Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

madros, det er ingen som bryr seg og det virker jo som at du forventer stående applaus med ditt meningsløse innlegg. La den tråden her handle om positiv og nyttig Aion prat for de som liker spillet...

 

Hei jeg er uenig. La denne tråden være en tråd som viser hva folk mener om Aion. Jeg mener når man bruker 400,- på ett spill er en tråd som dette stedet å gå for å finne ut om det er ett spill som passer. Da blir det dumt om tråden blir highjacket av fanboys som klikker om de hører noen ytre seg negativt. La det bli en positiv og nyttig tråd for de som liker spillet, for de som misliker spillet og de som ikke har bestemmt seg. Klart man må få ut sin frustrasjon om man bruker 400kr og 40 timer på noe helt feil.

Jeg bestemmte meg for å teste det for 3-4 år siden når det lå med en flyer i city of villains, noe jeg angrer litt på nå.

Jeg har spillt meg og er lvl 10 atm. Det er altfor kort å bygge noen mening på når det gjelder online spill men prøver å si litt om mitt inntrykk.

Jeg har fått vinger og pet. Det var jo litt gøy, men hovedinntrykket til nå er at her var det ikke mye nytt. I 2009 forventer man at uviklere finner på bedre interface, og litt orginalitet. Vinger er jo på ett vis orginalt, men hele spillet minner mest om noe man har sett tusen ganger før i mmorgs. Det er også utrolig irriterende dialog mellom pc og npc. Jeg klarer ikke bli engasjert rett og slett. Jeg skal prøve å ha tolmodighet til å spille meg ihvertfall opp til lvl20-25 før jeg bestemmer om dette er noe for meg. Det virker ikke veldig lovende så langt.

takk, endelig en som fortår hva jeg mener. for min del, er aion kjedelig. Repeterende quester, grinding, tar enormt mye tid å lvle opp, blir ikke "gøy" osv. derfor har jeg sluttet. angrer på at jeg kjøpte dette. Og ramusama, jeg bryr meg lite om mine kommentarer skaper drama/bråk, om du blir lei deg av å lese mine innlegg, så er det ditt problem. har heller ikke tenkt å skrive en stil på hvorfor jeg har sluttet med aion

 

nevn ET spill som ikke har repeatable quests... ET SPILL..

grunn til folk blir dritt lei preket ditt Madros er pga du spyr ut ting du tydeligvis ikke har peiling på.. Et typisk trekk av folk som hadde WOW som sitt første mmo og tror alle spill var og blir som det, men for all del hvis du quiter så skjønner jeg ikke hvorfor du henger her i det hele tatt lengre.. som sagt tidligere WoW er ----> den veien.. kos deg der for mmo`s blir ikke like lette som WoW

 

Og det her er ikke no fanboi shit hvis du tror det, er bare fakta som er lagt rett ut.. MMO`s har vært tidskrevende fra det første spillet som kom (ser jeg da bort i fra muds... siden det er strengt talt browser spill), og Aion laget de "lettere" enn de tidligere spillene ncsoft har gitt ut

 

 

Tror du har totalt missforstått hva folk prøver å si. La meg prøve kort å forklare deg hva du missforstår:

 

Det er ingen som vil ha et nytt WoW spill, det er nettopp derfor folk blir skuffa over Aion, fordi det kommer med _ingenting_ nytt gameplay messig. Samme døve questa, samme døve dialoger mellom NPC og PC. Du blir rett og slett ikke engasjert til å bli slukt inni en verden der du vil føle deg viktig. Det funka for 5 år siden i WoW fordi da var det MYE mindre spillerbase som faktisk hadde spilt MMO's før, så på mange måter ble WoW det første for mange, og på mange måter satt WoW standarden siden dem fikk så mange customers. Nå i 2009 i Aion får vi servert samme kjedelige setup, og folk blir lei etter 15 levels.

 

Problemet med mennesker er at vi hele tiden vil utvikle oss og vi vil hele tiden oppleve noe nytt og spennende. Vi vil ikke gjøre det samme hver dag, IALLEFALL ikke når vi betaler for det. Derfor sliter Aion, derfor trenger vi en slags "revolusjon" innen MMO sjangeren. Eller så har vi jo alltids WoW og WoW-klonespill og kaste bort tiden vår på :)

Lenke til kommentar

hm.. skal like å se det spillet du finner som du ikke har den "vanelige" måten å få quest på, snakke med npc`s... har du foreste i hele tatt lest quest textene? er mer lore enn du tror, og hvis du vil engasjere deg enda litt mer i lore så er det en egen seksjon på aion power wikien...

