Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Vel, de skal jo ta ett steg med å gjøre oss chatte på kryss av spill/servere. Perfekt? Nei, men ett steg i rett retning er det.

 

Vi får se hva klan support bringer på banen egentlig, håper at man kan lage en slags mini side i sc2 som folk kan besøke osv. Mye å håpe på, men satser på at blizz får det til, bare ikke fort. Det er de ikke kjent for.

 

Når starcraft er lansert, og battle.net viser seg å ha "alvorlige" (altså, det viktigste er tross alt på plass, men det finnes en viss standard i RTS og andre spill, og dobbelt opp for blizzard produkt) så forventer og håper jeg folk klager så blizz vet hva de må utbedre på den delen først og fremst. Tror derimot det er veldig mye arbeid å få kryss spill kommunikasjon opp å kjøre med f.eks. WoW siden spillet sannsynligvis ikke var utviklet med dette i tankene.

 

Utviklingen har gått...feil vei fra starten av betaen syns jeg derimot. Ting som var der og fungerte er tatt vekk og erstattet med ikke fult så gode ting. Tenker da spesielt på custom games. Å kunne adde facebook venner var kjekt, å ikke kunne adde ved hjelp av ingame nick var ikke fult så kjekt. Men den tid, den sorg. Venter til launch med å leke drama queen, men da blir det uansett 1-2 uker med SP/MP rus uten tanke på småfeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Virker som du har missforstått litt, det husky sier er at det er IDIOTISK at spillet ikke er zone fritt som alle de andre spilla fra blizzard er, atlså hvis du vil spille på amerikanske servere må du nå kjøpe et amerikansk spill osv osv.. hvorfor ikke bare la spillet være zone fritt som alle de andre? Blizzard har også blitt ganske rar i det siste, de bryr seg ikke så mye med community lengre, er nesten penger , penger , penger... men det kommer garantert ifra activision, uten tvil.. de er vel like penge griske som EA så ting må skje i all hast..

 

Blizzard har alltid tatt den tiden de trenger med spill, men med starcraft 2 virker det som om de har dårlig tid å må bare slenge ut et spill i hu og hast (sikter da til at de plutselig bestemte seg for å spillte sc2 i 3 deler/spill)

 

Her måtte eg smile litt. Dårleg tid? Utviklinga av SC2 har holdt på sidan 2003. Og plutseleg bestemt seg? Trur du dette var noko dei fann ut dagen før dei annonserte det? Utviklinga av Brood War starta kort tid etter SC kom ut i 1998, var det noko dei plutseleg fann på at dei skulle gjere også? Eller hadde dei kanskje allereie planlagt å lage ein expansion då også? Einaste forskjellen no er at dei planlegg to, og at vi veit om det.

 

 

Det er jo en av tinga folk virkelig reagerer på, Blizzard har pluttselig endra seg veeeeldig. Grunnen til at Blizzard har vært så populære er jo fordi de har laget KNALLGODE spill, som er 100% polerte og med tjenester som er 100%. Dette er ikke 100%.

 

Du kan godt utdjupe korleis Blizzard har endra seg veldig i det siste. Dei har framleis til gode å gje ut eit spel som ikkje er plankpolert. At dei har tatt konkrete val i forhold til kva dei vil og ikkje vil ha med i bnet 2.0 gjere dei ikkje til ein dårlegare utviklar, så lenge dei kan argumentere for desse vala. Om ein er einig i denne argumentasjonen derimot, er noko heilt anna. Men det blir for dumt når folk med ein gong kastar skylda på Activision og oppfører seg som om Blizzard er på veg rett til... ja... Char om ein vil.

Lenke til kommentar

 

Personlig mista jeg kontakten med mange online venner når World of Warcraft kom: Vi hadde spilt EverQuest, DaoC, AO, EQ2, og litt forskjellig annet sammen, men når WoW kom som var lokalisert, ble det til at australiere, koreanere, amerikanere og europeere ikke valgte samme server naturligvis.

 

 

Og det kommer det helt sikkert IKKE til å endres på, og det er heller ikke det som er klagepunktet. Slik har Blizzard gjort det i både SC1 og WC3, og det fins ingen god grunn til at det skal være annerledes.

 

Klagepunktet kommer når man, *i motsetning til tidligere (VIKTIG PUNKT)* ikke kan logge seg på de andre "realms", og lage seg en konto der, men må kjøpe et nytt spill som bindes opp mot hvert "realm".

 

Kort fortalt: I WC3 kunne jeg enkelt logge på en smurf-account på US East om jeg ville spille med amerikanere, og så logge på main på EU serveren etterpå. Det er dette som det for øyeblikket ser ut til at ikke skal være tillatt, og det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar

 

Personlig mista jeg kontakten med mange online venner når World of Warcraft kom: Vi hadde spilt EverQuest, DaoC, AO, EQ2, og litt forskjellig annet sammen, men når WoW kom som var lokalisert, ble det til at australiere, koreanere, amerikanere og europeere ikke valgte samme server naturligvis.

 

 

Og det kommer det helt sikkert IKKE til å endres på, og det er heller ikke det som er klagepunktet. Slik har Blizzard gjort det i både SC1 og WC3, og det fins ingen god grunn til at det skal være annerledes.

