Gå til innhold

Play - A videogame Symphony 20. mars


Anbefalte innlegg

Synes folkens a?

Jeg og kompisene mine var dritskuffa alle sammen.

Lyden var altfor lav. De slakta Battlefield sangen og One winged angel var bare teit. Sistnevnte er yndlingssangen min, og egentlig det jeg betalte for, men koret sang falskt og hadde en for skarp aksent, i tillegg til at de viktigste intstrumentene var for svake og lyse, som kirkeklokka.

 

Er enig med lydbiten, hvert fall der jeg satt (Litt bak), og helt enig med at battlefield sangen ble ødelagt (Og hvorfor var det nærmest bare BF:Bad Company film til BF:1942 & BF:2 soundtracket? :/)

 

Generelt vil jeg si at del 1 var.. ikke optimalt. Tok seg opp i del 2 for min del, med Oblivion-soundtracket som høydepunkt. Eneste gang jeg fikk the shivers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er enig med lydbiten, hvert fall der jeg satt (Litt bak), og helt enig med at battlefield sangen ble ødelagt (Og hvorfor var det nærmest bare BF:Bad Company film til BF:1942 & BF:2 soundtracket? :/)

 

Generelt vil jeg si at del 1 var.. ikke optimalt. Tok seg opp i del 2 for min del, med Oblivion-soundtracket som høydepunkt. Eneste gang jeg fikk the shivers.

 

Synes del 1 var ganske kul, men enig i at Oblivion var desidert høydepunktet i del 2. Synes overall det var en meget god opplevelse, satt ca i midten på stolene.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at dere kan like Oblivion låta så mye. Den er jo dårlig! Den er altfor lang, har ingen klar melodi og er heller en samling av abstrakte lyder. Vi som dro herfra synes alle den var utrolig kjedelig. Hvorfor har Oblivion egentlig fortjent seg til å være med i programmet, lurer jeg på. Bare fordi spillet solgte mye?

 

Jeg synes høydepunktet var Kingdom Hearts melodien. Den er utrolig godt komponert, som mye av Square - Enix musikken er, men samtidig hadde orkesteret alle instrumentene til den, og spilte den nesten helt likt som orginalen fra spillet. Dette kan ikke sies om One Winged Angel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

One-winged angel syns jeg var knall.

 

Ble positivt overrasket over at de spilte fra guild wars, theme-melodien fra nightfall er episk. Men det morsomste var vel at jeg aldri hadde hørt Castlevania (ikke GW heller) på youtube, og den siste låta fra Castlevania var ganske tøff.

 

Men jo, mye problemer med konserten. Starta seint, spilte ikke alt, lyden virka svak, spesielt i første halvdel. Men ulikt mye av opptakene jeg har sett på youtube syns jeg sangene ble fremført bra, om ikke annet!

Lenke til kommentar

Hverken Halo, Castlevania, Oblivion, Super Mario, Guild Wars eller World of Warcraft hører hjemme på denne konserten. Heller ikke Commodore og Amiga.

 

De kunne spilt mye mer fra Final Fantasy, spesielt Melodies of Life (FF9) og Liberi Fatali (FF8). Fra Kingdom Hearts burde de også spilt Fate of the unknown. Metal Gear Solid burde ha vært med. Zelda musikken er også fet, og sikkert noe mer kult de kunne tatt med derifra.

 

Det er også et par fete låter i Tekken de kunne hatt med. Samt hovedmelodien til Fallout 3, som er knalltøff. Når de først skal gjøre noe så "morsomt" som å spille Mario med et orkester, synes jeg de heller kunne spilt Tetris melodien. Den er tross alt bedre.

Lenke til kommentar
Hverken Halo, Castlevania, Oblivion, Super Mario, Guild Wars eller World of Warcraft hører hjemme på denne konserten. Heller ikke Commodore og Amiga.

 

Her må jeg si meg uenig, alle disse spillene har utrolig fengende og velkjent musikk. Oblivion, Super Mario og World of Warcraft har fantastisk god musikk, og er sanne mesterverk.

Lenke til kommentar

Play Event har nå kommet med en redegjørelse hva angår problemene som oppstod ved konserten

 

Jeg sender en liten melding til alle dere her inne som overvar årets PLAY! Konsert i Ekeberghallen, og håper dere kan spre denne videre til alle venner og kjente som overvar konserten.

 

Før vill jeg takke dere for oppmøtet under konserten. Jeg vet at mange av dere ble skuffet over en del ting, og jeg vil nå gå igjennom og prøve å forklare en del av punktene som har kommet frem:

 

Forsinkelsen: Vi beklager at publikum ble stående i kø utenfor hallen i lang tid. Forsinkelsen skyldtes at produksjonen var forsinket fra Stockholm. Årsaken til dette var at en av lastebilene ble stoppe på grensen og måtte tømmes for mye av utstyret. Da vi hadde en ektremt tight schedule mellom konsertene, førte dette til en over 3 timer lang forsinkelse i riggestart. Takket være enorm innsats fra crewet, klarte vi å rigge produksjonen på under 5 timer. Beklageligvis gikk denne forsinkelsen utover dere som stod i kø.

 

Seteplasseringer: Vi har fått mange henvendelser fra folk som klager over at det ikke var noe system på A og B feltene. Til konserten var det lagt ut 3000 billetter, hvorav 2000 var til A felt og 1000 var til B felt. I henhold til antall solgte billetter (ca 1400) var det naturlig å legge alle inn på A feltet isteden for å lage et tomrom på 20 meter mellom feltene. Dette betyr at alle som hadde A billett faktisk satt på A feltet, men at ogås B billetter benyttet dette området.

 

Låtvalg: Dette er desverre utenfor vår kontroll og styres av det amerikanske selskapet. Vi var selv også meget skuffet over at låter spesielt fra WOW og Halo ikke var med. Dette har vi tatt videre med det amerikanske selskapet som eier rettighetene.

 

Avstemming: Dette punktet falt også ut pga av tidspress.

 

TG stand: Vi må ærlig inrømme at vi også ble skuffet over opplegget til TG, men påpeker at dette var utenfor vår kontroll. Vi hadde forventet mye mer av de.

 

Lydproblemer: En PLAY! Konsert er en enorm teknisk produksjon med nærmere 100 mikrofoner i bruk. Problemene i første del av konserten, skyldtes enkelt og greit at en av fiolinistene hadde satt stolen sin på en mic kabel, og dette førte til støyen. Dette var helt utenfor vår kontroll desverre.

 

Slutten på del 1: Her ble det desverre litt misforståelser mellom orkester, konferaniser og teknisk leder. Beklager dette, men tror ikke så mange tok seg nær av dette. Tror nok jeg fikk tunga i halsen før noen andre da jeg trodde det var noe galt:)

 

At noen fikk lyset fra en lampe i ansiktet ved noen anledninger får vi desverre ikke gjort noe med.

 

Dersom det er flere spørsmål der ute, ta gjerne kontakt med meg enten her eller via mail, [email protected]

 

Mvh

For PLAY Event

Thomas Borgvang

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...