 

men overal så er lore bygd på så si det samme "de gode vs de onde" sånn vil det alltid være siden det er en del av RPG standaren som MMO`s går etter

 

revolusjon kan du nok lete lenge etter, for det kommer ikke med det første, og hvis du leste litt av hva jeg skrev så har ncsoft fortsatt på noe av det samme de gjorde i Lineage 2 bare enda mer quest vennelig og mindre hard nakka grind.. gameplay har ikke endra seg siden de første 3d mmmo`s som kom.

 

 

For all del det er mange F2P mmo`s der ute, men du finner nok ikke et spill som er like aktivt som P2P mmo, samt du ender opp å bruke like mye penger som du gjør med sub, bare på ingame shop istedet; så da er du egentlig like langt når du kommer til betaling..

 

kan anbefale Perfect world hvis du liker F2P spill, hard grind i det spillet og men det er FFA pvp, mye likt Aion og, har "flymounts/winger"

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Tror du har totalt missforstått hva folk prøver å si. La meg prøve kort å forklare deg hva du missforstår:

 

Det er ingen som vil ha et nytt WoW spill, det er nettopp derfor folk blir skuffa over Aion, fordi det kommer med _ingenting_ nytt gameplay messig. Samme døve questa, samme døve dialoger mellom NPC og PC. Du blir rett og slett ikke engasjert til å bli slukt inni en verden der du vil føle deg viktig. Det funka for 5 år siden i WoW fordi da var det MYE mindre spillerbase som faktisk hadde spilt MMO's før, så på mange måter ble WoW det første for mange, og på mange måter satt WoW standarden siden dem fikk så mange customers. Nå i 2009 i Aion får vi servert samme kjedelige setup, og folk blir lei etter 15 levels.

 

Problemet med mennesker er at vi hele tiden vil utvikle oss og vi vil hele tiden oppleve noe nytt og spennende. Vi vil ikke gjøre det samme hver dag, IALLEFALL ikke når vi betaler for det. Derfor sliter Aion, derfor trenger vi en slags "revolusjon" innen MMO sjangeren. Eller så har vi jo alltids WoW og WoW-klonespill og kaste bort tiden vår på :)

 

Hmm er vel ikke helt enig i det du sier her.

 

Wow hadde ikke noe nytt når det kom så da teoretisk sett er det da ingen som liker det heller, og det har vel heller ikke noe nytt per dags dato(lenge siden jeg spillte wow så er usiker).

 

Aion har heller ikke noe som ikke har blitt prøvd før men enda er Aion en stor hitt i Asia og er også ganske populært i NA/EU, som som også motsier det du skriver.

 

Og å si at Aion sliter er BS, de har en stor spiller base i Asia og NA/EU(enda). Det slitter ikke det er bare noen som ikke liker det.

 

Og å kalle et spill et mmo klone er bare idiotisk når wow er bare en klone av andre mmoer.

 

Ten Most Misused Words in MMOs

#1 WoW Clone

 

By far the most over and misused word in the MMO dictionary. In theory, the term WoW Clone refers to a game that so closely resembles World of Warcraft that it could have been grown from its very DNA.

 

In recent years, this term has been applied to almost every single P2P MMO either in production or released. It is applied to any game, it seems, that makes use of: an RPG style user interface, quests, level progression, guilds, instances, zones, swords, the list goes on.

 

While World of Warcraft does indeed make use of all of the above mentioned elements and more, the fact of the matter is that they were not the first, and they will not be the last. Many of the elements that are pointed to as evidence of a WoW clone are rather fingerprints of the genre as a whole. Quests, for example, have been an integral part of not just MMOs, but of RPGs from the very beginning, the same goes for concepts like level progression, guilds and the fantasy setting. While Blizzard may have created a formula that improved the way that these elements are presented, World of Warcraft remains just a stepping stone in the overall evolution of the genre.

 

It is certainly easy to understand a desire, amongst players and developers alike, for change and innovation within the genre, but labeling each and every new MMO release a WoW Clone in the way that some people have been serves to do nothing but reduce the entire genre (both pre and post World of Warcraft) to a single game.

 

It isn’t necessarily a departure from the conventions of the genre that people are looking for so much as it is a bit of obvious innovation.

 

Kilde: Ten Most Misused Words in MMOs

 

Og ikke si at spillet sliter når tall viser det motsatte. Du liker ikke Aion og det skal du få lov til men veldig mange andre liker spillet så sliter gør det ikke.

