Gå til innhold

Hvor blir det av pengene mine? (absoluttspill.no)


Anbefalte innlegg

Forhåndsbestilte 3DS + ett spill fra den siden en uke før release, de fikk ikke inn noen varer før release, så jeg avbestilte via mail dagen før release (24. Mars)

 

Fikk mail samme dagen:

 

Hei Knut

 

Dessverre oppsto det noen komplikasjoner, slik at vi sannsynligvis ikke har 3DS konsollene på lager før i morgen.

Ved normal postgang tar det 1 dag fra en vare sendes ut fra oss, til den er fremme hos kunden, så ved normale forhold ville den vært fremme på Lørdag.

 

Vi beklager forsinkelsen på det sterkeste og bekrefter at ordren din vil bli kanselert og betalingen refundert.

Du får en behandlingsmail når dette er gjort.

 

Vennlig Hilsen

Kundeservice

 

Postboks 578, 3605 Kongsberg

 

Den 5. April hadde jeg enda ikke fått tilbake noen penger, så jeg sendte mail der jeg spurte om hvor det ble av pengene. Hadde ikke fått noe svar innen fredag, så jeg sendte enda en mail. Null svar. Det har skjedd AKKURAT det samme med storebror, bare at han ikke sendte mail før på fredag.

 

Så hva kan vi gjøre? Ser også her inne at dette er ikke første gangen folk har problemer med butikken...

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg er i akkurat samme situasjon. Nå har det gått over 1 1/2 måned.

 

De har bekreftet et par ganger på mail at pengene skal tilbakebetales, men ingenting har skjedd.

 

Så får vel prøve å ringe litt vel.

Brønnøysungregisteret har disse nummrene registrert;

Telefon: 32 72 35 00

Mobil: 902 32 555

 

Og fant et nummer i en annen tråd her på forumet:

91831343

 

Har ikke fått ringt enda, kan bekrefte hvilke som fungerer og ikke fungerer i mårra. :)

Lenke til kommentar

Har vel gått akkurat like lang tid for oss begge...

 

Er det noe lurt jeg kan si eller skrive? F.eks. at jeg kontakter forbrukerombudet (Hvis det de man skal kontakte i slike tilfeller?), hvis ikke pengene er på konto innen en uke? Og selvfølgelig gjøre det hvis det ikke har kommet noe.

Lenke til kommentar

Om du ringer Absoluttspill så ordner det seg, har gjort det en gang (husker ikke hvilken vare jeg hadde kjøpt) men de var veldig hjelpsom.

Jepp, får håpe på det. Er liksom en del penger det gjelder også, ikke bare ett enkelt spill. Så får se hvordan det går i mårra. :) Noen som kan bekrefte at man kommer frem ved å bruke noen av telefonnumrene listet? Hvis ikke, fins det noen andre?

 

Edit:

De skulle ifølge forbrukerportalen.no, ha 14 dager på å betale tilbake pengene.. :p

 

"Tilbakebetaling fra selger skal uansett skje innen 14 dager fra han fikk varen i retur eller mottok hentelapp på varen. "

Endret av ElBarto
Lenke til kommentar

Telefon: 32723500 - Ikke i bruk

Mobil: 90232555 - Slått av/utilgjengelig

 

91831343 - Ringte, men ingen tok telefonen

 

Noen som har noen råd?

 

Edit:

Fikk forøvrig noen spennende treff på gule sider når jeg søkte på numrene som står registrert på Absolutt Spill AS i brønnøysundregistreret.

 

32723500 - Smile Studio Kim J Bekkjorden

90232555 - DnB NOR Bank ASA

 

91831343 - Jørn Rudi Bjerkan, som vistnok er daglig leder.

Endret av ElBarto
Lenke til kommentar

Dårlig at de ikke har nummeret på sin egen hjemmeside, men du må bare prøve deg fram... Høres teit ut, men du kan faktisk prøve å kontakte dem igjennom deres facebook side?

