Gå til innhold

Bitcoin: En digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta


Warz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Newbie her. 

Begynte med en konto på blockchain, men her får jeg ikke kjøpt ethereum uten og kjøpe bitcoin først, for så og kjøpe ethereum med bitcoin? I tillegg er det en heftig avgift på det? Har sitt litt på coinbase nå. Her får jeg jo kjøpt både bitcoin og ethereum direkte? Kan hende jeg har misforstått noe her, men det er slik jeg har tolket det. Er det ikke da bedre å bruke coinbase? Eller er jeg helt på villspor her?

Lenke til kommentar

Newbie her.

 

Begynte med en konto på blockchain, men her får jeg ikke kjøpt ethereum uten og kjøpe bitcoin først, for så og kjøpe ethereum med bitcoin? I tillegg er det en heftig avgift på det? Har sitt litt på coinbase nå. Her får jeg jo kjøpt både bitcoin og ethereum direkte? Kan hende jeg har misforstått noe her, men det er slik jeg har tolket det. Er det ikke da bedre å bruke coinbase? Eller er jeg helt på villspor her?

Coinbase er ett ypperlig sted å starte. Men sett opp din egen wallet, hvor du eier din egen private key og send det du kjøper dit. Om du bare lar det være på coinbase kontoen, så er det de som «passer på» bitcoinen din. Om de blir hacket, eller rett og slett bestemmer seg for å stikke av med bitcoinsa dine, er det ingenting du kan gjøre.

 

Jeg vil si at å kjøpe via coinbase innebærer lav risiko, men å la det bli der innebærer medium risiko.

Lenke til kommentar

 

Newbie her.

 

Begynte med en konto på blockchain, men her får jeg ikke kjøpt ethereum uten og kjøpe bitcoin først, for så og kjøpe ethereum med bitcoin? I tillegg er det en heftig avgift på det? Har sitt litt på coinbase nå. Her får jeg jo kjøpt både bitcoin og ethereum direkte? Kan hende jeg har misforstått noe her, men det er slik jeg har tolket det. Er det ikke da bedre å bruke coinbase? Eller er jeg helt på villspor her?

Coinbase er ett ypperlig sted å starte. Men sett opp din egen wallet, hvor du eier din egen private key og send det du kjøper dit. Om du bare lar det være på coinbase kontoen, så er det de som «passer på» bitcoinen din. Om de blir hacket, eller rett og slett bestemmer seg for å stikke av med bitcoinsa dine, er det ingenting du kan gjøre.

 

Jeg vil si at å kjøpe via coinbase innebærer lav risiko, men å la det bli der innebærer medium risiko.

 

Takk for svar. Bruker nå coinbase og exodus. Virker enkelt og oversiktlig. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg registrerte meg på Coinbase men ser de skal ha 3.99% i gebyr ved kortinnskudd.. det synes jeg var fryktelig dyrt. Vet dere om de tar det samme gebyret om man benytter bankoverføring? Stod ingenting om avgift på det så vidt jeg kan se 

 

Det er ikke gebyr ved bankoverføring. Det jeg gjorde var å overføre penger til Coinbase, og så videre til GDAX (Coinbases tradingplattform). Dette er gratis og gjøres fra GDAX sin nettside. Så kan man kjøpe Bitcoin (i euro) der. Kjøper man som "maker" er gebyret 0.00%, men om man kjøper som "taker" belastes man 0.25% (kjøper du direkte fra Coinbase tar de 1.49%, så dette er ikke å anbefale). Så kan man overføre alt gebyrfritt tilbake til Coinbase sin Bitcoin wallet. Derfra kan man overføre til din egen wallet om du ønsker det. Jeg betalte 2.5 dollar i gebyr for ca 0.5 Bitcoin for denne forsendelsen.

Endret av Brulejus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke gebyr ved bankoverføring. Det jeg gjorde var å overføre penger til Coinbase, og så videre til GDAX (Coinbases tradingplattform). Dette er gratis og gjøres fra GDAX sin nettside. Så kan man kjøpe Bitcoin (i euro) der. Kjøper man som "maker" er gebyret 0.00%, men om man kjøper som "taker" belastes man 0.25% (kjøper du direkte fra Coinbase tar de 1.49%, så dette er ikke å anbefale). Så kan man overføre alt gebyrfritt tilbake til Coinbase sin Bitcoin wallet. Derfra kan man overføre til din egen wallet om du ønsker det. Jeg betalte 2.5 dollar i gebyr for ca 0.5 Bitcoin for denne forsendelsen.

 

 

Veldig interessant, takk for info!

Lenke til kommentar

Hei alle sammen

 

Å være helt årlig, hørte jeg om bitcoin første gang i forrige måned,  men siden jeg ikke kommer fra finansbransjeg, har jeg ikke tenkt så mye om dette.

I går helt tilfeldig åpnet jeg en annonse på Facebook. Jeg  begynte å lese annonsen og så at det handler om handel med bitcoin. Annonsen var en tipisk annonse som lover utrolig mye penger og rikdom om kort tid, og ingen arbeid, og heller ikke kunnskap, erfaring eller andre ferdigheter. ..dere vet sikkert denne typer av annonser på facebook. I annonsen skriver de om et programm som er uviklet for å handle på nett, og for å tjene masse penger må man bare  åpne et konto nummer, overføre en ønsker beløp av panger til konto og aktivere den programmen som handler på nett og de lover at din konto vil starte å vokse med en gang...ok, jeg kjonte at annonsen er en mulig svindel.

 

Men da ser jeg at folk prater om bitcoin på flere steder på nettet og at diskusjon om dette går flere år tilbake i tid. Da er mitt spørsmål, er det virkelig mulig å tjene penger med handel med bitcoin og hva slags investering, erfaring, kunnskap eller ferdigheter krevet dette for å være suksess i denne businessen?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Bitcoin kostet 1800$ i sommer, og koster nå nesten 10000$. Om det er mulig å tjene penger på det? Åpenbart.

 

Men den annonsen du har kommet over er såklart en scam eller en slags form for verve-kampanje, som jeg ville holdt meg langt unna. Bruk coinbase.com og kjøp direkte der, og opprett en egen personlig wallet som du overfører bitcoins til.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om verdien på 1 bitcoin, mens DJviking snakker om verdien på det han kjøpte. Det er fullt mulig å kjøpe for akkurat det beløpet du ønsker, f.eks 0,1 bitcoin til 970$ ca for øyeblikket. Enda mindre beløp er også mulig.

 

Når det kommer til informasjon så er det bare å velge og vrake. Velg den plattformen som passer deg best, og søk deg frem. Det finnes tusenvis av artikler, YouTube videoer og podcaster. Også har du jo forum, hvor Reddit har mye aktivitet. Men der vil jeg nesten ikke anbefale en nybegynner å starte i disse dager, da det kryr av poster hvor folk bare vil reklamere opp prisen på den coinen de selv eier. Dette gjelder både de forskjellige bitcoins og andre coins.

 

Vil anbefale å sette deg inn i blockchain generelt, samt bitcoin som valuta/coin. Om du ikke føler du orker eller forstår noe av det, er det ingenting i veien for å kjøpe litt uansett, da blir man fort mere interessert også, så fort man har lagt inn en liten slant :)

Endret av JokerN_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...