Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle bruker isohunt uansett^^ Hvis de vinner forventer de vel at musikk og filmsalget skal gå i taket når den ip-loven kommer. Som de tror at piratkopiering alene er grunnen til at musikksalget har sunket de siste åra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp. I stedet for å bruke tid og penger på å kjempe mot strømmen, burde de forskjellige bransjene satt hodene i bløtt og heller brukt den teknologiske utviklingen på en måte som er positivt for alle parter.

Skrevet

Var først imot piratebay når hele greia starta for lenge siden, men etter så mye som har skjedd så vil jeg egentlig at de skal vinne. Blogginnlegget Sunde (?) skrev etter debatten rundt barnedrapet og bildene som kom på piratebay, var veldig godt.

Skrevet (endret)

Du har et poeng der Rider of Reason! Det finnes andre måter, personlig så støtter jeg fri fildeling fullt ut. Vet ikke hvor mange GB med film og musikk jeg har lastet ned, men det begynner å bli en del. Når det kommer til spill så er jeg mer nøytral, og laster ikke ned noe, ihvertfall ikke lenger. Gjorde det før, men etter det ble innkjøp av Xbox så har jeg kjøpt alle spilla :)

Endret av Iceman™
Skrevet

Det finnes faktisk allerede mange enkle tiltak platebransjen og filmbransjen kan gjøre for å utnytte fildelingen. Et forslag som jeg likte var at det kunne bli som med reklamefinansiert tv. For et lite og ganske ubetydelig beløp får du tilgang til reklamedrevne sider som sponser artister som legger musikken sin ut der gratis. Og dette er bare en av mulighetene. Det er jo heller ikke sånn at de som virkelig vil få tak i musikk og film gratis vil la seg stoppe av dette.

De har jo prøvd å bli kvitt tyveri siden tidenes morgen, men som sagt den finnes ennå. :p

Skrevet

De fortjener ikke mer enn de gjorde. Det er fildelerne som fortjener straff, ikke teknikerne.

Det er som å straffe båtene til piratene rundt Somalia fordi de gjør at piratene der nede kan utføre whateve de driver med.

Industrien går etter feil personer. Å dlmme Pirate Bay vil ikke forandre noe innen pirtkopiering, men bar spre den på flere steder. Om de i det hele tatt får lagt ned siden. Siden er tross alt spredt på servere over hele verden, så å fjerne teknikerne midlertidig vil ikke stoppe opplastingen av filer til siden.

Skrevet

Uffameg, dette fortjente ikke TPB. Men, som de skrev i bloggen sin:

On friday we will get the verdict in the ongoing trial. It will not be the final decision, only the first before the losing party will appeal. It will have no real effect on anything besides setting the tone for the debate, so we hope we win of course.

Ingenting er over enda, håper virkelig TPB kommer ifra dette. Det er jo ikke bare ulovlige ting man finner via søkemotoren deres, og de hoster ikke noe piratmateriale selv.

Skrevet

Akkurat Pirate Bay fortjener det de fikk (så først nå at de fikk 1 år fengsel), siden de tydelig støtter piratene og ulovlig fildeling. Men programmer som Lime Wire er det vanskeligere å få dømt.

Woho! De drittsekken fikk som de fortjener. Eller, de skulle gjerne fått litt mer.

Du som hørte på soad og allt :( Jeg trodde du var kul...

Ja, jeg hører på SOAD, men jeg støtter de faktisk også. Jeg kjøper platene deres (har alle), jeg laster de ikke ned. Det samme gjelder film og spill. Piratkopiering ødelegger mediet.

Skrevet

Da burde vi sensurere Google osv også. De tilbyr jo faktisk noe av akkurat det samme. En kan søke etter hva man vil og Google finner det for deg. Pirate Bay er på mange måter nøyaktig det samme, men de fokuserer på torrentteknologi.

Skrevet

Nå har jeg heller aldri lastet ned en eneste sang eller film jeg ikke har betalt for, men når det er sagt mener jeg slett ikke at fildeling er en uting, tvert om, fildeling er en fantastisk distribusjonsmåte. Det gjelder bare å få utnyttet det på en slik måte at man slipper å gå den ulovelige veien. De fleste som laster ned gjør det fordi det er enkelt og de sparer penger, slik er det alltid i et fritt marked. De med de laveste prisene vil skvise ut konkurentene hvis ikke de også har like lave priser. Når det kommer til platebransjen er de faktisk ganske trangsynte mhp nye metoder. Jeg er sikker på at hvis alle parter heller prøvde å utnytte hverandre ville denne saken og andre være en saga blått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...