 

EDIT: eller er det faktisk du som skrev til dem tidligere? :p

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Dårlig at de ikke har nummeret på sin egen hjemmeside, men du må bare prøve deg fram... Høres teit ut, men du kan faktisk prøve å kontakte dem igjennom deres facebook side?

 

EDIT: eller er det faktisk du som skrev til dem tidligere? :p

Hehe.. da ikke telefon funka, så fikk man jo prøve noe annet. :)

 

Så var nok meg som skrev tidligere ja. ;) Fikk jo svar ganske raskt, men ikke skjedd noe mer enn svaret jeg fikk på facebook. Ingen mail eller slikt enda. Får se om det skjer noe mer i mårra.

Lenke til kommentar

Tegn på at de er i ferd med å bli konkurs ...

En venn av meg jobbet der tidligere (typ 5-6) måneder siden og da slet dem med å betale lønn og mer til. For din del håper jeg det ordner seg, går dem konkurs så er det game over for kundene.

Lenke til kommentar

Tegn på at de er i ferd med å bli konkurs ...

En venn av meg jobbet der tidligere (typ 5-6) måneder siden og da slet dem med å betale lønn og mer til. For din del håper jeg det ordner seg, går dem konkurs så er det game over for kundene.

Ja, litt skummelt det der. Er ganske mye penger det er snakk om også, så får håpe ting ordner seg. :(

Lenke til kommentar

Har vært i liknende situasjon som OP. Forhåndsbestilte spillet "Majin and the Forsaken Kingdom", spillet kom aldri, så avbestilte det via å sende mail. Men det tok fem e-mails og en måneds tid før pengene var tilbake på konto. Så det beste du kan få gjort er å pushe så hardt du kan og evt. klage til Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Har vært i liknende situasjon som OP. Forhåndsbestilte spillet "Majin and the Forsaken Kingdom", spillet kom aldri, så avbestilte det via å sende mail. Men det tok fem e-mails og en måneds tid før pengene var tilbake på konto. Så det beste du kan få gjort er å pushe så hardt du kan og evt. klage til Forbrukerrådet.

Jepp, får bare kjøre på. :) Har forøvrig sendt mange mailer(som jeg stort sett har fått svar på, men ingen handling), forsøkt og ringe, postet på Facebook og nå til slutt meldt saken til Forbrukerrådet.

 

Du fikk i alle fall tilbake pengene dine til slutt, så det er jo positivt. Er dette lenge siden?

Lenke til kommentar

Du får i hvert fall svar, lol. Av de fem e-postene jeg sendte, fikk jeg bare svar på 2-3 av dem.

 

Og jeg fikk pengene tilbake i januar. Så det kan være godt hende at Absoluttspill.no har falt enda mer i kvalitet siden da. <_<

Lenke til kommentar

Nettopp dette er årsaken til at jeg holder meg til godt kjente aktører som har vært med noen år. Betaler ofte noen kroner mer, men er trygg på at jeg får varene og ikke får problemer hvis det skulle oppstå "komplikasjoner". Jeg har handlet utrolig mye elektronikk på nett, ikke en eneste gang har jeg opplevd noe tull.

 

Det beste du kan gjøre nå er å ta vare på all epostkommunikasjon mellom deg og dette firmaet. Ta kontakt med politi og forbrukerrådet. Sit back and "enjoy" the ride.

Lenke til kommentar

Jahh, vi får se hvor det bærer. Har vært fornøyd med absolutt spill før, hvor alt har vært utført plettfritt, var derfor jeg handlet der nå. Men slik ble det ikke denne gangen. Er det noe spesielt man gjør når man tar kontakt med politiet i en sak som dette?

Lenke til kommentar

Absoluttspill var super i kvalitet for noen år tilbake, ja, men har sakte men sikkert sunket heftig.

 

Og jeg vil fraråde å kontakte politiet. De prioriterer ikke sånne småsaker. Forbrukerrådet som sagt er ditt beste alternativ, siden de spesialiserer seg på å hjelpe forbrukere som deg. Politiet har masse annet å bry seg med også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...