Gå til innhold

[Løst] Har Fedora 15 på laptopen, ønsker gnome 3.0


Anbefalte innlegg

Må ærlig innrømme at eg ikke skjønner hvorfor du tuller med GRUB for å installere Ubuntu. Ubuntu har kanskje den enkleste installasjonsprosedyren jeg har vært borti for noe OS. Alt skjer av seg selv. Hvorfor gjør du det ikke bare rett frem? :)

 

http://www.ubuntu.com/testing/natty/beta#Download%20Beta sier vel kanskje mye?

 

Beta. Så antaglig derfor klarer jeg ikke å installere ubuntu rett frem.

Og dette er ikke ment som en fint morgen underholding.

 

Men 11.04 har den "Kjernen" jeg ønsker ferdig oppsatt med gnome 3.0 så jeg ønsker å være lat hvis det er mulig å bruke denne som linux, og overlever hvis den er litt ustabil, bare bootloaderen og "windows" kan bootes og firefox 4 funger er det viktigste.

 

"Live DVD" funger utmerket bortsett fra litt knotete oppstart.

 

Nå gidder jeg ikke å prøve å forklare problemene siden antakelig beta versjonen er problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke klarte å råde deg? Nå får du holde opp, ikke gang er du bare treg nok til ikke å ta til deg det folk sier, du er bra frekk også. Hva er det du EGENTLIG holder på med som gjør at du må gjennom dette her? Hjelpe meg.

Vel, han skrev jo i en tidligere tråd at han skulle bevise at Linux ikke er best (angående muligheter). Og så fort noen kommer med svar letes det konstant opp frem nye småproblemer, ofte ved å gjøre ting vanskeligere enn de egentlig er. Gjør det ikke lettere at det byttes mellom Fedora, Arch, OpenSuse og Ubuntu.

 

Bare listen over programmer LMH1 trenger fra Windows og Mac OS, med tanke på at han ekskluderte de fleste alternativer til Linux, så vil LMH1 allikevel ikke ha det han trenger av programvare når han har installert Ubuntu og fått en fungerende installasjon.

 

Selv om LHM1 ikke liker Windows, og foretrekker Linux (og Mac OS), hjelper det lite om ikke de programmene LMH1 trenger er støttet og om maskinvaren fører til problemer.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

 

Bare listen over programmer LMH1 trenger fra Windows og Mac OS, med tanke på at han ekskluderte de fleste alternativer til Linux, så vil LMH1 allikevel ikke ha det han trenger av programvare når han har installert Ubuntu og fått en fungerende installasjon.

 

Selv om LHM1 ikke liker Windows, og foretrekker Linux (og Mac OS), hjelper det lite om ikke de programmene LMH1 trenger er støttet og om maskinvaren fører til problemer.

 

Hva med: http://www.ubuntu.com/business/services/desktop kanskje litt dyrt, men hvis jeg betaler det, tror jeg får ubuntu folkene å sette opp Ubuntu 11.04 slik jeg vil ha den?

 

Nå har jeg lite erfaringer her, men hvis det er mulig så kanskje det blir alternativet.

Hvis ikke venner kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at eg ikke skjønner hvorfor du tuller med GRUB for å installere Ubuntu. Ubuntu har kanskje den enkleste installasjonsprosedyren jeg har vært borti for noe OS. Alt skjer av seg selv. Hvorfor gjør du det ikke bare rett frem? :)

 

http://www.ubuntu.com/testing/natty/beta#Download%20Beta sier vel kanskje mye?

 

Beta. Så antaglig derfor klarer jeg ikke å installere ubuntu rett frem.

Og dette er ikke ment som en fint morgen underholding.

 

Men 11.04 har den "Kjernen" jeg ønsker ferdig oppsatt med gnome 3.0 så jeg ønsker å være lat hvis det er mulig å bruke denne som linux, og overlever hvis den er litt ustabil, bare bootloaderen og "windows" kan bootes og firefox 4 funger er det viktigste.

 

"Live DVD" funger utmerket bortsett fra litt knotete oppstart.

 

Nå gidder jeg ikke å prøve å forklare problemene siden antakelig beta versjonen er problemet.

Kanskje vi bare skal vente til 11.04 final kommer og ta det da? Det blir to ukers venting, men jeg tror det vil spare mange for unødvendig arbeid og frustrasjon :)

Lenke til kommentar

Hvorfor laster du ikke bare ned 10.10?!?!?!?

Drit no i kjernen. Den nåværende kjører helt fint, og er dønn stabil.

Har INGEN problemer med den. Når da 11.04 blir sluppet, kjører du enkelt og greit bare en update.

værre er det ikke. Og btw gnome 3 er ikke default for 11.04, vet ikke om det kommer noen "*ubuntu" med det heller, men det gjør det sikkert.

 

Skjønner ikke at noen gidder poste her(inkl. meg selv) :S

Endret av Joachricar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp. Vet at Gnome3 er i testing reportuaret til Arch. Har installert den også på en sånn Arch installasjon for test.

 

Grunnen til at jeg var litt usikker er pga dette han skrev:

 

"Fordi jeg hadde fedora 14 fra før, og det blir ikke stor oppgradering.

Men ja ble det som ble resultatet her 10.10, så da ga jeg opp å bruke mere tid på det".

 

Derfor ble jeg usikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...