Gå til innhold

Den sjuke Shaman tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har specet Resto nå men sliter litt med å finne en bra healing mønster...er lv 72. Noen som har tips til meg evnt en side jeg kan sjekke..har googlet litt men fant ikke noe i farta.

 

det beste er vel å få en shield addon slik du kan tracke shields på tanken og deg selv, Shieldsup er en go addon.

 

prøv å bruk riptide så mye som muligt og prøv helst å aldri chain heal target før du har riptida(healing bonus).

 

når det gjelder speccen så har du en ganske bra her

http://www.wowhead.com/?talent#hZ0xxIZx0euIxoxkrIRt:AqLMmc

Endret av Viking
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har en bra build til en Shaman Dranei ? Veit liksom ikke helt hvor jeg skal putte "talent" pointsene.

 

Er du allerede level 80 eller lurer du på hva du skal velge for å levele? For å levele er enchancement definitivt det beste i alle fall frem til Outland, etter dette blir det mer likestilt med elemental. Personlig foretrakk jeg enchancement, men i end-game er elemental mye bedre enn enchancement, ettersom enchancement har blitt nerfa gang på gnag, patch etter patch av Blizzard. Om du vil se builds er det en del gode builds på guidene på www.wow-pro.com :)

Lenke til kommentar

Gear avhengig, imo.

Link amory til shammy`n din Ghaundan er du snill.

Hvis dere kjørte os3d Zerg, så er det snak om i overkant 1 min med full nuke og heroism, noe som ikke kan sammenlignes med en f.eks 20 min bossfight.

For korte encounters vil nok derfor enhancement være finfint, mens lengre bossfights er det elemental som er win.

med Warrior er jeg på ca 6k på trash i OS, lå derimot jevnt på 5k-ish på encounteren.

Nå har jeg riktignok oppgradert litt gear siden den gang:)

Lenke til kommentar

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Doomhammer&n=Luvzushi

 

Har ikke prøvd elemental, kanskje jeg gjør det i cataclysm men akkurat nå trives jeg som enhance/resto (resto gear som er på akkurat nå).

 

Men la oss si det sånn, med det setup vi vanligvis kjører ligger jeg på rundt 4k, hadde vi hatt litt annerledes kunne jeg vært oppe i 5k, som jeg vanlivis gjør i 25 mann. Grunnen er at jeg trenger classes som booster både melee og spell damage i stor grad, f.eks. en feral og en moonkin er fantastisk, eventuelt en elemental shammy. Det er dog litt avhengig av encounter siden jeg mister endel dps om magma totem ikke er brukendes.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Ser du er i Enhance gear nå, er omtrent der jeg ligger gearwise selv:)

 

Machinè

 

Jeg bør uansett være litt forsiktig, da shammyn min bare er lvl 79 atm :/

Enhance er nok morsommer å spille, men i guildet ligger som regel elemental shammys over av en eller merkelig grunn:)

 

 

Skal ved lik skill\gear level på enhance\elemental variere fra fight til fight hvem som ligger øverst. SPillte med en syk enhance shammy (chaktal, arathor-eu, natures wrath) som pulla 9,3k dps på razorscale. Han lå over elementals shammyene på flere av hardmodsa. Men ingen kom i nærheten av mage\ele shammyene på hodir

Lenke til kommentar

 

Hei! Ser du har fryktelig mye agilty gems etc, få de bort! Eneste du skal gemme for slik som enhancement shamaner er nå er følgende, Haste - Haste - Haste + Expertise om du ikke har expertise cap, alt annet kan du forkaste hva gemming angår :-) Jeg lover deg en stor DPS increase om du velger og gemme haste.

Endret av Isuldra
Lenke til kommentar
Tar de bort etterhvert som jeg får upgrades, men haste? Vil ikke attack power gi mer bang for the buck?

 

Niks, Haste er det eneste som duger for og sette fart på DPS'en, du kjører selvsagt berserking på våpnene. Haste er numero uno stat pga windfury, kjappere attacks, betyr oftere windfury procs, = mye høyere damage overall. Bare ta en titt på enhancement shamanen i mitt guild f.eks http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Stormscale&n=Coidan

 

Ellers kan du sjekke hvordan det står til med enhancement shamans i de fleste andre topp guildsa i verden, i.e Ensidia, Pacificm etc. Alle disse gemmer for haste. Du kan også sjekke BiS (Best in Slot) Lista på www.elitistjerks.com (Den ligger under TTT, theorythinking think tank).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Isuldra, du vet windfury har en intern cooldown?

 

Jeg har heller ikke 2 våpen fra Anub, ikke 1 ett engang. Hvor mye dps gjør den shamanen i raids da? Og hvilket setup kjører dere?

 

Jess, WF har 3 sekunder intern CD. Med en 36% proc sjangse ved dual wielding.

Skal forklare deg med litt tall fra Elitist Jerks hvorfor Haste sees på som den absolutt beste staten du vil gemme for.

 

Vi har noe som heter EP points (Enhancement Points) Dette er tall som kommer fra spreadsheets og simcrafts. Link Her

 

Her er Hit Rating rangert som det høyeste, shamans krever 346 hitrating i et raid miljø - 420 uten hit debuff. Men Hit Rating skal helst unngås og gemmes for fordi dette kommer med gear, neste punkt på EP listen er Expertise, som har 2.6 EP, som da er det nest høyeste, men desto bedre gear du får, dess mindre vil du ha behov for og gemme expertise, cappen på expertise ligger på 214, men pga talents vil du kun trenge 140 expertise fra gear/gems.

 

Så kommer vi til guleroten av dette.

 

Haste rating vil direkte øke bidraget av såkalte ''white swings'' eller auto attacks med 1% pr prosentpoeng av haste. Men dette krever masse haste, jeg vil anbefale deg og leste linken jeg sendte deg lenger opp. Haste som jeg også nevnte tidligere vil gi deg muligheten til og få WF proc vært 3 sekund fordi jo kjappere våpenene dine treffer, jo oftere vil du kunne få WF.

 

Ja jeg ser på din armory at du mangler en god del gear og det skal jeg så absolutt ikke dømme deg for:-)

 

Det kommer stort sett ann på hvilken boss det er snakk om, er det en stillestående figth ligger han gjerne på rundt 6.5- 7.0k DPS. Vi passer altid på og ha stor raid synergi, dvs elemental shaman for 5% spell crit, demon lock for SP, warriors/paladins for melee crit + 3% ekstra haste. Så vi har alltid en optimal gruppe.

Endret av Isuldra
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...