlig så kommer dette bare til å øke antallet av pirat kopier som blir lastet ned. Det blir jo garantert noen "hackere" som kommer til å lage en LAN addon osv til spillet og det er jo veldig mange som vil ha det så derfor kommer de til å laste ned en pirat versjon så de kan spille på LAN sammen.

Nå skal ikke jeg være frekk her. Men greit du er kanskje edel når du sier at du bryr deg om at folk ikke får spilt sc2 i uganda bare fordi de har dårlig internett tilgang. Sorry, men kjøper den ikke.

 

SC2 kommer til å selge bra uansett. Det hjelper ikke at 5000 team liquid folk skriker at de ikke liker bnet 2.0. De kjøper spillet uansett. Samme med 99% av folka her inne. Det er mangler mange oss sikkert ikke hadde lagt merke til hadde vi ikke lest diverse sider og sett diverse videoer. Men de er jo sikkert kult å følge strømmen

 

Det at blizzard lager enn drm aktivering første gang du spiller/installerer syntes jeg bare er bra.

Lenke til kommentar

Kjenner du ikke til Blizzard? Blizzard som før hadde ikke driti i spillerne sine og lagde det dårlig uansett, "fordi folk kjøper det uansett hva faen for no dritt vi lager". Det er sånn Activision opererer, ikke Blizzard.

 

Det er jo en av tinga folk virkelig reagerer på, Blizzard har pluttselig endra seg veeeeldig. Grunnen til at Blizzard har vært så populære er jo fordi de har laget KNALLGODE spill, som er 100% polerte og med tjenester som er 100%. Dette er ikke 100%.

 

 

Grunnen til at han kalte deg ignorant var vel fordi du snakka om disse manglene som om siden DU ikke trenger de, vel da trenger vel for faen ingen andre de heller.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er så ramaskrik rundt Bnet 2 er jo at de går tilbake på hva det tilbyr. For casual gamers som meg selv som bare spiller med venner så har jo dette nada niks å si. Det er jo for oss de legger inn facebookgreiene og gjør Bnet forenklet å bruke. Men Blizzard må da være et av spillutviklerne som vet mest om blodfans. De står jo bak tre av spillhistoriens beste serier og har så lenge jeg har spilt spill vært de som har levert med måte. Blizzard er kvalitet.

 

Jeg syns det er greit at SC2 låses til din Bnet-konto og at det er en DRM-løsning. Det finnes verre. Men når den skal låses på den måten så blir det absurd å låse spillere inn i regioner. Det er som å si: "Vi lagde et av de mest populære konkurransespillene i verden og har masse erfaring med det, men i vårt nyeste så kan ikke europeere spille mot asiater." Nok en gang, noe som mest sannsynlig ikke kommer til å ramme meg. Men det er nok av spillere der ute som kommer til å føle seg låst. Og det er ikke akkurat nytt at du kan skaffe venner over nettet som kommer fra andre regioner.

 

Hadde Bnet vært et nytt produkt så hadde ikke klaginga vært så intens. Men når de slenger på 2.0 og det føles som en nedgradering så er vel det feil vei?

Lenke til kommentar

Må også si hvor idiotisk husky faktisk er som presterer å si, "for å spille dette på lan må alle ha hver sin kopi til 60dollar".

OUTRAGe, må jeg faktisk betale for et spill? Blir så frutrert over folk. ALle som er med på lan for å spille sc2, eller er med i sc2 turneringer, har da vel kjøpt det fra før. Så skjønner ikke helt problemet.

 

 

Virker som du har missforstått litt, det husky sier er at det er IDIOTISK at spillet ikke er zone fritt som alle de andre spilla fra blizzard er, atlså hvis du vil spille på amerikanske servere må du nå kjøpe et amerikansk spill osv osv.. hvorfor ikke bare la spillet være zone fritt som alle de andre? Blizzard har også blitt ganske rar i det siste, de bryr seg ikke så mye med community lengre, er nesten penger , penger , penger... men det kommer garantert ifra activision, uten tvil.. de er vel like penge griske som EA så ting må skje i all hast..

