Gå til innhold

Fotballtråden.


Villanden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jo skjedd mye i fotballverden de siste dagene. Både i Europa og i Norge. Det mest oppsiktsvekkende her til lands er vel at Tom Nordlie dessverre forlater Kongsvinger for Fredrikstad. Bra for FFK, ikke fullt så bra for KIL.

 

Ellers så synes jeg jo at Arsenal slapp fryktelig lett unna i Champions League, i motsetning til lagene i gruppe C (Milan, Real, Marseille & Zürich), gruppe D (Chelsea, Porto, Atlético Madrid og APOEL) og gruppe F (Barcelona, Inter, Dynamo Kiev & Rubin Kazan).

 

Noterer også at Sir Alex mener at vi (United) har fått en tøff gruppe, men jeg tror ærlig talt ikke at det blir så spennende i gruppe B i år. Regner med at United sikrer førsteplassen mot slutten, mens CSKA Moskva og Wolfsburg kjemper om andreplassen. Beşiktaş er vel akkurat så farlige som Stabæk ville vært i Champions League =D

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2009/08/28/sport/f...rsenal/7857798/

 

WHAT?! To kampar utestengelse for å filme? Viss man skal gjere det, korleis kunne man fullført ein italiensk sesong? Nei, filming kan godt straffast, men ikkje kvar einaste situasjon, og i alle fall ikkje med utestengelse.

 

 

Robben er forresten klar for Bayern 8D

http://www.fcbayern.t-com.de/en/news/news/...f5df7b0bdc42a95

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2009/08/28/sport/f...rsenal/7857798/

 

WHAT?! To kampar utestengelse for å filme? Viss man skal gjere det, korleis kunne man fullført ein italiensk sesong? Nei, filming kan godt straffast, men ikkje kvar einaste situasjon, og i alle fall ikkje med utestengelse.

 

 

Robben er forresten klar for Bayern 8D

http://www.fcbayern.t-com.de/en/news/news/...f5df7b0bdc42a95

 

Det kom vel ikke som noe sjokk at Eduardo blir straffet for den filmingen der. Godt at de straffer juksemakerene, for filming er noe av det latterligste jeg ser på en fotballbane.

Lenke til kommentar

Men filming er noko av det vanligaste du ser. Alle fotballspelarar filmar av og til, viss dommaren ikkje ser det så kan vi ikkje berre stenge dei ute i to kampar, da ville vi aldri blitt ferdige med sesongen fordi ingen hadde klart å stille skikkelege lag. Eventuelt hadde alle stilt med juniorspelarar, og fotball hadde blitt mykje dårligare.

Lenke til kommentar
Filming som fører til straffespark og mål er nødvendig å ta opp i ettertid syns jeg. Spesielt i noe så viktig som en CL-kvalifisering.

Syns det er helt rett. Hvis det ikke straffes, så stopper det ikke.

 

Eg er for å straffe filming, men to kampars utestengelse er drøyt. Det er jo heller ikkje som om Celtic nokonsinne hadde ein sjanse uansett.

 

Jepp. Kan ikke si at man ikke kan straffe juksemakerene fordi det er for mange som gjør det. Utesteng alle som blir tatt - så tar det ikke lang tid før det er slutt på det. Det samme burde de forøvrig gjøre med holding i drakter og dytting i feltet.

 

Joda, kanskje etter tre år med den kjedeligaste fotballen verda nokonsinne har sett fordi alle fotballspelarar er utestengt.

Lenke til kommentar

greit at det skjer nå, så lenge de fortsetter med det. enten skal ALLE eller ingen straffes. trenger ikke at de gjør et skrekk eksempel engang i blandt.

 

synes det var litt drøgt strengt med 2 kamper, men fett nok, får håpe det fortsetter og at de straffer alle like hardt framover.

 

Frykter litt det at alle klubber som får den minste ting feildømt i en kamp kommer til å hyle og skrike for å få motstanderne straffet i etterkant.

 

Videodømming må jo være et mye bedre alternativ?

Lenke til kommentar

Nettopp! Dette blir som Wenger seier, UEFA straffar Eduardo, venter nokre månedar, finn ein ny og straffar han osb. Dette er berre for å vise eit eksempel, for eg tviler på at UEFA har ballar til å stenge alle som filmar ute i to kampar. Eg har forresten sett langt verre filming enn Eduardo sin (*host*Drogba*host*), så viss du får 2 kampar for det, så bør vel Drogba, Z(l)atan, Ronaldo osb. få 4-5 kampar?

Lenke til kommentar

drogda hadde strengt tatt vært ute hele sesongen. han faller jo bare man dunker i tven.

 

“Usually a situation that has been assessed and judged by the referee can't be touched again. Now every single decision made by a referee can be challenged. So for me they've opened a very dangerous door here.”

 

sannere ord har ikke blitt sagt på læng.

Lenke til kommentar

Dette er så jævli typisk!!! Mike Dean øydeleggjer kampen. Han gjer gule kort for ingenting, han gjer ikkje Arsjavin straffe når Arsjavin skal ha, han gir Man Utd eit feilaktig straffespark, dei gule korta hans er fullstendig feil. Og så, i det 95. min, så viser han ut Wenger utan grunn, bruker 2 min på å krangle med Wenger (for det er ingen måte for Wenger å komme seg opp på sjølve tribuna, og det er ingen steder Dean lar han stå), men legg ikkje til dei ekstra 2 min.

 

Denne kampen var også dårleg spelt av Arsenal, men når man har sesongens verste dommaropplevingar så er det ikkje rart! FAEN!

 

 

Angåande Eduardo-saken: Det verste med UEFA er at dei er heilt imot videodømming, men likevel så går dei inn for å straffe spelarar etter kampar. Idiotisk. Inn med videodømming!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...