Gå til innhold

Hobbyfotografenes hjørne


FpsStu

Anbefalte innlegg

Hobbyfotografering er jo i vinden, og her kan vi diskutere alt mulig.

 

Post gjerne bilder, men her er det regler.

 

Bildet må være tatt av deg, med mindre du refererer til et bilde for hvordan ting gjøres.

Maks 1024px bredde.

Du må tåle litt kritikk, men det betyr ikke at hver poster skal slaktes.

Maks 3 bilder i en post.

Ingen mobilbilder, med mindre mann ikke kan skille dem fra vanlig lommedigitalkamera bilder. Som Sony Ericsson K8x0, C90X osv.

 

Får vell starte med tre bilder jeg tok på julaften.

 

3251848583_1fa9cfaa95_o.jpg

 

3251848701_06e658a0ef_o.jpg

 

3252674010_e287aff754_o.jpg

 

Noe jeg burde ha gjort annerledes med bildene?

 

Canon 400D

Tamron 28-75 F2:8

Endret av Stu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at dette er en personlig mening og oppfatning av bildene.

 

Bilde 1:

 

Ser ikke så alt for mye å kommentere på, men føler at dette bildet er litt ubalansert. Den hvite himmelen ser ut til å ta oppmerksomheten min fra statuen som du har fokusert på. Tror egentlig resultatet kanskje ville vært bedre om bakgrunnen var litt mer uskarp også (mindre å fokusere på), ettersom det er en del på dette bildet.

 

Bilde 2:

 

Beklager, men jeg liker ikke dette bildet. Alt for mye å se på. Jeg kan forstå at du ønsker folk å se på gate-spilleren og juletreet i bakgrunn, men øynene kan spore lett av når det er så mange detaljer.

Litt arti' at det omtrent ikke er folk på bildet da.

 

Bilde 3:

 

Selv om bildet er litt for høyt og får med seg bygningen i bakgrunnen (kan klippes bort, trenger ikke en ekstra farge-mengde som vil gjøre bildet ubalansert), så liker jeg slike bilder. Passelig bra med detaljer. Ikke for mye, ikke for lite. Jeg liker det. :wub:

 

 

-----------

 

 

Ellers føler jeg for å poste en av mine første bilder med mitt daværende nye kamera.

 

 

Dato: Juni 2008

Tittel: Et smil snakker for seg selv / A smile speaks for itself.

 

post-197-1094290707_thumb.jpg

 

Elsker bror min. :wub:

Bildet er ikke endret på noen måter. Kun ramme og ©. :>

 

Edit: Kanskje greit å legge til hva slags utstyr jeg brukte. ^^

 

Canon EOS 40D med Canon EF-S 17-85mm ƒ/4-5.6 IS USM

Endret av Sophonax
Lenke til kommentar

Takk for feedback.

 

Skjønner akkurat hva du mener med 1 og 2.

Tror det bildet (nr1) ble tatt i litt rar vinkel, eller bare ble litt for vidt. Og samme som 2'ern, er det for mange ting i bildet.

Ang 2'ern syntes jeg også det blir litt for mye rart i bildet.

Hvis jeg kunne spolt tilbake i tid, ville jeg kanskje gått litt nærmere/zooma litt.

Ingen av bildene er croppa, men skulle kanskje ha croppa nr 3.

 

Likte bildet ditt, enkelt og greit. Nå sitter jeg på jobb-pc med 1024 farger, men lurer på om det ikke er litt ute av fokus på ansiktet? Men igjen, 1024 farger er ikke det beste utgangspunktet for foto-kommentarer. Koslig med smile-ansikt bilder :p

Lenke til kommentar

Flotte bilder! Er ikke den største fotoeksperten for å si det sånn, men eg liker det eg ser. "Herregud" bildet var veldig bra.

Driver selv å eksperimenterer med å ta bilder på min Nokia N78. Men det blir da selvsagt tekniske limitasjoner med bare 3 megapiksler og ikke så altfor bra optikk. Men kunne fint sett meg invistere i et ordentlig speilrefleks kamera en gang i fremtiden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...