Gå til innhold

Halo Wars - forventninger


Dinsdale

Poll? Her også?  

1 stemme

  1. 1. Hvilken Hero foretrekker du?

    • Captain Cutter
      5
    • Sergeant Forge
      10
    • Professor Anders
      8
    • Arbiter
      12
    • Brute Chieftain
      3
    • Prophet of Regret
      5


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Men enkle strategier? har saa langt bare bygget random, og f.eks bare Hawks eller Locust. Hva burde jeg gjore? Klarer normal, men har ikke sjangs mot heroic.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Locusts failer mot alt annen enn bygninger, ikke bruk dem.

 

Det beste tipset man egentlig kan gi er å scoute motstanderen og bygge noe som kontrer det han bygger. Hvis han lager marines, lager du tankser eller flammekastere/jackals. Hvis han går for air, lager du anti-air som Wolverines eller Vampires.

 

Jeg kan si mye smart om counters, det man må skille mellom er soft counters og hard counters. Warthogs, Ghosts, Marines og Grunts er alle soft counters til air. Vampires og Wolverines er hard counters. Så husk hva som slår hva.

 

Bortsett fra hvilke eheter du har, må du huske på å bygge opp en økonomi, forsvare deg, angripe, utvide osv. Det er hundre ting å tenke på, som i hvilket som helst annet RTS. Når du blir bedre kjent, kan du finne ut ulike build orders for de lederne du liker best.

 

Det blir vanskelig å skrive standard taktikker for et spill som er så basert på counters. Fortell heller hvorfor du taper, hvilken build order du bruker osv. Så kan jeg hjelpe deg å slå det du har problemer med.

 

Dette ble sikkert veldig rotete. Hadde det vært flere enn tre personer på dette forumet som spilte Halo Wars hadde jeg skrevet en guide, men det gidder jeg ikke nå.

Lenke til kommentar

Vi er et par stykker på forumet som spiller ganske regelmessig, så det er bare å henge seg på når vi spiller eller spørre om tips.

 

Det er ofte man kan gjette seg til hva motsanderen lager utfra hvilken leder de er, f.eks. lager Anders nesten alltid hornets/hawks og/eller warthogs, Cutter lager infanteri, mens Forge lager tanks. Utfra dette kan du helt fra begynnelsen gjøre visse grep for å countre. Det er ikke alltid dette gjelder, så som drugiS poengterer, er det viktig å scoute og tilpasse taktikken underveis.

 

Jeg stemmer for at du lager en guide, drugiS :)

 

Edit: Litt ekstra fyll her og der..

Endret av rekyl
Lenke til kommentar

Det er sinnsykt irriterende at man må bygge bygninger på en slags plate, ( :blink: ) og at man bare kan ha 40 "innbyggere" eller hva det heter. På f.eks Red Alert-spillene kan man ha så mange kjøretøy og folk man vil, i tillegg til å bygge basen slik man vil.

 

Uansett var campaigns skikkelig moro, så det kommer jeg til å fortsette med. :)

Lenke til kommentar
Det er sinnsykt irriterende at man må bygge bygninger på en slags plate, ( :blink: ) og at man bare kan ha 40 "innbyggere" eller hva det heter. På f.eks Red Alert-spillene kan man ha så mange kjøretøy og folk man vil, i tillegg til å bygge basen slik man vil.

 

Uansett var campaigns skikkelig moro, så det kommer jeg til å fortsette med. :)

Vel, dette er ikke Red Alert :) Jeg syns det er greit med begrensninger på både base og population. Da er man litt mer nødt til å passe på hvilke bygninger og enheter man lager.

 

Campaign er genial syns jeg. For en skikkelig utfordning, slå på et par debuff-skulls og spill på Legendary ;)

Lenke til kommentar

Man kan ha så mange enheter man vil i Red Alert? Det kan jeg tenke meg lagger ganske heftig online.

 

Grunnen til at det er faste bygningsplasser er fordi Ensemble ville lage et RTS hvor man fokuserte på kamper hele tiden. De tenkte at de sekundene man brukte på å vurdere hvor en bygning skulle stå, er sekunder man kunne brukt på å kjempe mot motstanderen istedenfor.

 

Forresten kan du ha maks 60 populasjon hvis du er Covenant. De 40 vanlige + oppgradering for 10 ekstra + den bygningen du kan ta med infanteri for 10 ekstra populasjon på et 2v2-map.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I helgen er jeg nok med på det meste. Laland har så vidt begynt å lukte på Halo Wars igjen, så dette lover godt. Hvis Gormers også vil være med, har vi i hvert fall nok til en 2v2. Så kan jo Rekyl og jeg vaske gulve med dem som måtte prøve seg på oss.

 

Neida, vi kan sikkert bytte litt om på lagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...