Lenke til kommentar

Jo, for all del, jeg sier ikke at folk ikke skal like Aion. Ingenting hadde gledet meg mer enn at WoW miste 90% av subscribers til et nytt MMO, sånn at dem kan se fremover og ikke bare melke noe alle egentlig er lei av.

 

Prøvde bare å videreforklare mine tanker over hva boleole sa litt lenger oppe, som jeg var veldig enig med.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe "hat" for WoW folk. Jeg har selv hatt det ekstremt gøy i WoW de siste par årene men har funnet ut at tiden er inne for noe nytt og prøve å komme meg tilbake til andre typer mmo's som jeg syntes er veldig gøy, slike som Aion. Jeg hadde det så morro i forrige MMO fra ncsoft, lineage2 og jeg har det nå veldig morro i Aion, gleder meg enormt til å kunne ta del i fortress raiding og mye annet morro.

 

Liker du ikke Aion, neivel så har du tapt ett par hundre kroner og er en erfaring rikere, men å si at Aion ikke kommer med noe nytt er litt tafatt. Jeg måler ikke Aion opp mot WoW, Lotro, jeg måler Aion opp mot NCsofts tidligere titler og når jeg gjør det ser jeg en hel masse nytt og spennende innhold pakket i en oppskrift jeg liker veldig godt.

Lenke til kommentar

Etter å ha vært WoW-spiller en del år, hørte jeg på folk her inne og venner som mente Aion var alt annet en WoW og testet det ut til level 20.

Etter å ha gjort det, lurte jeg på hva forskjellen er i det hele tatt. Det er fortsatt ikke "quests", men meningsløse oppgaver.

Det er bedre grafikk, men spillbarhet > grafikk any day. Crafting er det kjedeligste jeg har sett i ett mmo og tar vanvittig mye tid uten at du interakterer med spillet. Begrensingene med flying (invisible walls) var overalt og mange flere steder enn jeg trodde, noe som skuffet. Kartene er helt klart mye mer lineære.

Combat er helt klart mer spennende med "chaining" av evner, men man blir fort vant til det dessverre.

Det er helt klart ett mer velpolert spill enn Age of Conan, men mengden med fanboy-tullball som folk lirer av seg er i samme stil. Ett krampaktig skrik for å overbevise seg selv om at det er ett bedre-"ikke-for-wow-kids"-mer-voksent-mmo. Noe som er helt feil, da i hvert fall Aion til og med er enda mer forenklet enn WoW på flere aspekter.

 

Det startet bra, men gikk veldig fort over til kjedsomhet og en "sett alt før"-følelse. Trist.

Lenke til kommentar

skulle gjærne jeg ha vist og, har enda ikke sett noe i aion som er mer "forenklet" enn i wow..

 

 

syns du skal begynne å værtfall være i abyss før du begynner å si no, sidne det er der mye av lore og gameplay foregår... så bli rundt 35-40 så kan du si no..

 

 

men som sagt, dette spillet her er ikke for sånne som tror lvlene skal rulle inn.. ncsoft har forsatt i samme rekka som i l2, faktisk så er grinden litt enklere enn l2 (en del).

 

har du prøvd noen andre mmo enn wow borgelin?

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

skulle gjærne jeg ha vist og, har enda ikke sett noe i aion som er mer "forenklet" enn i wow..

 

 

syns du skal begynne å værtfall være i abyss før du begynner å si no, sidne det er der mye av lore og gameplay foregår... så bli rundt 35-40 så kan du si no..

 

 

men som sagt, dette spillet her er ikke for sånne som tror lvlene skal rulle inn.. ncsoft har forsatt i samme rekka som i l2, faktisk så er grinden litt enklere enn l2 (en del).

 

har du prøvd noen andre mmo enn wow borgelin?

 

Jeg synes karakterutviklingen er enda mer forenklet i Aion grunnet mangelen på talent-trær. Man har disse Stigma-mulightene, men de er jo ganske så begrenset foreløpig i hvert fall. Det bunner vel ut i "cookie-cutter"-oppsett til slutt uansett, så det er vel egentlig ett fett. ;-)

Aion er jo også ganske ungt, så hvem vet hvor det står om ett års tid.

 

Jeg har spilt Everquest 1+2, EVE Online, AoC, WoW og nå testet Aion litt før jeg ble lei.

Vurderer å gå tilbake til EvE, jeg føler jeg savner mulighetene og stemningen i forhold til disse andre mmo'ene.

