Gå til innhold

OOO Oscuro's Oblivion Overhaul


Anbefalte innlegg

Jeg skulle begynne en ny runde med Oblivion og lastet derfor ned denne modden siden mange mente den måtte haes. Denne modden legger til nye items av alle typer, nye monster, bosser på enden av nesten alle dungeons, ingen level scaling, mere balanserte signs, reblansert security og kister som faktisk inneholder interssante ting bare at man trenger høy security for å åpne dem. Kapper er lagt til og Imperial guards har forskjellige ranks og utseende og det samme gjelder Blades. Nye NPC'er og muligheten for å bli venner med nøytrale dyr. Siden level scalingen er borte blir det faktisk interessant å reise rundt siden du kan måte på sinnsyke fiender.

 

 

Sjekk det ut her.

 

Edit: Feil versjon, la inn den nyeste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at vi er på et nytt forum, og det faktisk er en tråd om OOO, tar jeg meg den frihet å gjenposte et innlegg jeg hadde på Diskusjon.no:

 

Oscuro's Oblivion Overhaul har som mål å totalt endre måten spillet oppleves på, til det bedre.

 

Først litt om vanlig Oblivion, "vanilla" som vi kaller det ( = uten mods). Spillet er laget slik at omverdenen instiller seg etter din level. Er du nettopp begynt og er i level 1, så vil omverdenen også være ganske dårlig i forhold. Uansett hvor du går, det være seg rett av veien eller dypt inne i de mørkeste delene av skogene, så vil du ikke møte på store utfordringer. Det er såklart alltid slik at noen ting er stilt inn til å alltid være i litt høyere level enn deg, så enkelte ulver for eksempel kan kanskje gi deg litt utfordring. Angående ting du finner i spillet, så vil du aldri kunne finne tilfeldige gode ting under dine plyndretokt i hulene når du er i lav level, ettersom også ting du finner er plukket tilfeldig og stilt inn ut ifra din level.

 

Når du kommer opp i høy level, skjer akkurat det samme med omverdenen. Du vil ha akkurat samme problemer med å ta nevnte ulv, ettersom denne også er i høy level nå. Du vil ha akkurat like små/store problemer med det meste annet, ettersom disse er like lette/vanskelige som før. Det eneste unntaket er små filledyr som rotter, som ser ut til å ha et "tak" på hvilken level de kan være i (dog de tåler vesentlig mye mer når du er i level 20 enn når du er i level 1). Angående ting, så har nå enhver ubetydelig banditt plutselig übergod og sjelden armor på seg, og du finner gode ting strødd rundt overalt.

 

Problemet med dette systemet er at det er ingen utfordring i det whatsoever. Kun enkelte oppdrag, med håndplukkede ting og håndplukket vanskelighet på fiender, vil i det lange løp kunne gi deg noen form for tilfredshet. Alt annet blir kjedelig og repetitivt etter hvert. Oscuro's Oblivion Overhaul endrer totalt på dette levelsystemet - her har skaperen håndplukket ting og fiender til bortimot alle huler i spillet, og også generelt rundt om i verdenen.

 

Med Oscuro's Oblivion Overhaul kan du generelt sett si at jo lenger vekke du er fra allfarvei, jo farligere blir det. Huler, fort og ruiner som ligger rett ved veien er vanligvis noenlunde trygge og enkelte av dem kan du til og med prøve deg på i level 1. Men til og med ruiner som den du ser på over vannet helt i begynnelsen når du kommer ut av kloakken, er nå noe som vil gi deg grisebank hvis du prøver deg på dem i level 1. Du kan generelt sett ikke gjøre så mye i level 1, men etter hvert vil du komme opp i leveler, og da vil du kunne presse deg lengre og lengre inn i skogene. Du kan såklart prøve å presse deg langt inn i villmarka med én gang, men du tåler neimen ikke mange slag fra en stor bjørn før du er nede for telling. Hvis du derimot klarer det, og klarer å grave deg dypt inn i hulene uten å komme i kamp (da blir du feid av banen), skal du se at du kan finne ganske gode ting allerede i level 1. Det beste er såklart å prøve å gå for noe som er litt over sin level, slik at du får litt utfordring (uten at den er umulig), og finner ting som ikke ødelegger spillopplevelsen for deg (finner du de beste tingene i level 1, så har du liksom ikke mye å leve opp til i resten av spillet). Men hvis du bestemmer deg for å plyndre noen nybegynnerhuler i level 20, så mopper du regelrett gulvet med fiendene, og du finner ikke bedre ting der enn du hadde funnet i level 1.

 

Altså: Oblivion tilpasser alt etter deg, og gir deg ingen/samme utfordringer hele tiden, samt ingen mulighet til å finne gode ting i lav level. Oscuro's Oblivion Overhaul lar deg selv velge hvor stor utfordring du vil ha, og jo større utfordringen er, desto større er belønningen.

 

Under selve installasjonen anbefaler jeg deg å velge fullversjonen (ikke Lite), og ikke endre på level rates eller respawn rates. Jeg anbefaler å bruke Harvest Flora Full, og absolutt alt på Living Economy.

 

Da ønsker jeg deg lykke til med spillingen, og håper at denne modifikasjonen gir deg en mye bedre spillopplevelse. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvilken vanskelighetsgrad bruker dere når dere spiller med OOO? Jeg har starta spillet for første gang og følte meg helt hjelpeløs på middels vanskelighetsgrad. Men samtidig vil jeg jo ikke ha spillet for lett. Har kommet foreløpig til lvl 4.

 

Og: fant dette kartet, lurer på om man i Oblivion får tilgang på alle stedene? Eller er noen av områdene bare i Morrowind for eksempel?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...