Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Først av alt. Kondolerer med gamle gamer.no, gratulerer med det nye forumet.

 

Det jeg lurer på er hvordan modereringen blir. Blir det noe ala hvordan det ble gjort på det gamle forumet?

Eller vil man ha større takhøyde her inne? Føler det kanskje kunne være litt firkantede regler der i blandt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne du utdype hva du mener med firkantede regler? Jeg var godt fornøyd med modereringen på Diskusjon.no, spesielt terskelen det ble satt på kvalitet på førstepost. Jeg husker f.eks godt tiden før tre-ords-regelen, og det er ikke noe man bør sikte etter! Ofte var det tråder som jeg kanskje helst så livets rett, rett og slett fordi det var en god debatt i gang, selv om kanskje førstepost var sub-par. Dette står vel parallellt til både brukermasse og mengde moderatorer, men er dette noe nye Gamer.no vil legge på en litt lavere linje?

Lenke til kommentar

Hvordan modereringen blir er ikke blitt diskutert enda. Det kommer til å bli utredet internt antar jeg. Så du får vente å se. For min del håper jeg vi har noenlunde like strenge regler som på diskusjon.no. Synes retningslinjene der er utmerkede, og holder diskusjoner på det saklighetsnivået som er nødvendig for å kunne føre en god diskusjon eller debatt. Nå vil sannsynligvis gjennomsnittsalderen på brukerne på dette forumet være lavere enn på diskusjon.no, og det er jo noe man må ta høyde for. Men ville tro at de fleste brukere ville være istand til å diskutere på et anstendig nivå, til tross for alder.

Lenke til kommentar

Enig med Snorre. Eneste jeg kan tenke på er at 18-års restriksjonen for moderatorer burde senkes eller fjernes. Jeg mener at man bare burde se på brukerens kvalitet på postene, hvor lang erfaring han har på forumet og hvor villig og behjelpelig han er til å moderere. Eller er det noe rettslige saker som gjør at man må ha den regelen?

Lenke til kommentar
Selv er jeg helt og holdent for å fortsette med Diskusjon.no sine regler.

Piratkopiering burde det være lov å snakke åpent om, men snakk om hvordan man kopierer (såkalt "tar backup") mener jeg at de burde ha nulltoleranse mot.

Jeg stiller meg positiv til å videreføre en streng linje i samme regi som diskusjon.no. Men jeg er også enig i at det bør være lov til å diskutere piratkopiering på generell basis, da det er et tema som fordrer mange spennende debatter.
Lenke til kommentar
Jeg stiller meg positiv til å videreføre en streng linje i samme regi som diskusjon.no. Men jeg er også enig i at det bør være lov til å diskutere piratkopiering på generell basis, da det er et tema som fordrer mange spennende debatter.

Piratkopiering kan være greit som et tema i en diskusjon, men ikke noen fremgangsmåter hvordan du tar backup, flashing, osv.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Enig med Snorre. Eneste jeg kan tenke på er at 18-års restriksjonen for moderatorer burde senkes eller fjernes. Jeg mener at man bare burde se på brukerens kvalitet på postene, hvor lang erfaring han har på forumet og hvor villig og behjelpelig han er til å moderere. Eller er det noe rettslige saker som gjør at man må ha den regelen?

Tja, synes disksujson.no har hatt rimlelig høy kvalitet på moderatorene opp gjennom årene (litt selvskryt må være lov), og 18-års regelen er rimelgi grei for å sikre at man får voksne/modne/gode mods inn i rekkene, selv om slikt er veldig individuelt og ofte uavhengig av alder også når man snakker om ten-årene. Det er uansett noe av det midnre viktige.

Viktigere tror jeg "strenge" regler på diskusjon.no nivå er, det vil være med på å høyne kvaliteten på postene i forumet også, og det er vel ønskelig. Det sagt, dette er jo et spillforum, så man kan jo spesifisere/spesialiser reglene noe mere enn gamle forumet, samt man kan jo gå bort fra noen av dem også, for eksempel kjøp og salg, som ofte er vanlig i spillforaer.

Lenke til kommentar
Piratkopiering kan være greit som et tema i en diskusjon, men ikke noen fremgangsmåter hvordan du tar backup, flashing, osv.

 

Birger :)

 

Jeg er ikke enig! Dessverre så viser tiden på diskusjon.no at emner som ebber ut i debatter om piratkopiering ofte går over streken, det er i alle fall mitt inntrykk. Ikke er jeg spesielt glad for at folk åpenlyst diskuterer f.eks spill som ikke har hatt release i Europa, dermed åpenbart piratkopiert (gitt at det har gått så kort tid at import ikke har vært mulig). Det blir litt som samtaler rundt tv-serier hvor Norge er en eller flere sesonger bak, hvor man snakker om en episode som ble sendt over dammen bare for noen timer siden.

Lenke til kommentar
Å diskutere etikken rundt piratkopiering var lov på diskusjon.no, og jeg ser ikke hvorfor det ikke skal være lov her.

Det er et interessant og ikke minst aktuelt tema. Skjønt, det er jo opp til TST når det kommer til stykket. Men retningslinjer kommer tidsnok.

Det er jo det vi sier også. Snakk rundt Piratkopiering er helt greit, men snakk om metoder og tips til metoder er noe helt annet.

 

 

Jeg er ikke enig! Dessverre så viser tiden på diskusjon.no at emner som ebber ut i debatter om piratkopiering ofte går over streken, det er i alle fall mitt inntrykk. Ikke er jeg spesielt glad for at folk åpenlyst diskuterer f.eks spill som ikke har hatt release i Europa, dermed åpenbart piratkopiert (gitt at det har gått så kort tid at import ikke har vært mulig). Det blir litt som samtaler rundt tv-serier hvor Norge er en eller flere sesonger bak, hvor man snakker om en episode som ble sendt over dammen bare for noen timer siden.

Jeg ser ingen problemer om å snakke om en tv-serie eller et spill en bruker har fått tak i via pirakopiering, selv om jeg ikke direkte liker det.

Men så fort denne brukeren begynner å prate om hvor og hvordan han har fått tak i det burde det modereres.

 

 

Hvis det har seg slik at det er 18-års aldersgrense på å være administrator synes jeg det er ganske synd, liker selv å bidra og det hadde ikke vært ueffent med administrator-tittel en gang i fremtiden :p

En gang i fremtiden blir du også 18 ;)

 

Jeg er ikke moderator selv, og jeg vet ikke engang om jeg ville takket ja om jeg ble spurt, da det er et stort ansvar.

Likevel føler jeg at jeg får gjort mye gjennom kontakt via PM og nogenlunde forunftige innlegg.

 

Patience is a virtue.

 

 

På hvilket grunnlag? :unsure:

At de tar oppmerksomheten bort fra innlegget ditt.

Ikke at din avatar er så ille, men man kan ikke tillate enkelttilfeller.

Lenke til kommentar

Ville heller tenkt på størrelsen på filer, men min er faktisk i gjennomsnittet 40% mindre i filstørrelse enn andre (to bilder i svart farge). :p

 

Jeg liker godt avataren min siden jeg har laget den selv, men om en administrator eller moderator, før retningslinjer har blitt lagt ut, vil jeg skal fjerne den så skal jeg selvfølgelig gjøre det. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...