Gå til innhold

- Kan vi få en Spotify for spill?


Hva tror du om en slik løsning?  

  1. 1. Hva tror du om en slik løsning?

    • Ja, dette tror jeg vil fungere veldig bra.
      47
    • Nei, dette er jeg skeptisk til.
      58


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså det som mange tror kommer til å bli fremtiden i Pc verden er jo at maskiner kommer til å være uten OS - operativsystem og at internettbrowseren vil fungere som et operativsystem (cloud operating system). Dette innbærer at man i utgangspunktet ikke vil behøve å ha ting installert på maskinen. I den forbindelse er det jo også snakk om nettopp dette, å spille via nett fremfor fra egen maskin. Å da mener jeg ikke flash spill og Mujaffa :p Men dette er jo ting som vil ligge langt frem i tid. Men det betyr jo rett og slett at det enkelte steder vil være enorme maskiner som gjør all jobben din pc ellers ville tatt.

 

Men om det er en naturlig utvikling av spotify tviler jeg sterkt på. Men at mulighetene er der vet jeg. Men om det er en god forretningsmodell for utviklere vil jo gjenstå å se :) Men det er sikkert andre som har mer peiling på slikt enn meg.

Lenke til kommentar

Tror de fleste utgivere ville vært særdeles skeptisk til å lansere produkter utviklet for mange millioner på en såpass uprøvd markedsmodell. Lurer også litt på hvordan de mener reklamen som skal finansiere det hele skal implementeres, det måtte jo i tilfelle vært med bla. in-game markedsføring - noe jeg tror kan bli slitsomt i lengden, da jeg går utifra vi ikke snakker om rent lite reklame.

 

Spotify er som skapt for både musikk og film, da begge er medier som vi er vandt til at er forbundet med reklame (reklame-pauser på radio/tv), men jeg tror ikke det egner seg for spill. Forøvrig fjernet jo Spotify nylig massevis av musikk pga. av restriksjoner fra plateselskapene - ergo syns jeg de skal fokusere på dette før de planlegger så veldig for framtiden. Restriksjoner på land ble døden for flere av Spotifys forgjengere, for eks. Pandora.

Lenke til kommentar

Stiller meg i køen som mener at et spotify-konsept for spill ikke er sannsynlig på noen år.

 

Den naturlige utviklingen av spotify vil jeg tro er TV-serier og filmer... Hva neste skritt blir etter det får tiden vise.

 

Jeg tror egentlig at Steam og lignende løsninger er den beste måten å lovlig spille spill fra nettet, siden innholdet blir lastet ned lokalt mens autentiseringen (er det et ord egentlig?) av brukeren sjekkes online. Men for all del, om det lar seg gjøre med en streamingtjeneste for spill er det helt sikkert en god forretningsidé :)

Lenke til kommentar
Tror de fleste utgivere ville vært særdeles skeptisk til å lansere produkter utviklet for mange millioner på en såpass uprøvd markedsmodell. Lurer også litt på hvordan de mener reklamen som skal finansiere det hele skal implementeres, det måtte jo i tilfelle vært med bla. in-game markedsføring - noe jeg tror kan bli slitsomt i lengden, da jeg går utifra vi ikke snakker om rent lite reklame.

 

Spotify er som skapt for både musikk og film, da begge er medier som vi er vandt til at er forbundet med reklame (reklame-pauser på radio/tv), men jeg tror ikke det egner seg for spill. Forøvrig fjernet jo Spotify nylig massevis av musikk pga. av restriksjoner fra plateselskapene - ergo syns jeg de skal fokusere på dette før de planlegger så veldig for framtiden. Restriksjoner på land ble døden for flere av Spotifys forgjengere, for eks. Pandora.

er helt enig i det du sier der ;) Det nærmeste vi vil komme spotify med spill vil vel være en den eksisterende Steam. Selvom det ikke er streaming :)

Men hvor er morroa om man må bygge sin egen maskin for å kjøre underverkene? :p

Lenke til kommentar
Stiller meg i køen som mener at et spotify-konsept for spill ikke er sannsynlig på noen år.

 

Den naturlige utviklingen av spotify vil jeg tro er TV-serier og filmer... Hva neste skritt blir etter det får tiden vise.

 

er enig her. Tror spill ligger litt lenger inn i fremtiden. Men vi får se, det hadde vært ganske kult. Men først må nettlinjene forbedres noe så inni...

Lenke til kommentar

Som flere nevner her så tror ikke jeg dette er noe god forretningsmodell for utviklere, slik ting ser ut per dags dato :) Det kunne jo sikkert vært mulig å legge ut noe slikt for gamle spill.. Som da Ubisoft lot Amerikanere laste ned Far Cry og andre eldre spill gratis, eller Red Alert som et annet eksempel fra EA. Men det er jo ingenting å tjene penger på, so whats in it for de? Nei ser heller frem til den dagen der filmer og serier vil kunne implementeres i et slikt type program :) Og da helst i gode formater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...