 

Blizzard har alltid tatt den tiden de trenger med spill, men med starcraft 2 virker det som om de har dårlig tid å må bare slenge ut et spill i hu og hast (sikter da til at de plutselig bestemte seg for å spillte sc2 i 3 deler/spill)

Lenke til kommentar

Tilhører også gjengen som ikke bryr seg stort om LAN muligheten. Jeg har vært på flere små lanparties hvor flere titalls folk sitter og spiller wow side om side, disse vil kunne spille sc2 på samme lanet uten problemer. De trenger heller ikke å ha med seg hver sin cd, så lenge de har hver sin battle.net konto.

Lenke til kommentar

Siden når har blizzard begynt å drite i spillerne? Vil gjerne se hva de gjør som er så mye verre enn det noen andre gjør. Deres DRM var ganske mild og de gjorde den nylig mildere.

 

Mye av det som nevnes sier de skal utbedres, og jeg tror faktisk blizzard holder ord. At de ikke har tatt seg god til med SC2 er også svada, de har brukt over dobbelt så lang tid som andre utviklere bruker på ett RTS.

 

Battle.net 2.0 ser ut til å ligge bak skjema, ja, men de har da sagt at mye skal utbedres etter launch. Hvor mange andre utviklere kan si det? De fleste legger til nye features i expansions eller oppfølgere, Blizzard oppdaterte starcraft med ny funksjonalitet i ca ett tiår.

 

Er enig i endel av poengene som blir tatt fram hos team liquid og i videoen, men reaksjonene er helt ute av proposjoner :p Hva er så utrolig galt med starcraft 2/battle.net som kommer at dere ikke kommer til å kjøpe og elske det?

 

PS: kan ikke huske sist battle.net serverne som driftet starcraft eller warcraft 3 har vært nede, noen som vet?

 

PPS: Angående salg av SC2, jeg vil anta battle.net konto effektivt dreper bruktmarkedet, men bruktmarked i cd-key avhengige spill er relativt lite fra før av såvidt jeg vet så tror ikke det merkes stort. Eventuelt kan man lage en ny battle.net konto kun for SC2 og selge den videre om du skulle ha ønske om det.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Blizzard har vel frie tøyler med utviklingen av selve SC2 spillet, men etter det jeg har skjønt så har activision lagt stort press på å få utviklet battlenet 2 på en måte som passer dem best, altså best mulig måte å tjene penger. Var jo de som ville ha bort chatrooms etter det jeg skjønte.

Og var vel noe om at de ville lage Bnet2 lignende Xbox Live systemet men akkurat den skjønner jeg ikke i det hele tatt, Xbox Live er jo designet for konsoll, noe som gjør at chatrooms f.eks. er veldig lite attraktivt siden det tar aaaaaaalt for lang tid å chatte med tekst på konsoll.

Men det er jo en helt naturlig på PC siden vi spiller med tastatur uansett.

 

Selv gleder jeg meg til release, kan nesten ikke vente med å prøve singleplayer delen :D

Men tror at Bnet2 kommer til å suge en stund til fremover etter release.

Lenke til kommentar

Chronilus, har du noen lenker til noe av dette? Høres egentlig bare merkelig ut og skulle gjerne likt å se intervju/lignende som sier noe om dette. Sist jeg sjekket hadde blizzard frie tøyler som selskap punktum final.

 

Suge? Du mener det er så dårlig? :p Kan du forklare hva som er så dårlig?

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor online skal suge når den ikke gjør det nå? Alt funker fint her ihvertfall.

Tja kommer an på hvordan man ser det.

 

Personlig mista jeg kontakten med mange online venner når World of Warcraft kom: Vi hadde spilt EverQuest, DaoC, AO, EQ2, og litt forskjellig annet sammen, men når WoW kom som var lokalisert, ble det til at australiere, koreanere, amerikanere og europeere ikke valgte samme server naturligvis.

 

Det er bortimot umulig å bli kjent med folk slik battle.net er nå. Det er null community. Det man har er eksterne commmunities, som team liquid, starcraft legacy, gamer.no osv som fungerer som steder folk legger igjen informasjonen sin for å få kontakt med andre spillere.

 

Det battle.net trenger etter min mening er mindre fokus på casual players, og mer fokus på community ...

 

Noe så enkelt som å implementere IRC og regionsløst spilling hadde løst veldig mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...