Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å prøve noen av de andre i serien da jeg faktisk har prøvd alle med untak av 11`ern. Final Fantasy er det største og beste franchisen for meg men 13 er en gedigen nedtur i forhold til resten av serien.

 

Håper att FFXIII versus blir bedre, FF XIIII hopper jeg glatt over av samme grunn som jeg hoppet over nr 11.

 

Hvorfor er 13 en gedigen nedtur? Del meningene dine vær så snill. Er så tåpelig å si noe sånt uten å si hvorfor.

Tror kanskje fordi spillet er mye mer linært og kortere enn alle andre final fantasy spill. Savner den gode gamle overworld formelen som de kvittet seg med etter ff 9 :( Men jeg husker å ha lest en plass at versus 13 skal ha overworld :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å prøve noen av de andre i serien da jeg faktisk har prøvd alle med untak av 11`ern. Final Fantasy er det største og beste franchisen for meg men 13 er en gedigen nedtur i forhold til resten av serien.

 

Håper att FFXIII versus blir bedre, FF XIIII hopper jeg glatt over av samme grunn som jeg hoppet over nr 11.

 

Hvorfor er 13 en gedigen nedtur? Del meningene dine vær så snill. Er så tåpelig å si noe sånt uten å si hvorfor.

Tror kanskje fordi spillet er mye mer linært og kortere enn alle andre final fantasy spill. Savner den gode gamle overworld formelen som de kvittet seg med etter ff 9 :( Men jeg husker å ha lest en plass at versus 13 skal ha overworld :o

 

Kortere i hvilken forstand? Er mainstoryen kortere, eller er det færre ting å gjøre utenom mainstory?

 

Overworld=?

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å prøve noen av de andre i serien da jeg faktisk har prøvd alle med untak av 11`ern. Final Fantasy er det største og beste franchisen for meg men 13 er en gedigen nedtur i forhold til resten av serien.

 

Håper att FFXIII versus blir bedre, FF XIIII hopper jeg glatt over av samme grunn som jeg hoppet over nr 11.

 

Hvorfor er 13 en gedigen nedtur? Del meningene dine vær så snill. Er så tåpelig å si noe sånt uten å si hvorfor.

Tror kanskje fordi spillet er mye mer linært og kortere enn alle andre final fantasy spill. Savner den gode gamle overworld formelen som de kvittet seg med etter ff 9 :( Men jeg husker å ha lest en plass at versus 13 skal ha overworld :o

 

The whole game is completely linear until halfway through [approximately 20 hours].

 

Om tjue timer er halveis i spillet, er omtrent førti timer hele spillet. Jeg har vunnet samtlige eldre Final Fantasy titler minst under tretti timer og mindre. Så her skjønner jeg ikke hvor du tar kortere fra. Det er greit at spillet er linært om historien dekker opp for det.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å prøve noen av de andre i serien da jeg faktisk har prøvd alle med untak av 11`ern. Final Fantasy er det største og beste franchisen for meg men 13 er en gedigen nedtur i forhold til resten av serien.

 

Håper att FFXIII versus blir bedre, FF XIIII hopper jeg glatt over av samme grunn som jeg hoppet over nr 11.

 

Hvorfor er 13 en gedigen nedtur? Del meningene dine vær så snill. Er så tåpelig å si noe sånt uten å si hvorfor.

Tror kanskje fordi spillet er mye mer linært og kortere enn alle andre final fantasy spill. Savner den gode gamle overworld formelen som de kvittet seg med etter ff 9 :( Men jeg husker å ha lest en plass at versus 13 skal ha overworld :o

 

The whole game is completely linear until halfway through [approximately 20 hours].

 

Om tjue timer er halveis i spillet, er omtrent førti timer hele spillet. Jeg har vunnet samtlige eldre Final Fantasy titler minst under tretti timer og mindre. Så her skjønner jeg ikke hvor du tar kortere fra. Det er greit at spillet er linært om historien dekker opp for det.