 

Klagepunktet kommer når man, *i motsetning til tidligere (VIKTIG PUNKT)* ikke kan logge seg på de andre "realms", og lage seg en konto der, men må kjøpe et nytt spill som bindes opp mot hvert "realm".

 

Kort fortalt: I WC3 kunne jeg enkelt logge på en smurf-account på US East om jeg ville spille med amerikanere, og så logge på main på EU serveren etterpå. Det er dette som det for øyeblikket ser ut til at ikke skal være tillatt, og det er der problemet ligger.

Jeg tror du skal finne ut hva du snakker om før du svarer ...

 

Det er akkurat slik WoW fungerer. Kjøp amerikansk kopi for å spille på amerikansk server. Kjøp europeisk kopi for å spille på europeiske servere. For World of Warcraft. Akkurat likt som de har planlagt for Starcraft 2.

 

I Starcraft 1 kan du velge, med en key, å logge på hvor du vil. Noe helt annet.

Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det han sier?

 

I world of warcraft kan jeg forstå det siden billing kan bli ganske merkelig, ha en asia konto som er drit billig og spille på EU server kunne lett blitt ett utbredt problem.

Jo men når folk påstår at dette er noe nytt, og i motsetning til tidligere spill, vil jeg gjerne poengtere at dette er noe som Blizzard allerede har gjort i ett tidligere spill.

 

Og for de som sier det ikke spiller noen rolle: det gjør det faktisk.

Lenke til kommentar

Jeg står for det jeg sa, selv om mitt sitatvalg muligens var noe misvisende.

 

Og nei, jeg vil absolutt IKKE matches automatisk mot andre ender av verden. Er ofte ille nok med "lokal" delay, kan godt spare meg å turen over dammen.

 

Hvordan WoW fungerer (i likhet med omtrent alle andre MMO-er) er etter min mening irrelevant for denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Han sier jo at han kan gjøre dette i WC3, men ikke i Starcraft II. Så da er det jo en merkelig tilbakegang på funksjonalitet de har hatt i tidligere spill som iallefall ikke jeg greier å se noen begrunnelse for, i motsetning til ett MMO som WoW.

Tror du spillet vil koste det samme i alle land i verden?

 

... der har du argumnetet ditt.

Lenke til kommentar

Han sier jo at han kan gjøre dette i WC3, men ikke i Starcraft II. Så da er det jo en merkelig tilbakegang på funksjonalitet de har hatt i tidligere spill som iallefall ikke jeg greier å se noen begrunnelse for, i motsetning til ett MMO som WoW.

Tror du spillet vil koste det samme i alle land i verden?

 

... der har du argumnetet ditt.

 

Er redd for at du har rett her ja... :(

Økonomi er som regel det det kommer tilbake til i slike spørsmål, dessverre.

Lenke til kommentar

Vel, problemet er vel gjerne at prisingen blir, ved ett globalt market, umulig. Kjører man på høyeste kurve vil de land med lavere inntekt få tilnærmet null i salg siden ingen har råd. Kjører man på lavere importerer gjerne folk for å spare penger og lokale salgssteder taper enormt med penger, og der igjen utviklerne.

Lenke til kommentar

Vel, problemet er vel gjerne at prisingen blir, ved ett globalt market, umulig. Kjører man på høyeste kurve vil de land med lavere inntekt få tilnærmet null i salg siden ingen har råd. Kjører man på lavere importerer gjerne folk for å spare penger og lokale salgssteder taper enormt med penger, og der igjen utviklerne.

Det er ett spørsmål om kost/nytte her også.

 

Kan Blizzard si:

- Spillet koster 350kr i USA

- Spillet koster 430kr i europa generelt

- Spillet koster 500kr i sverige

- Spillet koster 600kr i norge

- Spillet koster 200kr i asia

- Spillet koster 130kr i (fattig land)

 

... og samtidig hindre private firmaer og importere tusenvis av kopier for 130kr, og selge dem i Norge?

 

Sannsynligvis kan de ikke det.

 

Jeg tror ikke dette er ett valg som er gjort pga frykten for at enkeltpersoner kan personlig importere sin private kopi.

 

Jeg tror dette er valg som gjøres for at ikke komplett.no skal kjøpe 50 000 kopier fra ett fattig land og selge dem i Norge.

 

Uansett er jeg veldig mot denne formen for regionalisering, men det er åpenbart at det er ett stort økonomisk motiv her.

Lenke til kommentar

 

Noes, not mah tanks! :p

 

Nei seriøst, spiller mest 2v2 med en kompis (T + Z), og tanks er det absolutt mest irriterende å spille mot, selv om jeg har tilgang til dem selv (og selvsagt bygger dem, de er omtrent nødvendige i 2v2 games som varer litt)

Bekymrer meg pent lite rundt de andre "nerfene" dog :p

Lenke til kommentar

Da var betaen over og alle replayene dine er gått til helvete.

Takk Blizzard for at dere varslet så jeg kunne ta backup av de først ........

Fy flate sier jeg bare. Ca 500 replays med sinnsykt gode kamper jeg tanke å forevige i film fra betatiden. Alt borte .................

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...