Lenke til kommentar

Jeg synes karakterutviklingen er enda mer forenklet i Aion grunnet mangelen på talent-trær. Man har disse Stigma-mulightene, men de er jo ganske så begrenset foreløpig i hvert fall. Det bunner vel ut i "cookie-cutter"-oppsett til slutt uansett, så det er vel egentlig ett fett. ;-)

Aion er jo også ganske ungt, så hvem vet hvor det står om ett års tid.

 

Jeg har spilt Everquest 1+2, EVE Online, AoC, WoW og nå testet Aion litt før jeg ble lei.

Vurderer å gå tilbake til EvE, jeg føler jeg savner mulighetene og stemningen i forhold til disse andre mmo'ene.

 

Ja stigma systemet er litt tynnere en det wows talent treet var, det er kjempe svært nå men var ikke så alt for stort den gang wow ble releasa.

 

MEN!

 

Stigma systemet har noe som wows crappy tallent tree ikke har. Nemlig at du får ikke alle bare av seg selv. Mange stigma stones dropper fra raid bosses og kan være ganske vansklig å få tak i. IMO er dette mye mye bedre.

Men ja kan være enig at antal valg er litt tynt atm men dette vil fort bli forbedra. så jo dette alerede fra v1.0-v1.5 så kom det jo mye ekstra.

Lenke til kommentar

Jeg synes karakterutviklingen er enda mer forenklet i Aion grunnet mangelen på talent-trær. Man har disse Stigma-mulightene, men de er jo ganske så begrenset foreløpig i hvert fall. Det bunner vel ut i "cookie-cutter"-oppsett til slutt uansett, så det er vel egentlig ett fett. ;-)

Aion er jo også ganske ungt, så hvem vet hvor det står om ett års tid.

 

Jeg har spilt Everquest 1+2, EVE Online, AoC, WoW og nå testet Aion litt før jeg ble lei.

Vurderer å gå tilbake til EvE, jeg føler jeg savner mulighetene og stemningen i forhold til disse andre mmo'ene.

 

Ja stigma systemet er litt tynnere en det wows talent treet var, det er kjempe svært nå men var ikke så alt for stort den gang wow ble releasa.

 

MEN!

 

Stigma systemet har noe som wows crappy tallent tree ikke har. Nemlig at du får ikke alle bare av seg selv. Mange stigma stones dropper fra raid bosses og kan være ganske vansklig å få tak i. IMO er dette mye mye bedre.

Men ja kan være enig at antal valg er litt tynt atm men dette vil fort bli forbedra. så jo dette alerede fra v1.0-v1.5 så kom det jo mye ekstra.

 

 

Jøss. Akkurat det hørtes veldig kult ut. Char abilities som dropper fra bosses^^ Blir spennende å lese hvordan Aion utvikler seg fremover. Men blir ikke noe kjøp med det samme fra min del.

Lenke til kommentar

Etter å ha vært WoW-spiller en del år, hørte jeg på folk her inne og venner som mente Aion var alt annet en WoW og testet det ut til level 20.

Etter å ha gjort det, lurte jeg på hva forskjellen er i det hele tatt. Det er fortsatt ikke "quests", men meningsløse oppgaver.

Det er bedre grafikk, men spillbarhet > grafikk any day. Crafting er det kjedeligste jeg har sett i ett mmo og tar vanvittig mye tid uten at du interakterer med spillet. Begrensingene med flying (invisible walls) var overalt og mange flere steder enn jeg trodde, noe som skuffet. Kartene er helt klart mye mer lineære.

Combat er helt klart mer spennende med "chaining" av evner, men man blir fort vant til det dessverre.

Det er helt klart ett mer velpolert spill enn Age of Conan, men mengden med fanboy-tullball som folk lirer av seg er i samme stil. Ett krampaktig skrik for å overbevise seg selv om at det er ett bedre-"ikke-for-wow-kids"-mer-voksent-mmo. Noe som er helt feil, da i hvert fall Aion til og med er enda mer forenklet enn WoW på flere aspekter.

 

Det startet bra, men gikk veldig fort over til kjedsomhet og en "sett alt før"-følelse. Trist.

 

akkurat som jeg skulle sagt det selv. helt enig

Lenke til kommentar

samma det.. dritt lei den jævla whininga her, syns nå de som skal whine om aion for lage sin egent tråd så vi som faktisk er intrisert i aion får diskutere her..