 

Greit at du klarer spillet på under 30 timer, men jeg er mer nervøs for at de har kuttet ned på minigames og sidequests. Selv klokket jeg over 200 timer på FFX, på én playthrough. På XII er jeg oppi 120 timer, level 79, og en del å gjøre fortsatt. (Yiazmat :rolleyes: )

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Jeg ser frem til å få knytte vennskapsbånd med Hope. Jeg vet at jeg kommer til å digge han.

Når jeg tenker på det: I FF12 var jo Vayne <_< og Dr.Cid :love: liksom "slemmingene". Hvem er "slemmingen" i FF13?

 

Cid Raines, og 'Orphan' - en Fal'Cie.

 

Ser for meg at jeg blir å forme main-party med Lightning, Snow og enten han med afroen, eller hun med svart hår.

 

(Første gangen jeg så navnet 'Vayne' i FFXII lo jeg litt >_>)

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Jeg ser frem til å få knytte vennskapsbånd med Hope. Jeg vet at jeg kommer til å digge han.

Når jeg tenker på det: I FF12 var jo Vayne <_< og Dr.Cid :love: liksom "slemmingene". Hvem er "slemmingen" i FF13?

 

Cid Raines, og 'Orphan' - en Fal'Cie.

 

Ser for meg at jeg blir å forme main-party med Lightning, Snow og enten han med afroen, eller hun med svart hår.

 

(Første gangen jeg så navnet 'Vayne' i FFXII lo jeg litt >_>)

 

Jeg trodde du ikke kunne velge eget party dog? At det er alltid er fixed. :(

Lenke til kommentar

Jeg ser frem til å få knytte vennskapsbånd med Hope. Jeg vet at jeg kommer til å digge han.

Når jeg tenker på det: I FF12 var jo Vayne <_< og Dr.Cid :love: liksom "slemmingene". Hvem er "slemmingen" i FF13?

 

Cid Raines, og 'Orphan' - en Fal'Cie.

 

Ser for meg at jeg blir å forme main-party med Lightning, Snow og enten han med afroen, eller hun med svart hår.

 

(Første gangen jeg så navnet 'Vayne' i FFXII lo jeg litt >_>)

 

Jeg trodde du ikke kunne velge eget party dog? At det er alltid er fixed. :(

 

WHAT?????

 

Det var noe jeg hatet ved FFVII, at du til stadighet måtte spille med en utrent del av teamet helt random.

 

Om dette er tilfelle håper jeg alle får CP selv om enkelte karakterer ikke deltok i kamp.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

The party is always fixed. The whole game just repeats the movie-battle sequence over and over [in fact the progression is closer to movie-run-battle-run-movie-boss-movie-run-battle].

 

Om du velger å tro det så virker det i såfall sånn. Det blir litt trist ja. :(

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

The party is always fixed. The whole game just repeats the movie-battle sequence over and over [in fact the progression is closer to movie-run-battle-run-movie-boss-movie-run-battle].

 

Om du velger å tro det så virker det i såfall sånn. Det blir litt trist ja. :(

 

Ok, der falt interessen min for FFXIII betraktelig. :(

 

Whut? I FFVII kunne man vel velge de man ville ha i partyet sitt. Jeg opplevde aldri at jeg spilte med en utrent karakter.

 

Bortsett fra nei? Svært ofte måtte du spille med hun rosa jenta whatsherface, og senere ble teamet ditt splittet i to og du måtte spille litt med begge delene. Fucking fail.

Lenke til kommentar

Du spiller også kun en karakter om gangen i et battle. Det vil at om du spiller en kamp med Lightning, Snow og Hope for eksempel. Vil du kunne du kun bruke Lightning mens de andre er på autopilot og healer deg i bakgrunnen.

 

Det var en som ble forbannet på spillet fordi den ene npc'en kun healet den andre npc'en, og om hovedkarakteren dør er det game over. :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...