 

 

 

foresten, noen som har en lvl 50 ranger her? er veldig interessert i å se de skillsa de får, blandt annet holy arrow/deadly arrow hvis noen har de stigmaene.. er da interessert å se spell grafikken og effekten, er også interessert i få se Brightwing Arrow/darkwing arrow skillen

 

er samma skillene men er vist forskjellig navn mellom asmo og ely...

 

 

en ting til , noen som har en høy lvla templar? bare lurer på hvordan burst dmg`n dems er på høy lvl?

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Har såvidt startet med Aion i tillegg til AO nå, men har til tider ekstreme problemer med rubber-banding. Noen andre som sliter med dette, eventuelt noen som har en løsning på problemet?

Rubber-banding har vel med pingen din å gjøre som regel. Har du sjekka ingame ping ved å skrive /ping i chat?.

Lenke til kommentar

madros, det er ingen som bryr seg og det virker jo som at du forventer stående applaus med ditt meningsløse innlegg. La den tråden her handle om positiv og nyttig Aion prat for de som liker spillet...

 

Hei jeg er uenig. La denne tråden være en tråd som viser hva folk mener om Aion. Jeg mener når man bruker 400,- på ett spill er en tråd som dette stedet å gå for å finne ut om det er ett spill som passer. Da blir det dumt om tråden blir highjacket av fanboys som klikker om de hører noen ytre seg negativt. La det bli en positiv og nyttig tråd for de som liker spillet, for de som misliker spillet og de som ikke har bestemmt seg. Klart man må få ut sin frustrasjon om man bruker 400kr og 40 timer på noe helt feil.

Jeg bestemmte meg for å teste det for 3-4 år siden når det lå med en flyer i city of villains, noe jeg angrer litt på nå.

Jeg har spillt meg og er lvl 10 atm. Det er altfor kort å bygge noen mening på når det gjelder online spill men prøver å si litt om mitt inntrykk.

Jeg har fått vinger og pet. Det var jo litt gøy, men hovedinntrykket til nå er at her var det ikke mye nytt. I 2009 forventer man at uviklere finner på bedre interface, og litt orginalitet. Vinger er jo på ett vis orginalt, men hele spillet minner mest om noe man har sett tusen ganger før i mmorgs. Det er også utrolig irriterende dialog mellom pc og npc. Jeg klarer ikke bli engasjert rett og slett. Jeg skal prøve å ha tolmodighet til å spille meg ihvertfall opp til lvl20-25 før jeg bestemmer om dette er noe for meg. Det virker ikke veldig lovende så langt.

takk, endelig en som fortår hva jeg mener. for min del, er aion kjedelig. Repeterende quester, grinding, tar enormt mye tid å lvle opp, blir ikke "gøy" osv. derfor har jeg sluttet. angrer på at jeg kjøpte dette. Og ramusama, jeg bryr meg lite om mine kommentarer skaper drama/bråk, om du blir lei deg av å lese mine innlegg, så er det ditt problem. har heller ikke tenkt å skrive en stil på hvorfor jeg har sluttet med aion

 

nevn ET spill som ikke har repeatable quests... ET SPILL..

grunn til folk blir dritt lei preket ditt Madros er pga du spyr ut ting du tydeligvis ikke har peiling på.. Et typisk trekk av folk som hadde WOW som sitt første mmo og tror alle spill var og blir som det, men for all del hvis du quiter så skjønner jeg ikke hvorfor du henger her i det hele tatt lengre.. som sagt tidligere WoW er ----> den veien.. kos deg der for mmo`s blir ikke like lette som WoW

 

Og det her er ikke no fanboi shit hvis du tror det, er bare fakta som er lagt rett ut.. MMO`s har vært tidskrevende fra det første spillet som kom (ser jeg da bort i fra muds... siden det er strengt talt browser spill), og Aion laget de "lettere" enn de tidligere spillene ncsoft har gitt ut

 

neida, har ikke en dritt peiling... ble lvl 31 helt uten videre. nå sluttet jeg ikke aion fordi jeg ikke klarte å taste 1-3-5 og omgjenn.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

du har enda ikke nevnt et spill MadRos...

lvl 31 er jo ikke akkuratt vanskelig, 25+ gjør du daglig NTC som gir deg nesten en lvl pr run, lvl 27-28 går du å dreper immortal plumas i uper abyss som gir 16k xp pr kill dvs 3-4 dager fra 25-30+ uten å stresse noe som helst (typ kansje 4 timer spilling pr dag)

 

gidder ikke gnåle mer med deg, gå å finn det wonder mmo ditt som du dinger max lvl på 5 dager og la oss som enda spiller og har tenkt å spille aion være i fred..

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...